1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Hoe voor de hand liggend is het dat je je GR niet mee mag nemen omdat mensen het apparaat vol protten met tekst :) Lijkt mij nogal logisch. Voor de rest vind ik het ook wel raar hoor, je werkt er immers 2 jaar mee, maar de reden kan ik wel begrijpen.

Je geeft je eigen antwoord al een paar posts ervoor :9

Laatst bewerkt: 26 mei 2005
  2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is mijn punt, bij andere vakken kan je hem ook helemaal volstouwen met info. :) Nu is het wel zo dat je bij Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde je binas mag gebruiken en daar een hoop info instaat, maar je kan nog steeds redelijk wat info dan kwijt op je GR die je volgens de examen regels eigenlijk uit je hoofd moet kennen.

/edit inderdaad, ze checken het toch niet dus waarom zou je het bij Biologie dan ook maar niet toestaan. :)

3. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet ik donderdag maar even mijn zusje lastig gaan vallen voor haar rekenmachine. Wat een onzin, alsof iemand zo gek is om lappen tekst in zijn GR te zetten.
    Bij ons heb ik nog niet meer dan een pepermuntje gezien, ik vind het zelf behoorlijk onzin. Schoolexamens duren ook 3 uur en daar zie je niemand met eten/drinken zitten. Het is wel lekker, maar als het er niet was had ik het niet gemist.

*edit voor geert, heb jij ooit lappen tekst in je GR gezet? Dat is zo ontzettend veel werk dat je er niks aan hebt als je alle stof moet kennen.

4. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Heb zelf geen Scheikunde/Natuurkunde maar heb je daar niet bepaalde functies van je GR nodig die je bij de "normale" rekenmachine niet hebt?

Als je zo'n kabel hebt, kan je word documenten in je GR zetten :) Dan is het kwestie van samenvatting van internet halen en erop deponeren.

5. Ik neem gewoon wat boterhammen mee en wat boter en hagelslag om tijdens de examen ff een lekker broodje te maken.

6. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk kun je Sk/Na ook op een gewoon rekenaparaat maken. Bij Sk komt het meestal neer op een simpele kruistabel. Iets x iets / iets.
    Natuurkunde precies hetzelfde.

7. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind een GR sowieso makkelijker dan een gewone. Je werkt er toch al 3 jaar mee dus dan wil je niet anders :cool:

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Heb je inderdaad nodig ja. Maar er wordt zelfs (bij ons dan) gestimuleert om verschillende progs voor scheikunde op je GR te zetten door onze lerares. En aangezien ze niet controleren kan je het dus ook vol gooien met extra info.

/edit Je kán het nodig hebben, laat ik het zo zeggen. Zoals Amras ook al zei kan je evengoed de berekeningen eventueel op een gewone rekenmachine maken.

En zoals Xplayer ook al zei, je gebruikt de GR al 3 jaar en bent daar nu eenmaal mee gewent te werken.

9. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    haha tja daar heb je wel gelijk in eigenlijk. gelukkig mag ik straks voor biologie de biodata gebruiken. maar die GR mag eigenlijk gewoon niet bij biologie omdat je voor de berekeningen geen GR functies nodig hebt ( en idd omdat er anders teveel ingezet wordt)

10. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor progjes gebruikten jullie dan? Ik ben nooit verder gekomen dan een paar veelgebruikte stoffen erin zetten. En berekeningen? Log staat ook op een gewone rekenmachine. Alleen het plotten kwam af en toe van pas bij een lastige vergelijking.

11. Ik ga nog ff wat dingen goed doorkijken voor Wiskunde straks.

Iedereen veel succes gewenst!!!

12. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Succes :)
    Heb nu een paar dagen extra weekend en moet er volgende week weer tegenaan *)

13. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook alleen die 3 nog..
    Nederlands en Engels zullen wel gaan maar Wiskunde is idd wel moeilijk?
    Wat moet je halen om een 6 te staan?
    Ik een 5,1 :{

14. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    5.7 dacht ik :eek: Wordt echt lastig :{

15. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Sta je al een 5 voor een profielvak?

16. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik mag een 4,2 halen voor een 6 dus dat moet op zich lukken denk ik

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    ging met 5.1 voor EC examen in en WI 5.3 en AK 5.8. EC heb ik misschien net genoeg maar dat betwijfel ik. AK heb ik gister helemaal verkloot dus heb ik nu ook onvoldoende voor en WI wordt lastig. Denk dat ik sowieso een herkansing moet gaan gebruiken.

18. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Enige progje wat ik erop heb staan in een zuur base prog. Weet niet eens hoe het werkt. :) Maar andere mensen in mijn klas hebben meerdere progjes die ze nogal handig schijnen te vinden. Voor Scheikundige berekeningen heb je idd geen GR nodig, bij Natuurkunde gebruik ik hem wel maar is het inderdaad ook niet noodzakelijk.

19. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit je in een exacte situatie als waar ik in zit.
    AK een 5 gemiddeld waarschijnlijk..
    Voor eco toch net wel een 6..
    als ik Wiskunde lager dan 5,1 haal moetk een her gebruiken.
    Als ik voor Wiskunde een 5.1 of hoger haal mag ik OF Nederlands OF Engels verzieken. Niet dat ik daar vanuit moet gaan.. O-)

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Oja, NE en EN vallen natuurlijk buiten het profiel :9 Das wel fijn :) Dan mag ik daarvan ook nog 1tje verknallen :)

Deel Deze Pagina