1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
  2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, Dalton Voorburg ^^ mijn school.

Dit is trouwens ook erg handig voor de landschappen:

http://www.daltonvoorburg.nl/vak/ak/studiewijzers/bovenbouw/mensmilieu/landschappen

Allemaal filmpjes over landschappen in jip en jannekke taal. Weet je een beetje wat je erbij moet voorstellen. (Filmpjes openen met Internet Explorer). Er staat nog wel meer op de aardrijkskunde website van mijn school. Blader maar is wat rond. Onder andere quizen en galgje met begrippen, antwoordenschema's etc. Het ene is nuttiger dan het andere.

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Goede links _O_:)

4. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    haha best flex opzich, had toch geen zin om te leren vandaag maar die filmpjes kan ik nog best kijken.

5. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0

hey, dat is ook mijn school:p:p
    inderdaad erg handig die filmpjes, beter dan zo'n saaie tekst

allemaal succes met leren!

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nou die boekjes gaan echt nergens over, qua stof is het allemaal vrij simpel. In je eindexamenbundel zijn de vragen toch vooral inzicht en atlaskaarten, aan te raden is dus ook om de atlas nog even door te kijken waar de meester dingen staan en hoe je dat zsm zou kunnen vinden.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    die landschappen....dat hebben we vorig jaar toch al gehad? 8)

8. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hey ik heb een vraagje over wiskunde,

als je een formule heb waarbij je het antwoord gegeven is maar een getal uit de formule niet. (bijv, 10=4*X+2) mag je dan ook die formule in je rekenmachine invoeren en met TRACE naar het antwoord zoeken waardoor je X weet?

dit in plaats van de formule te vervormen wat soms best lastig is.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Er moet boven de opgave staan: "bereken direct/bereken zonder rekenmachine" o.i.d. toch als dit niet mag??
    Dat was bij mijn SE's zo ;)

10. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij wikunde B1,2 (VWO)
    is het zo dat het mag, als er niet staat: bereken excact of bereken algrabraisch (hoe doe je trema op de i :{)

Morgen Scheikunde....
    ben benieuwd, sta er wel een 7,4 voor maar heb nu al 4 jaar het gevoel dat ik er niks van begrijp, maar op de een of andere manier sta ik er wel goed voor, en haal ik altijd wel goede punten (misschien helpen die "gratis" herkansingen, bij ons op school ook wel :+) ... Morgen hopelijk ook

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij wel, maar je moet ten alle tijden op je blad laten zien hoe je aan het antwoord ben gekomen.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als niet met je rekenmachine opgelost mag worden staat dat duidelijk aangegeven op je blad zoals Killaz ook al zei. Dat je de handelingen die je met je rekenmachine maakt op moet schrijven spreekt natuurlijk voor zich. Gewoon op de manier van y1= x y2= x trace --> interesect/minimum/maximum etc

13. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen Duits. Moet wel lukken, ben over het algemeen goed in teksten. Overmorgen Frans, zelfde verhaal, maar hier heb ik bijles voor gehad en de vorige (en laatste) keer 0 fout in een 3 sterren tekst. Die 5,3 ga ik wel ophalen dus *)

En dan vrijdag even afsluiten met Wiskunde A1. Eitje :cool:

14. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, atlas zuigt. Nog nooit mee geoefend ook. Hoe pak je dat aan dan?:p

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Onderwerpen in de inhoud of het register opzoeken. En goed kijken over welk gebied het gaat, dan kun je meteen 95% van de kaarten wegstrepen.

16. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wij hebben echt in elk schoolexamen 60% van de vragen met de atlas moeten doen, dan moest je nog 20% puur begrippen weten en 20% begrippen op de atlas toevoegen.

de atlas kun je sowieso ook soms gebruiken om te ontdekken wat een begrip betekend, en sommige dingen staan misschien ook in het woordenboek wat je bij alle vakken kan gebruiken.

morgen heb ik engels, ik kan me niet voorstellen dat dat me niet gaat lukken. mag een 4 halen en ben best goed in engels :thumbs:

17. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    heeft iemand nog een goeie nobullshit samenvatting van ak?

en wat wiskunde betreft.. kan iemand me in kindertaal uitleggen in welke situaties ik welke optie moet gebruiken betreft:
    normalcdf
    normalpdf
    binomcdf
    binompdf

mijn dank ik groot :)

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  19. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    normalcdf gebruik je om de oppervlakte te berekenen in een gearceerd gebied met de normale verdeling.

Die andere drie zijn mij nooit uitgelegd tijdens de les. Wel weet ik dat die binom met kansberekening te maken heeft, maar mijn leraar zei dat we dat niet hoefde te kennen :).

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471

Wel ten eerste, Cdf is cummelatief. Dat beschrijft de grootte van een gebied. Pdf beschrijft de kans op één optie.
    Dus Normalcdf berekent de kans op bijvoorbeeld van een lengte tussen 3 en 5 meter, terwijl Normalpdf alleen de kans kan berekenen op 3 meter.
    Dan, het verschil met Binom is dat bij Normalcdf altijd in de opgave vermeld staat dat de kans "normaal verdeeld is".
    Binomcdf/-pdf is voor het berekenen van kansen waar het of ja of nee is. Er zijn maar twee mogelijkheden, wel of niet. Bijvoorbeeld de kans dat iemand in een groep een man of een vrouw is. En met binom ga je uitrekenen wat de kans is dat bijvoorbeeld dat 4 van de 10 mensen in een groep een man is .
    De formule gaat als volgt: Binompdf(n,p,k)
    n=totale aantal mensen (bij mijn voorbeeld is het dus een groep van 10)
    p=de kans dat je een man bent (wat dus 0,50 is)
    k=het aantal dat we zoeken (wij rekenen uit de kans op 4 mannen in een groep van 10)
    BinomCdf is weer voor een gebied, en bij Binom kun je geen ondergrens aangeven. Dus het berekent altijd de kans van 0 t/m k. De vraag zou dan zijn, bereken de kans dat 4 of minder mensen in de groep een man zijn.
    Dan wordt dat Binomcdf(10 ; 0,50 ; 4) = de kans voor 0 t/m 4.

Deel Deze Pagina