1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dit hele onderwerp is imo niet zo geschikt voor een referendum. Het grootste gedeelte van NL heeft geen enkel verstand van rechten en consequenties hiervan.

2. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mag Nederland nog meer gaan betalen enzo zeker. Nederland is al een grote Netto-betaler, dat wil zeggen dat Nederland meer aan belasting betalen dan dat Nederland er aan andere dingen terugkrijgt en dat zal dan waarschijnlijk nog groter worden.

Ook krijgt de je als Nederlandse regering minder over je eigen land te beslissen, omdat je rekening moet houden met de Europese Grondwet.

Als laatst zullen er nog meer politici komen om Europa te regeren, dit zorgt niet alleen voor meer bureaucratie maar ook zullen deze hoge meneren een flink salaris krijgen :eek: , waar wij als Europanen aan zullen moeten betalen... :mad:

Ik denk dat het nog een paar jaartjes moet wachten met het toestemmen van de grondwet, wanneer de tijd rijp is... O-)

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is deels kwats. Wij verdienen 60% aan export die beter mogelijk is door europese wetgeving. De inkomsten die wij ervoor terugkrijgen kun je niet meten maar die zijn er wel degelijk. Ik ben geen fel voor of tegenstander maar dat argument vind ik een van de mindere.

Ik ben eigenlijk wel meer tegen door de nieuwe stemverhouding die Nederland in een verdomhoekje plaatst. Een nederlander voelt zich vaak geen Europeaan en wil daarom niet een stem krijgen als 1 Europeaan, maar gewoon als 1 Nederlander. Ik vind 65% van de mensen voor ook te weinig. Ik vind dat je 80-85% moet doen om conflicten te voorkomen. De rest van de vernieuwingen vind ik echter wel positief dus ik twijfel...

Laatst bewerkt: 28 mei 2005
  4. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Wij in Nederland moeten doen wat voor ons het beste is en geen ideaal volgen van een groot europa en al helemaal niet uit europa stappen.... wij hebben europa nodig voor onze economie en als het tegen oorlog aanloopt met een van onze grote exportlanden... tegen welk ander land dan ook, dan zullen er problemen komen met onze export en dat moeten wij voorkomen, onze export landen moeten de grenzen niet meer kunnen sluiten dan zijn wij veilig, verder moeten we niet onze eigen rechten afgeven..., we moeten wat meer aan onszelf denken

maar denk er wel aan dat nederland jaren lang van europa ontvangen heeft...

5. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is geen grondwet in de klassieke zin; europa wordt geen natie. Dit is niet die VS en de situatie is onvergelijkbaar.Dit is een verdrag die de samenwerking tussen europese landen vergroot en duidelijker maakt, de grote landen hebben ook lang niet alle zeggenschap, al helemaal niet als het om nationale zaken gaat. Je kunt het oneens zijn met het verdrag, maar de oorlogsvergelijkingen die jij en donner maken zijn dom en getuigen van weinig gevoel voor verhoudingen. Dit is het laatste wat ik er over zeg.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@blox , je woord niet houden , blijf maar gewoon je standpunt verdedigen hoor , zo heb ik het liever .
    De politiek zegt nu natuurlijk niet dat europa een groot geheel zal zijn, nee dat kunnen ze juist nu niet omdat dan iedereen ertegen gaat zijn.
    Maar het is wel de bedoeling dat dit op langere termijn gaat gebeuren en daar nemen ze amerika als voorbeeld voor .
    Ze spiegelen zich daar aan de amerikaanse staten , en proberen dit in europa ook waar te maken , belgie en nederland worden een staat in europa,net zoals de andere europese landen ook een staat worden in europa , maar je moet ook bekijken dat er in amerika bepaalde staten zijn die meer macht hebben en kunnen uitoefenen dan andere staten , en net dit gaat in europa ook gebeuren.
    Dit zal altijd ten koste gaan van belgie en nederland , gewoon omdat wij beiden wat het aantal inwoners betreft bij de kleine staten zullen behoren , en dat onze inspraak in het grote europese beleid dan ook evenredig zal zijn .
    Indien wij wat meer inspraak zouden kunnen krijgen zou er geen probleem zijn , maar zoals het nu is zal er veel over ons hoofd heen beslist worden , zonder dat wij daar zeggenschap in krijgen.
    Het enige wat ons zou kunnen redden is een samengaan van belgie en nederland om zo onze zeggenschap en invloedssfeer te kunnen vergroten.

7. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Nou vertel me 1 + politiekeeden

Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dat kan hem niet , mateke , na deze ene zin was hij al uitgeput. :+

9. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten om tegen te stemmen. Het zegt al genoeg dat een Frans 'non' wel per direct betekent dat het allemaal niet doorgaat, terwijl dat bij een Nederlands 'nee' anders ligt, omdat Nederland veel kleiner is. Ik zie het straks wel gebeuren dat een corrupt land als Turkije veel meer zeggenschap krijgt dan Nederland, terwijl Nederland al jaren het meeste betaald aan Europa. 'Nee' dus.

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Een keiharde JA. Er verandert dermate weinig dat de continuïteit van de EU een stuk zwaarder weegt dan de kont in de krib gooien.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    gezien uw achtergrond wel ,kerel , dan komt turkije er vrolijk bij , alhoewel ze nog steeds de mensenrechten blijven schenden. :'-(

12. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    en vraag niet hoe...... :'-(

13. Wat gebeurd er als NL en FRA tegen stemmen?

Komt er dan geen nieuwe grondwet in heel Europa?

14. Een verenigd Europa betekent betere handel --> lagere prijzen --> betere concurrentiepositie tegenover Amerika en China.

Aangezien de Rotterdamse haven na China de grootste is, verdient Nederland veel geld met de export van goederen. De export zal namelijk toenemen door de lagere prijzen. De grootste inkomsten komen, na belastingen, uit export!

Het is dus gelul dat een verenigd Europa slecht zou zijn! Het heeft ook nadelen maar die zijn veel kleiner dan de voordelen. Het is geven en nemen! Ik stem keihard voor!

Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2005
  15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    hmm, betwijfel ik. Ik denk dat nederland nu een van de best ingelichte landen is op dit moment

16. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dan wil ik niet weten wat het slechtst geïnformeerde land is, want de meeste mensen weten er weinig van, ik ook trouwens.

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat doen ze trouwens met opzet , die gebrekkige informatie die ze nu gegeven hebben en dit in de hoop dat iedereen gaat voor stemmen ,gewoon omdat zij het gezegd hebben.
    De stemming in frankrijk is om 20 uur vanavond afgelopen , en zojuist op teletekst gelezen dat de fransen tégen de europese grondwet hebben gestemd :+
    De nee-stemmers haalden een score van ongeveer 55 % .
    Er stond ook in de krant indien de fransen nee stemden de regering nog een aantal achterpoortjes heeft , de huidige eerste minister moet nu uiteraard wel aftreden , maar ze kunnen het referendum nog meerdere keren laten herstemmen , ze hebben daar trouwens de tijd voor tot eind 2006 .
    En dan nog , stel dat het aantal nee-stemmers de overhand blijft houden dan kan de regering de europese grondwet nog altijd ratificeren en dan blijkt dat het volksreferendum eigenlijk maar één grote klucht geweest te zijn.
    En nu nederland nog ;) komop jongens laat de belgen niet in de steek , jullie stemmen immers voor ons méé aangezien wij voor één keer niet mogen stemmen. ;) :+
    O ja de opkomst in frankrijk was 70% van het aantal kiesplichtigen , wat een hele hoge opkomst is , wat bewijst dat dit onderwerp de mensen véél méér beroerd dan de politici willen toegeven.

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is mooi. Een nee van Frankrijk vergroot de kans aanzienlijk dat de grondwet van de baan raakt. Overigens las ik laats in de krant een artikel over welke landen allemaal een referendum houden over de grondwet. Blijkbaar zijn dat er nog een aantal behalve alleen Frankrijk en Nederland.
    (o.a. Ierland en Denemarken, waar het referendum zelfs bindend is)

19. Dit referendum heeft één voordeel:

Het geeft aan dat de scholing niet best is in Europa.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dit klopt niet helemaal , in de krant staat dat frankrijk qua inwonersaantal recht heeft op 9% van de stemmen in de europese raad .
    Maar deze week is het volgende geheimpje aan het licht gekomen , en dat is de europese raad belooft aan frankrijk om hun afvaardiging in de europese raad te vergroten van 9% naar 13% indien de europese grondwet in het referendum wordt goedgekeurd.
    Stel dat de europese raad dit voorstel ook aan de andere grote europese landen heeft gedaan , dan vraag ik mij af welke kleine europese landen hiervan het slachtoffer zullen worden doordat ze minder afgevaardigden zullen hebben dan wettelijk voorzien is.
    Zo zullen landjes zoals onze landen gedwongen worden om minder afgevaardigden te hebben , dan waar we werkelijk en wettelijk recht op zouden hebben. :confused:

Deel Deze Pagina