1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mr. E, 18 apr 2006.

1. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had vanmiddag Scheikunde Havo en vond het echt makkelijk :cool:.

Na een uurtje was ik klaar met de vragen en heb ik alles nog goed doorgekeken.

Ik kom op zo'n 67 punten en heb daarmee een 7,5 a 9,3.
    Het kan eventueel nog iets hoger zijn omdat ik niet meer alle reactievergelijkingen + berekeningen uit mijn hoofd wist, maar het zal dus zo rond de 8,4 liggen.
    Ik stond een 7,3 voor mijn SE's, dus dat betekent dat ik waarschijnlijk een 8 voor Scheikunde kom te staan :cool:.

2. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    w00t? dan had ik die vraag nog goed ook!
    *had gegokt :cool:

/edit: die met allocatie hè?

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hoe doe je dat:confused:
    het examen was echt veels te lang! om na een uur al klaar te zijn met een examen van 11(!) pagina's is echt abnormaal...

ik had af en toe echt het gevoel alsof ik een nederlands examen aan het maken was ofzo:confused:

4. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt dan maar weer klagen he ;). Ik zelf had ongeveer 2 uur en 45 nodig om alle vragen te beantwoorden en kon daarna nog een kwartiertje doorkijken waardoor ik zeker nog wel 5 punten meer heb gescoord dan dat ik na die 2 uur en 45 minuten had. Maar goed hij was zeker lang, maar dat was wiskundeB1,2 ook. Ik zal ook wel even gaan klagen ;)

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    heb al geklaagd: al bijna 700 klachten binnen 6 uur na het examen, klagen klagen klagen mensen! dan wordt de nomering lekker hoog:D
    want een examen van 11 bladzijdes dat kunnen ze niet maken! het was gewoon een examen nederlands:mad:
    precies, ik had dus geen tijd meer het door te kijken en daardoor heb ik precies 5 punten laten liggen, wat precies het verschil tussen een 6 en een 7 op mijn eindlijst is geworden:mad:

6. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    11 blz?

Het was volgens mij 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8 blz?

De berekeningen waren allemaal vrij kort en vond ik niet echt bepaald ingewikkeld (bij sommige opgaven die ik bij examens van vorige jaren moest je echt 20 stappen bereken voor het antwoord)
    De reactievergelijkingen waren ook goed te doen en verder was het allemaal niet echt moeilijk vond ik...

EDIT: Het waren 10 blz. (met opgaven) maar op 2 blz. stonden er maar iets van 2 a 3 vragen.

Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  7. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Stonden ook een hoop grote teksten in het SK examen hoor :x . Ik denk dat als ik die teksten super aandacht had zitten gaan lezen ik zeker in tijd nood was gekomen. Ik keek meestal eerst naar de vraag en dan ging ik pas de tekst lezen.

8. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, die teksten vond ik wel meevallen eerlijk gezegd, al waren het er wel meerdere ja.

Maar ik heb het inderdaad ook zoals jou gedaan, las de vraag en keek in welke regels het stond en las dat stukje alleen.

Die vraag dat je die foute tekst voor nieuwe tekst moest vervangen wist ik in het begin echt niet, toen ik er later naar keek dacht ik, ik verander het naar ionen en dat is nog helemaal goed ook 9).

EDIT: Die vraag met [H+] en pH van zoutzuur heb ik wat te lang over gedaan omdat ik te moeilijk dacht. Ik wist wel dat M Mol/L was maar ik dacht dat het wel iets moeilijker zou zijn dan dat getal overschrijven, en de pH was iets van -0,90 , vond dat ook beetje vaag maar het kan blijkbaar :cool:.

Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  9. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    hehe zelfde hier :p. Ik wist die vraag 12 ook echt niet dat je die alinea moest vervangen. Ik had dus ook vervangen door ionen. Ook vraag 9 deed ik veel te moeilijk maar heb hem uiteindelijk nog fout :mad:.

Was trouwens wel grappig vraag 1 wist ik niet dus die heb ik pas op het laatst gemaakt :D terwijl dat zowat de makkelijkste was die in het hele examen stond, maar je moet maar weten dat in groep 18 edelgassen staan(had er wel is van gehoord maar wist niet dat het echt belangrijk was).

10. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat was ook zo lomp, ik heb altijd geleerd dat het niet mogelijk is om een pH van onder de 1 te krijgen en al helemaal niet een mingetal, dus daar heb ik nu gewoon onzin staan en het goede antwoord erboven doorgekrast =(

11. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik twijfelde tussen halogenen en edelgassen.

Maar er stond me iets van bij dat die Fluor etc. halogenen was dus ging ik maar voor edelgassen \o/ .

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik wist vraag 1 meteen niet al kwam toen ik de vraag las wel het woordje gassen in mijn hoofd.
    maar doordat ik gestresst was snel maar halogenen opgeschreven en toen ik thuis kwam en ik erover dacht meteen: edelgassen natuurlijk!

en wat de concentratie betreft dat is toch altijd [H+]=10 totdemacht -pH:confused:
    dus ik heb 10 tot de -8ste gedaan...
    en die zin van die ionen had ik eerst ionen opgeschreven, maar dacht dat dat wel heel makkelijk was dus heb ik het verbeterd:mad:

13. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon massaal klagen, zelfs als je geen scheikunde hebt! :9
    Maar over het algemeen was het goed te doen, ben zoeizo geen ster in scheikunde ,maar heb denk wel dat ik een 7tje gehaald heb ofzo.
    Nog 4 examens te gaan =(

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    hmmmm :D

gelukkig voor jou hebben we nu ff een aantal dagen rust, heb je nodig ;)

15. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    [H+] = 10 ^ - pH
    pH = - log [H+]

Er stond dat het zoutzuur 8 M was, M betekent Molariteit = Mol / Liter en omdat de reactie vergelijking: H+ + Cl- ---> HCl is dus de [H+] 8.
    Om de pH te bereken doe je dan -log 8 = -0,90 als ik het me goed herinner...

Wat vonden jullie trouwens van die vraag over essentiële aminozuren en stofwisseling?
    Die van die essentiële aminozuren wist ik nog wel omdat we die ook op het laatste SE hadden, maar welke stoffen van belang zijn voor de stofwisseling, hoe zou ik dat echt moeten weten _0/.

16. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Lol geen id waarom ik daar wiskunde heb neergezet, zal wel weer slaaptekort zijn geweest ofzo 8) Rust=\o/
    Alleen heb ik maandag biologie , wat nogal veel is , dan de volgende dag s'middags natuurkunde en woensdagochtend economie-1 . Dus dat wordt alsnog suf leren.:'-(

Jah, het stond bij mij wel in mijn boek ,maar ik wist het voornamelijk nog van Biologie, Aminozuren zijn de bouwstoffen van eiwitten. Als je dus de essentiële aminozuren mist kan je geen eiwitten maken en eiwit is van belang voor de stofwisseling aangezien het een voedingstof/bouwstof is.

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik had eiwitten koolhydraten en vetten opgeschreven:mad:

18. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Zo stom, bij shceikunde 9 ofzo met ph berekenen en h+ ik deed het gewoon goed, maar kon het niet geloven dus door gestreept en ik dacht gewoon veels te moeilijk, en ik ook vraag 1 wist ik meteen al niet, gelukkig me rekenmachine ff door gespit en wist hem toen wel...

Maar was opzich niet heel moeilijk alleen lang....

19. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Welcome to the club, gewoon klagen. :)

20. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    We kregen gister een mailtje van m'n M&O docent:

Toch leuk, die extra punten en waarschijnlijk soepele norm.\o/

Laatst bewerkt: 26 mei 2006