1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook zometeen wiskunde :{

ik hoop dat we niet die cosinus enzo krijgen want dat snap ik nog steeds niet :9

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ben dus niet de enige. Sommige dingen waren echt te makkelijk (die neerslag vraag bijvoorbeeld)

MAar vraag 32 aan de andere kant ? wat hebben jullie daarbij ?

@ die 11 scholen. Zijn er geloof ik 10 deze hebben een pilot gedaan waarin de examen klassen hun examens al in januari mochten maken. En hiermee hun makkelijke vakken al konden afronden om vervolgens veel tijd over te houden voor hun mindere vakken. Verder mogen ze alle vakken herkansen als ze dit willen.

Ik vind dit ronduit belachelijk. Net zoals de vele verschillen in herkansingsmogelijkheden per school (tijdens de SE`s en CSE) en scholen die hun eigen normeringen bij SE`s en dergelijke bepalen. Cijfers zeggen al lang niks meer en die scholen die mee doen aan die pilot zijn er des te meer bewijs van. Er zouden centrale afspraken gemaakt moeten worden die voor alle scholen gelden. Echt te idioot voor worden dat dit nog niet zo is. En veel mensen worden er door benadeeld.

3. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    Zometeen wiskunde B1

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @ego: 10 scholen was het ja ;) maar ik geef je groot gelijk....belachelijk dat ze alle vakken mogen herkansen! :mad:

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant is het inderdaad ook wel raar dat de ene school alle vakken laat herkansen en de andere niet. Op mijn school mag ik alles herkansen dus voor mij zou het makkelijker zijn om een hoog cijfer voor mijn SE's te halen. Maar mijn school maakt de SE's dan ook wel weer moeilijker zodat je op je CE beter bent voorbereid. En wanner je iets mag herkansen kijk je weer naar de stof en iets wat je niet begrijpt probeer je dan alsnog te gaan begrijpen. Als ik niet zou mogen herkansen, geen haar op mn hoofd die dan nog de stof gaat bekijken/bespreken. En tja, het gaat er toch uiteindelijk allemaal om dat je wat leert, en niet om het cijfer...

Die 10 scholen zijn inderdaad belachelijk. Het CE zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn.

6. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Een van de dingen die ik daar had ingevuld was: Op atlaskaartnummer ?? is te zien dat de biesbos op sommige plaatsen dijken heeft. Dit voorkomt dat er allemaal vuil het schone water instroomt. Overigens ben ik wel bang dat dit fout is. :'-(

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 46 (bosatlas 52e druk) e en f maar gebruikt die laten zien dat het water schoner wordt. Vermoed dat 1 goed is, de ander die ik heb genoemd fout. Maar het verschil in moeilijkheidsgraad van vragen was echt heel groot... Snapte jullie die eerste bron trouwens ? van "groei" van gemeentes ?..

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah je hebt veel scholen die extreem streng normeren tijdens de SE's om vervolgens tijdens de examens leeringen af te leveren met hele hoge cijfers. Deze leerlingen zijn trouwens op hun raport al vrij snel genaaid omdat hun SE cijfers lager zijn dan ze op een andere school waren geweest dit werkt door tot en met bijv lotingen voor zware studies als medicijnen.

Het gaat idd om wat je leert niet om het cijfer. Maar das in de praktijk wel anders. Het zijn de goeie cijfers die je binnen krijgen op een opleiding. Punt is dat er ongelijkheid is en er geen pluriformiteit bestaat bij het becijferen van SE's dit zelfde geld voor herkansings mogelijkheden bij de SE's en CE's. Dit is te achterlijk voor woorden als je ziet hoe belangerijk cijfers zijn voor vervolg opleidingen.

9. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1

Nee, daar snapte ik ook niets van. Gelukkig heb ik wel de goede gegokt, maar voor iedere gemeente liep de lijn de naar beneden. Ik snapte niet echt wat ze ermee bedoelden :confused:.

10. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    he jongens, ik dacht dat havo slim was?:+ je moest aan beide kanten tussen de lijntjes het aantal procenten optellen en ook aan de andere kant, dan was er een groot verschil.

of heb ik het zo niet goed uitgelegd:eek:

11. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten gewoon geen SE's meer doen, maar steeds CE's. Dan is je cijfer pas echt ook hetgeen je waard is. Zou zoveel beter zijn!

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bron2 is dat toch? Ik snapte er totaal niks van. Van de vraag niet en de tabel niet. Zoiezo zie ik vanaf 1960 geen sterk verschil t.o.v van de periode daarvoor. De lijnen lopen naar beneden terwijl ze vragen welke bevolkingsgroep is toegenomen...?

Nee ik snapte er niks van :+.

13. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    bron 2 kan wel :9

Was dus niet de enige die dit bijzonder vaag vond. *laksen dus

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Jah, zit opzich wat in, maar ik denk dat dat wel aardig in de papieren gaat lopen en praktisch misschien zelfs onuitvoerbaar plus dat er nogal wat bezwaren tegen gemaakt kunnen worden wegens de autoriteit van een school die je hiermee flink inperkt.

Keb voor frans 30 punten, voor Duits gister had ik er 39. Streng nagekeken. Hiermee kom ik minimaal op een 6,1 voor Frans en een 7,1 voor Duits, gemiddeld heb ik dan een 6,2 voor frans en een 7,2 voor Duits. Mijn CE's en SE's ontlopen elkaar dus niet al te veel.

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had een 5.7 nodig, en ik heb tussen de 6.1 en 8.1 gehaald \o/

Tenzij ik lager dan een 4 haal voor WiA1 ben ik geslaagd! *)

Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  17. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over die 10 pilot-scholen:

het ergste is misschien nog wel, dat als je op zo'n school zit, maar geen examen deed in januarie, maar gewoon nu in mei. Dat je dan toch alles mag herkansen, want je zit op een pilot-school.

gewoon ronduit belachelijk.
    Die mensen die daar zitten, zijn wel heel erg in het voordeel voor bijvoorbeeld lotings studies, ze mogen alle examens 2x maken, (normaal en herkansing) waarbij dan hun hoogste punt telt...

Ach ja is weer duidelijk: we zijn in Nederland :+

18. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind aardrijkskunde echt een vaag examen. opzich was het niet zo moeilijk, maar er zijn wel veel dingen die niet echt duidelijk zijn.

19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vanaf 12:00 is het erg druk bij de eindexamenklachtenlijn.

Toen de lijnen om 12:00 opengingen werden we meteen platgebeld door scholieren die net het examen Frans 1,2 van het VWO of Aardrijkskunde van de HAVO achter de rug hebben. Nog steeds is het erg druk, we zijn benieuwd hoe druk het gaat worden na de middagexamens.

Benieuwd hoe hoog de klachten dit keer weer oplopen....:emo:.

20. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [mierenfuck]Daar spreken/schrijven te toch Nederlands? :+[/mierenfuck]

Deel Deze Pagina