1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    VWO - Economie & Maatschappij + Wiskunde B1.

Ik begin dus 16 mei met 6 uur examen (Nederlands en Wiskunde B1), heerlijk..

2. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook examen in Havo Economie & Maatschappijleer. Ik sta er wel redelijk voor, want ik heb 0 onvoldoendes en voor de meeste vakken sta ik tussen een 6 en een 7. Alleen ik heb echt geen zin in wiskunde:emo:, want we moeten ook dingen van vorig jaar kennen. Het grootste probleem is dat wij dat boek van vorig jaar niet meer hebben. ''Je kan het bij ons in de mediatheek lenen''.....gelukkig doe ik het examen in mijn eentje (sarcastisch). Zijn hier mensen die hier ook last van hebben?
    Ik denk dat het examen geen groot probleem hoeft te zijn. Je moet bij sommige vakken veel leren en weten maar dat is voor mij het grootste probleem niet, want ik had alles wel bijgehouden. Gelukkig kan je voor een paar vakken niet leren, omdat het lezen is.

3. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    VWO - Economie & Maatchappij - Management & Organisatie en Wiskunde A12.

mogelijke problemen voor mij zijn (met een redelijke kans dat het kan gebeuren):

Een onvoldoende op Aardrijkskunde (nu een 6.1) en Economie 12 (5.9, komt alleen nog wel het cijfer voor de praktische opdracht bij). Als ik na het CE op allebei een onvoldoende heb dan moet ik één van de twee herkansen.

Ik heb al een 5 op Frans 1 (sowieso). Voor de rest zijn mijn cijfers, in mijn algemene deel, overal tegen de 7. Moet daar dus niet onder de +- 4.5 halen. Dat zijn dus alleen NE en EN, het zou wel heel dom zijn als ik één van die twee verneuk.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    poeh, VWO E&M met M&O

ben al bezig met leren.....gelukkig veel lessen bijgewoond en een hoofd dat makkelijk leert :cool:

Sta voor alles een voldoende, een voldoende voor mijn examens en ben geslaagd :) daar ga ik dan ook voor

Maar met NL hoeft dat tautologie toch niet? dat is dacht ik onderdeel van letterkunde.....Examen NL zijn 2 teksten....ene tekst heeft 17 tot 24 vragen met een aantal meerkeuze......de 2e tekst moet je een samenvatting van maken
    de 2 teksten zijn 1200-1500 woorden lang

athans dat staat op mijn blaadje die ik kreeg van mijn lerares :cool:

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Havo - E&M - Vrije deel MA2 en Informatica, dus alleen examen voor MA2 waar ik geen voldoende voor hoef te halen :) (ik ga wel voor de voldoende want sta al een 6.3 dus beetje zonde om dat weg te gooien...)

Ik zie het ergst op tegen eco en geschiedenis. Sta ik maar een 5.8 en 5.7 voor. Aardrijkskunde zal, ondanks een 6.3, ook nog aardig pittig worden denk ik met al die grondsoorten en die ongein.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik ook, + M&O (en 1 jaar Natuurkunde en WisB1, NA mee gestopt omdat ik dat net had gered in de 4e, en WisB1 mee gestopt omdat dat teveel werk werd m.a.w. had ik geen zin in. Dat vind mijn leraar nogsteeds jammer trouwens:+ )

oke dan, wist ik niet.. toch moet ik wel even bekijken hoe tekstverklaren ook alweer gaat :+ samenvatten valt niet echt voor te leren...

7. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Tautologie en al die zaken hoeven volgens mij ook niet geleerd te worden. Althans in de examens van de vorige jaren die ik heb gemaakt, werden over deze dingen geen vragen gesteld.

8. CrazyHawk

CrazyHawk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Nac Breda-Fan:

Voor engels moet je echt goed de tijd nemen....goed en vooral rustig lezen...en let op de titel!!!...wordt door mensen nog wel eens vergeten...verder wens ik je veel succes!!! en daarna veel xbox plezier!!!:p

9. halo_operator

halo_operator H2O Huntedkiller

Leuk Bevonden:
    0
    k heb ook 16 mei NL (k doe havo N&G met na 1,2 dus. mar ik moet ook best bikkelen voor natuurkunde. mja afgelopen jaren ook geef fuck uitgevoerd en laatste tijd alleen maar voor mn xbox360 en PS3 gezeten.

10. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoeft op VWO 100% zeker niet...
    dat is onderdeel letterkunde (mondeling bij mij)

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    VWO - Natuur & Techniek + Biologie1,2 + Latijn hier :)

Nog anderhalve week, ik moet maar eens beginnen. :+ Ik ben wel al bezig met Latijn te leren, want dat is echt abnormaal veel en interesseert me nauwelijks. Vergilius, ik was eerst opgelucht, maar de meeste teksten gaan over de relatieproblemen tussen Aeneas en Dido. Nee bedankt... :{
    Ik ga met een groot zelfvertrouwen die examens in. Ik heb de punten uitgerekend die ik moet halen om een vak voldoende af te luisten. Die punten variëren van een 1,9 voor Wiskunde tot een 3,6 voor Scheikunde. Dat zit wel snor dus. o/

Laat ik de 15e eerst mijn rijexamen maar halen, dan zijn die zorgen weg en kan ik me focussen op mijn examens de dag erna. ;)

12. king-steven

Leuk Bevonden:
    0

en ik altijd denken dat jij al lang studeerde...
    bij ons op school heeft wel te verstaan één persoon latijn...
    en daar moeten dan twee survaianten (of hoe je het ook schrijft) bij zijn 8)

13. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    21 mei eerste excamen.
    Niveau VMBO-T. Voor Frans voor het lastig voor de rest sta ik +- 7 8)
    Daarna door na Havo *)

Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  14. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb al mijn examens al 3 weken geleden gehad;) krijg als het goed is deze of volgende week de uitslag^^ moet nu alleen nog wel 8 weken stage lopenXD

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat AK en GS echt kut wordt eco valt volgens mij wel mee (nou'ja in vind het niet moeilijk) alleen GS en AK is best wel veel en nou'ja AK 3 weken om te leren en GS 2 weken om te leren.

16. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Veel suc6 iedereen!:b:

Ik heb vorig jaar examen VWO EM + informatica gedaan. Vond het reuze meevallen.O-)

17. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    wat moet 5 havo precies weten voor het examen?

de 2 katernen, natuur en millieu en politiek en ruimte? of ook nog andere stof.

edit: sorry, Aardrijkskunde bedoelde ik :+

Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  18. king-steven

Leuk Bevonden:
    0
    even het vak erbij zetten scheeld veel :+

maar het staat voor HAVO en VWO allemaal op:
    www.havovwo.nl
    en nog 100 andere sites...
    dus gewoon even googelen

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zou ik toch zeker aandacht aan besteden. Er zijn richtlijnen voor, en natuurlijk handige tips. Oefenen kan sowieso nooit kwaad. Er staan op havovwo.nl al genoeg examens van afgelopen jaren, waarin je kunt zien wat er van je verwacht wordt.

20. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    LOLOLOLLOL!!!!11Einzz!!1!

Deel Deze Pagina