1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

euthanasie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door cheeta, 28 mrt 2004.

1. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Er is wel een verschil tussen hulp bij zelfdoding en euthanasie. (Het verlangen naar) zelfdoding is doorgaans het gevolg van een depressie o.i.d. Bij euthanasie is er al geen sprake meer van zelfdoding, omdat de patient er zelf helemaal geen hand in heeft. Verder is euthanasie (onder bepaalde voorwaarden) wel toegestaan, en wordt het door artsen volgens stricte richtlijnen uitgevoerd.

2. cheeta

cheeta killerdog

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat dus om euthanasie en niet om zelfdoding

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Precies...
    Nu ik het verhaal van shd nog een keer heb gelezen zie ik dat hij misschien bedoelt dat je zelf actie gaat ondernemen om het leven van de patient te beëindigen... dat is in geen geval legaal, en dat zou ik ook noooit doen! :eek:

4. cheeta

cheeta killerdog

Leuk Bevonden:
    0
    maar als het echt niet om uit te houden is voor de patient als zowel voor de familie dan blijft er toch geen keuze over

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het klinkt misschien hard maar als je er nu een eind aan maakt heb je het ergste gehad. Voor slachtoffer én nabestaanden. Als de dood zeker komt en je blijft het maar uitstellen dan kunnen zijn naasten ook niet meer normaal doorgaan met hun leven.

6. cheeta

cheeta killerdog

Leuk Bevonden:
    0
    maar de beslissing blijft moeilijk
    hoe dan ook voor allemaal

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    de familie is niet de baas over de arts

Moord is met voorbedachte rade. Doodslag is zegmaar in een woede aanval. En dood door schuld is zegmaar het niet redden van iemand. (geloof ik, hoor) Dan zou het dus moord zijn.

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dood door schuld is als door nalatigheid, bijv niet naleven van veiligheidregels iemand door jouw schuld is omgekomen.
    Zijn dood had dan voorkomen kunnen worden door het wel naleven van die veiligheidsregels, vandaar dood door schuld.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan die beslissing altijd aanvechten, dus je hoeft je er niet meteen bij neer te leggen.. Direct het advies op te volgen is wel het beste om te doen, naar mijn mening.. Dat bedoelde ik ermee.

Over dood door schuld: betrokkenheid bij de dood van een persoon in zo'n mate dat je de situatie hebt beslecht. Niet direct, wel indirect..
    Doodslag: niet met voorbedachte rade, maar toch direct te zijn betrokken bij moord..
    Moord: direct betrokken zijn bij een moord met voorbedachte rade.

10. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Als de de dokters zeggen dat hij niet in aanmerking komt voor euthanasie dan is er waarschijnlijk nog een kans dat hij erdoor komt. Als de dokters zeggen dat hij er nog doorgeraakt en de familie zegt dat ze euthanasie willen, klopt er toch iets niet?

11. cheeta

cheeta killerdog

Leuk Bevonden:
    0
    maar als dat niet zeker is dat hij het haalt

12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    als het niet zeker is kun je het altijd proberen, je kan ook opgeblazen worden in de bus, dat betekent toch ook niet dat je alvast maar euthanasie gaat plegen...

Laatst bewerkt: 28 mrt 2004
  13. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is maar een raar voorbeeld 8) maar je kunt hem idd wel een kans geven om hem nog te laten proberen er door te geraken.
    Maar als hij bv al 2 jaar in een coma ligt :{ ...

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is helemaal geen raar voorbeeld, er is namelijk altijd een kans dat je het niet haalt.

15. cheeta

cheeta killerdog

Leuk Bevonden:
    0
    het is geen voorbeeld maar de waarheid
    de artsen willen er geen einde aanmaken maar de familie wel
    en hebbben daar ook ruzie om
    hij heeft nl geen formulier ingevuld van euthanasie en daar gaat het om denk ik

16. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook mee te maken gehad, natuurlijk vanaf de zijlijn. De dokters en mijn familie kwamen er mee overeen dat het voor mijn oma geen zin meer had om het verder uit te stellen.
    Ze zou in de toestand waarin zij zich begaf binnen de weken/maand zijn overlijden met pijn. Nu is ze zonder pijn overleden en dat is prettiger voor iedereen. We hebben gelukkig wel uitgebreid afscheid kunnen nemen, daar hebben andere mensen weer niet de kans vanwege plotseling overlijden van een vriend of familielid.

Ik weet niet hoe dicht jij bij het gebeuren zit? Maar veel sterkte in ieder geval.

17. cheeta

cheeta killerdog

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt The _eraser voor je steun
    het gaat om mijn moeder

18. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zit je er inderdaad erg dichtbij.

Ik denk dat je ervoor moet zorgen, als het niet te vermijden valt, op tijd afscheid te nemen. En zeker niet gaan twijfelen of jij en je familie de verkeerde keuze hebt gemaakt.
    Nogmaals Sterkte

19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Idd sterkte, heel erg rot voor je cheeta.. Ik zou iig, als het zo dicht bij was, alleen tot euthanasie kunnen komen als de persoon in kwestie heel veel pijn zou lijden.. Anders zou ik het niet kunnen..

20. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer er gewoon het beste van te maken totdat de tijd is aangebroken. Probeer nog wat leuks te doen ofzo. In ieder geval, sterkte.

Deel Deze Pagina