1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarschijnlijk niet, er zijn altijd regiovergaderingen waarin leraren met elkaar nog gaan bespreken wat er wel en niet goed gerekend gaat worden. Als je een goed en verdedigbaar antwoord hebt dat niet in het antwoordmodel staat krijg je daar gewoon je punten voor :thumbs:
    Die was nog wel af te leiden, vooral uit de bron (ik zag alleen niet dat het een eekhoorn was :+). Wij hadden nog nooit van het Contingentenstelsel gehoord, maar dat bleek gewoon de tijd van de VOC te zijn :x. Heb Contingent in het woordenboek opgezocht dus ben er wel uitgekomen :cool:
    Ze had 2.8 miljoen voorschot, lijkt me toch een goed begin om een hype te starten: iets waar zoveel geld in geïnvesteerd wordt wordt meestal gehypet. Ik ben bang dat de normering laag zal liggen, ik hoor nl alleen maar dat mensen het erg makkelijk vonden..

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    44 of 45 punten van de 51 :)
    dus tussen 7,6 en 9,6 ofzo....:cool:
    GS hoop ik op minimaal een 2,8.....maar die ging zo slecht dat weet ik niet :eek:

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Nomering van Engels zal idd vrij streng zijn... misschien zelfs wel 0,1 ofzo =/ (had Havo vorig jaar)

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Uit de afbeelding wel ja, maar wat de dubbele identiteit dan inhield wist ik niet te verklaren. Maar ach, de rest van de vragen vond ik wel redelijk gaan. Zit wel goed denk ik. Moest minimaal een 4,3 ofzo om een 5,5 te hebben gemiddeld.

5. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Hè, verdomme. Scheelt weer één of twee tiende. O-)

Hierbij zat ik ook te twijfelen. Heb uiteindelijk ongeveer opgeschreven dat ze naarmate de schrijfster vorderde meer betaald kreeg. Heb het voor mezelf fout gerekend, maar wieweet dat het nog goed geteld wordt.

Vind het ook niet echt duidelijk, maar je kon er ook opkomen omdat het antwoord sowieso niet in het citaat stond. Dan hield je drie zinnen over waarvan één geen inhoud had. Van de twee die overbleven stond er in één zin dat ze het verhaal al langer in haar hoofd had en in de andere zin stond dat de kosten kwamen naarmate de vorderingen.

Edit: Teller van het aantal klachten staat alweer op 30.000. Voor Engels zijn er al meer dan 2089 klachten gekomen, dus wieweet wordt de normering wel een klein beetje aangepast. Voor VWO Geschiedenis waren er 3126 klachten.

Er is trouwens een school in Den Haag die de Nederlandse woordenboeken verbieden. Niet dat je die echt nodig hebt bij vakken anders dan Nederlands, maar wel raar omdat het heel duidelijk in het examenregelement staat. Dat er dan ook geen één leraar is die dat dan ff goed doorleest. |:-

Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  6. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hel, nou begint me de stress weer toe te slaan. Heb nog vandaag en morgen om al mijn economie voor vrijdag te leren (twee boeken 'Percent'). Iemand tips om dit zo snel mogelijk te doen? Heb alles dit jaar wel al met SE's behandeld gehad, dus wat is de belangrijke kern die geleerd moet worden?

7. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik een 4,8, dus komt wel goed :cool:

Maar bij die vraag dacht ik eerst ook dat ik er niet uit zou komen, dus maar wat verzonnen.. Volgens m'n bijlesleraar (gister nog even langsgeweest om te bedanken) was het goed *)

8. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0

VWO???

heb het zelf ook, ben nu een examen aan het maken (2005 II)
    en moet zeggen is aan te raden, bijna alles is toepassen, en je ziet eigenlijk dat het geen zin heeft om nog je lesbrieven/boeken door te nemen. Echt alleen maar stukje tekst toepassen, best makkelijk eigenlijk :9

9. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Dus een 3,5 moet voor iedereen te doen zijn? O-)

Heb ook nog niet geleerd. Vandaag ook maar even een examen maken en morgen snel alles doorbladeren. Volgens mij is het gewoon genoeg als je wat formules in je rekenmachine hebt staan, de nodige termen kent en de rest een beetje fatsoenlijk kan beredeneren met je gezonde verstand.

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Jup VWO ;). Ik denk inderdaad dat ik gewoon de hoofdstukken snel doorscan, begrippen die toepasbaar zijn in som-opdrachten leren en verder gewoon de sommen oefenen (evenwichtsinkomens/elasiticteiten etc). Succes trouwens.

11. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Maatschappijleer voor de Havo was egt te makkelijk :lol: Precies weer het examen wat ik niet hoef te halen natuurlijk :x Had er drm ook niks aan gedaan, stond ook een 6.2 zonder iets te doen dus het examen moet dan ook wel lukken. had het eigenlijk alleen gekozen om mijn uren vol te maken :+ Informatica is toch wel te doen (afgerond met een 7)

12. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe examen havo. En ik heb vrijdag dus examen biologie, de leerstof is opgedeeld in domein A t/m E. Ik meen me te herrineren dat er een aantal punten van 1 van die domeinen niet geleerd hoeft te worden. Weet iemand toevallig welke dit zijn?

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Klopt, maar dat werd al behandeld in de alinea en vraag ervoor. Daarom heb ik er niet meer zo op gelet. :mad:
    Ik hoor juist van iedereen dat ze het pittiger vonden dan de examens die we op school hebben geoefend. Vooral die brief van Fathers4Justice en de invultekst over Zuid-Afrika.

14. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Invulteksten vind ik niks, Engels is als Nederlands voor me maar soms lijken die antwoorden zo erg op elkaar. Geef mij maar normale vragen...

15. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Er kwam toch ook een promotiegedeelte uit van het boek, wat voor een hype zorgde? De andere dat ik had was dat ze het hele verhaal van het boek al in haar hoofd heeft.

Die gatentekst vond ik lastig en die tekst over Otto Frank ook.

Ik ga Economie wel goed leren. Ik sta "maar" een 6.1 en ik kan het me nauwelijks veroorloven om Economie te vern**ken.

Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vond die wel-niet vragen soms een beetje kut. Dan stond er dus niet duidelijk iets over in, maar werd wel iets gesuggereerd. Zoals dat JK Rowling zoveel werd geïmiteerd, na lang twijfelen en tot mijn spijt, toch ja ingevuld. Maja :) prima gedaan, heb ik tenminste niet alleen maar 6-jes op m'n eindlijst :+

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    nou nou heb net MS gehad. Wat een hoeveelheid niet normaal 40 vragen (allemaal open natuurlijk) per vraag minimaal 2 factoren (of vergelijkbare dingen) benoemen en beschrijven. Maar veruit het meeste werk zat hem in het lezen, zeker voor examens heel veel.. Gaan we even mee naar het laks, Ik en iedereen die ik heb gesproken waaronder observators waren het daar mee eens. Verscheidene mensen hadden al gevraagd of er toch echt niet een mogelijkheid was voor meer tijd enzo, en of 3 uur niet een vergissing was..

Ondanks dit heb ik er wel een heel goed gevoel over. +-60 van de 79 punten..

18. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta voor Economie ook maar een 6.1 dus ik moet ook even hard blokken. Heb er alleen geen zin in:mad:

Geschiedenis was echt kudt. Heb iets van 43-51 punten gelet op het antwoordmodel. En had een 5.1 nodig:| Zal er dus om hangen.. Nu MOET ik dus Eco goed doen.

Goddamn:mad:

Engels was trouwens appeltje eitje, heb 41 van de 51 punten.

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Zag net de dat GS normeringen afgelopen jaren wel steng waren=( dan maar geen 8 op mijn diploma:+

Nu ga ik maar eens in mijn eco boek kijken, boek wat ik heb is niet echt motiverend (Praktische Economie), is zo dik.

20. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ik was binnen een uur klaar :+. Had 4 kantjes vol geschreven. Bij ons klaagde er niemand over verder maar we hadden ook maar 3 mensen die een voldoende moesten halen dus dat scheelt ook een hoop, vragen waren goed te doen en veel was gewoon algemene kennis en standaard dingen die je moest benoemen en in de loop van de jaren al verschillende keren hebt hehandeld.

Deel Deze Pagina