1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Wiskunde is gewoon echt een kwestie van maken, maken, maken/oefenen, oefenen, oefenen. En het licht zien. Ik zag opeens ergens begin van de 6e hoe simpel wiskunde eigenlijk is, nu geef ik bijles :+

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, ik doe Wiskunde B1,2 en geef bijles in A1,2. :+ Wiskunde kun je niet leren, je moet het inderdaad oefenen. De examenbundel is ook mooi gesorteerd op categorie, zo heb ik nu alle opgaves kansberekening maar eens geoefend. O-)

3. JeePee

JeePee Guest

Ow jongens, die examens worden wat. Nog geen f*ck aan gedaan 8)

* Lui is

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.764
    Ik geef bijles in B1,2 :cool:

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben ook aan de beurt ditjaar...mavo
    zie dr eigelijk niet zo erg tegenop... kan mezelf er alleen niet toe zetten om te gaan leren maar dat kan miss ook komen omdat mijn laagste cijfer een 6,9 is dus eigelijk hoef ik ook niets te doen...
    maargoed, ik heb van die boekjes samengevaten die zijn echt de shit, alles wat je moet weten staat erin. en wat dit jaar niet op het examen komt staat er dus ook niet in. heb die op de wc gelegt zodat ik zeker weet dat ik minimaal 1X per dag ff een paar blz's lees

Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    slimme pik :cool:

poe.....NL woensdag....maar even serieus, leren jullie voor nederlands?

ik zou bij god niet weten wat 8)

7. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Er is een deel in het boek dat voor de examens is. Keertje doorlezen lijkt mij voldoende. Misschien nog eens doorlezen wat tautologie e.d. is, al heb je dat denk ik niet nodig.

Maak me er in ieder geval niet druk om. Wiskunde is belangrijker voor mij. Proefexamens gingen goed, dus denk dat het wel moet lukken nu ik zelfs nog wat extra dingen geoefend heb. :) Trouwens...7,5 uur op school zitten. :'-(

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.764
    Nou, mn pik is niet zo slim, hoor. Ik gebruik meestal mn hersenen bij wiskunde :+

9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niks. Iedere alinea heeft één zin die de hele lading van die alinea dekt, en al die zinnen moet je aan elkaar plakken. Tsja, ik zou niet weten wat ik zou moeten leren.

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5

Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik een jaar geleden zat te blokken voor m'n eindexamen VWO. Heb het toen heel netjes gehaald, geen onvoldoendes op m'n eindlijst. En dat terwijl ik voor vier vakken minimaal een 5,3/5,5 nodig had. Dit jaar doet m'n vriendin eindexamen VWO. Ik zie het weer helemaal voor me. Veel succes iedereen! Heb vertrouwen, ze laten je echt niet zomaar zakken.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    prcies, dat is slecht voor de reputatie van de school waar ze nogal erg mee bezig schijnen te zijn

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Achter de schermen boeit dat ze idd heel veel, zeker als de percentages geslaagden hoog liggen. (vorig jaar 100% volgens mij op VWO).

14. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou wiskunde-B helden :+
    jullie kunnen mij vast de contractiestelling uitleggen.

Dat is echt het enige dat ik aan Wiskunde B1,2 niet snap, en wil dat nu dan ook wel nog graag even begrijpen...

uit mijn boek wordt ik er niet veel wijs van:

|(f(x)-d)/(x-d)|<1 dan: convergeert de rij u(n) naar dekpunt d.

samengevat helpt mij nog minder:
    als U(n+1)=f(u(n)) en f(x)=ax+b en -1<a<1 dan convergeert de rij u(n)

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bij ons was vorig jaar VWO 100% HAVO 95% en MAVO 90%..
    ik ken een paar mensen die dat jaar uitgesloten werden voor het examen, de school gaf als reden dat ze toch niet konden slagen(in theorie wel door alleen maar 7's en 8en te halen)

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ga ook examen op VWO doen (EM + MO) en zie het vrij positief tegemoet. Sta voor de meeste vakken wel redelijk (rond de 7) behalve voor MO, Wisk en Eco :D . Dus daar ga ik ff voor blokken. Heeft iemand nog handige sites ofzo :) ?

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    www.havovwo.nl al dnek ik dat je die al kent :+

Ben vandaag maar eens begonnen met het leren van GS, Kind tot burger. Wil dat boekie iig even uitlezen vandaag:cool: Misschien nog een proefexamen NL doen, maar dat bewaar ik denk ik voor morgen.

18. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    jaja het is bijna zover. doe zelf havo eindexamen maar heb eigenlijk nog niks gedaan. maar na nederlands heb ik nog 5 dagen dus dat moet wel genoeg zijn, en sta er ook goed voor dus moet allemaal niet z'n groot probleem worden. (hoogste cijfer dat ik moet halen is een 4.5)

dan is het ook niet zo verwonderlijk dat die percentages zo hoog zijn, persoonlijk vind ik dat wel naaiend van de school en voor mensen die de school kiezen dan geeft het dan ook niet een echt goed beeld van het ware slagings percentage.

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  19. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan haast niet geloven dat mensen om die reden uitgesloten zijn aangezien het eigenlijk gewoon niet mag. Vooral als ouder zou ik dan zeker naar de school stappen en hen het examen laten maken. Al zouden ze dan praktisch zeker zakken, weten ze toch hoe het is om een examen te maken en dat is alleen maar handig voor het jaar daarna. Maar om die reden iemand uitsluiten is echt belachelijk imo.

20. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    mensen die er zo voor staan interreseert het vaak niet

Deel Deze Pagina