1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    je rekent het uit door: norm+9 X gehaald aantal punten / totaal aantal punten

en voor norm moet je dus even een paar verschillende invoeren, 0.0 is de strengste en 2.0 is de soepelste.

2. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee hoe ze het nu eigenlijk doen met die berekening, dit krijg ik met 47/51 punten, niet echt een logische getallenrij want met norm 1.3 tot 2.0 zou ik een 9.6 hebben dan

Norm : 0 0.1 0.2 0.3 0.4 0.5 0.6 0.7 0.8 0.9 1
    Cijfer : 8.6 8.6 8.6 8.6 8.7 8.8 8.9 9.0 9.1 9.2 9.3

Norm : 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 2
    Cijfer : 9.4 9.5 9.6 9.6 9.6 9.6 9.6 9.6 9.6 9.6

3. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand anders hier ook gechiedenis boeken van Wolters-Noordhof?
    Daarin stond volgens mij dus NIKS over de lombok expeditie

4. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik had er idd ook echt nog nooit iets van gehoord (ik heb 2 van die boekjes, volgens mij wel van wolters)

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had anders nog nooit gehoord van die toespraak van 'soevereiniteit in eigen kring' in 1888 ofzoiets.

6. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je daar over klagen? lijkt me nuttig.. iemand lid van Laks?

7. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lees net op examen.nl:
    Iemand getuige van geweest? :lol:

Ben je toch ook flink genaaid door je school. Die vraag waar het niet 1 maar 2 argumenten moest zijn. Heb je al meteen de helft van de vraag, dan wel de hele vraag fout alleen omdat je school de lui was om het voor te lezen. :{

Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  8. JeePee

JeePee Guest

Dan heeft ze een 5,0.

9 x 22 = 198

189 : 49 = 4,04

4,04 + 1 = 5,04 = 5.0

Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2007
  9. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Vraagje. Waar halen jullie die norm vandaan? Dacht dat die pas later vastgesteld zou worden.

Edit: Kom er net achter dat ik Engels schijnbaar nog makkelijker vond dan ik dacht. 46 (misschien zelfs 47) van de 50 punten. :cool:

Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  10. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    hij word ook pas later vast gesteld maar je kan wel een gemiddelde nemen of de laagste norm ooit voor een bepaald vak.

11. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van de 51 punten :+

Vraagje voor de mensen met engels vwo, wat hebben jullie geantwoord bij de vraag welke 2 dingen voor een hype zou moeten zorgen voor dat boek? Ik had dat het idee al jaren bekend was en dat ze al heel lang wist wat op de laatste pagina zou moeten verschijnen, maar ipv die tweede die ik had stond op het antwoordmodel dat het ging over het enorme voorschot dat ze kreeg, vond ik niet echt logisch en lijkt me ook niet dat iemand dat heeft..

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    voorschot kreeg ze van de uitgever, maar kon dat zelf ook niet uit de tekst halen?.. tweede punt had ik wel goed, dat ze al een hele tijd met het idee in de hoofd liep

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat was de eerste zin van die alinea. Ik had hem ook niet overigens, ik zag het eerst niet echt als argument voor die hype.

Ik lees net dat Engels een gemiddelde normering had van 0,6 de afgelopen jaren.:{ Ik zit weer op de tienden te balanceren of ik mijn schoolexamen cijfer omhoog kan krikken door afronding. Ik hoop toch op een iets hogere normering.

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vond het geen logisch argument, maar had 'm wel, bij gebrek aan beter

15. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    had die ook niet gevonden... vond hem ook echt niet logisch uit de tekst komen
    over dat ze het al heel lang wist: ik had "ze wist al lang wat ze zou gaan schrijven, op de laatste pagina" en dat is dan fout omdat er niet staat "heel lang"

kan ook alleen weer de CITO bedenken om op 1 woord af te rekenen :mad:

16. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond engels ook niet barmoeilijk, maar dat komt ook omdat ik er nooit moeite mee heb... Denk dat de normering wel wat hoger zal liggen dan 0.6 want er zaten best moeilijke teksten in... Ook al van veel klasgenootjes gehoord dat ze hem niet geweldig gemaakt hadden, terwijl die niet slecht in engels zijn...

Ikzelf had btw 47 punten van de 51 :+

17. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gelezen dat vorig jaar normering 0.4 was, maar die was nog een stuk makkelijker dan deze. Ik ga sowieso wel van een 6,7 naar een 7,5 dus normering maakt voor mij niet meer uit, maar ik denk wel dat ie een beetje soepel wordt, heb echt heel uiteenlopende meningen erover gehoord.

18. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    heeft er iemand een lijst ofzo van normeringen van vorige jaren van alle vakken ofzoiets? (voor Havo)

19. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    op http://eindexamens.leidenuniv.nl kun je van de examens van de laatste vijf jaar de norm vinden.

20. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Is er ook iets van Economie 12 (VWO), uit de twee boeken van transactie, wat niet geleerd hoeft te worden?

Deel Deze Pagina