1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Die vraag had ik helemaal verkeerd gedaan. Ik had in plaats van 2^25 dit gedaan: 25 nCr 24 x 25 nCr 23 x 25 nCr 22 x 25 nCr 21 ..... 25 nCr 1. Dat getal was zo groot dat het niet eens op mijn rekenmachine paste. Daarom hem alleen maar de berekening opgeschreven en geen antwoord. Maar ja, het was toch fout geweest.

Voor de rest ging het wel goed, paar kleine foutjes. Heb iets van 64 van de 83 punten, dus dat zal zo tussen de 6,9 en de 8,9 liggen :).

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8^10 + 2^10?

3. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    het is:

10 Ncr 8 of 10 NCR 2 = 45

Laatst bewerkt: 31 mei 2007
  4. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    EDIT: O nee, de manier van VooDoo300 klopt wel en die van mij niet. Ik dacht namelijk dat je de kans wilde hebben van je som, maar je wilde dus het aantal mogelijke combinaties hebben. Opdracht fout gelezen.

Volgens mij dit, maar ik weet het niet heel zeker:

(10 nCr 8) x 0,50^8 x 0,50^2 = ???

10 nCr 8 mag ook 10 nCr 2 omdat je uit tien keer gooien 8 keer kop wilt hebben (of 2 keer munt). De volgorde is echter niet van belang, dus gebruik je nCr.

De kans op kop of munt is voor beide 1/2 = 0,50. Omdat je 8 keer kop wilt hebben doe je 0,50^8. 8 keer kop betekent tevens 2 keer munt, daarom doe je 0,50^2. Dit alles moet je weer met elkaar vermenigvuldigen omdat de antwoorden wel invloed op elkaar hebben.

Zoiets volgens mij, maar ik ben er ook niet helemaal zeker van.

Laatst bewerkt: 31 mei 2007
  5. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja was raar, bij het nakijken had ik eerst compex aangeklikt, klopte tot aan de vraag van die man die over het kanaal ging sprinen.
    Vervolgens met die andere verder gekeken, maar liep daar een vraag langs, geloof dat het telkens een vraag minder was, dus 17 in uitwerkingen was 16 op mijn examen.

maar ik dus ook 59 vd 77 punten daarvoor...
    had toch beter gekund

6. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Net op het eindexamen journaal dat zelfs docenten Geschiedenis het examen HAVO te moeilijk vonden en rare vraagstelling, dus dat word waarschijnlijk wel een normering van 1 tot 2 dus een grotere kans om te slagen:)

7. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    wel relaxt als er een beetje gunstige normering komt, want geschiedenis had ik echt verpest maar met een goede normering blijf ik er wel voldoende voor staan.

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Of een gratis herkansing hoop ik :cool::)

9. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik maar een 4.5 voor GS heb dan ben ik blij.

Heeft iemand nog een goede samenvatting van M&O havo?

10. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    M&O had ik al ingecalculeerd als onvoldoende sta een 5.3 maar heb geen zin om nog hard te leren.

11. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, als je je cijfer laat berekenen op examen.nl krijg je altijd zo'n schatting, bijvoorbeeld tussen de 5.5 en 7.5. Waar zou het cijfer dan standaard liggen? Mij zou het logisch lijken bij de 6.5, maar ik hoor net van iemand dat het eerst 5.5 zou zijn en aan de hand van het aantal klachten omhoog gaat.

En ook: valt een keuzevak (in je vrije ruimte) binnen je profiel?

12. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    5.5 is bij een normering van 0, 7.5 bij een normering van 2. Meestal is de normering rond 0.5 maar bij moeilijke examens ligt die soms boven de 1.

13. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik me dus afvraag bij het eindexamenjournaal is hoe die gast komt aan een 7.3 op het examen aardrijkskunde van het vwo. Hij zei vlak van te voren dat hij nauwelijks aan het gedeelte van Actieve Aarde kwam. Het komt een beetje smerig op mij over...

14. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat was er dan aan de hand bij het eindexamenjournaal?

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Gister was mooier. Die kerel: Teksten van tegenwoordig zijn zo makkelijk, je mag er een woordenboek bij gebruiken waardoor je alles kan opzoeken, vroeger konden wij dat niet. Cijfer: 3.6 :lol::lol:

16. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond wis voor havo echt super makkelijk

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    _O_

18. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zo wat ik nu zie stelt me gerust. Morgen dus wiskunde A1,2 vwo. Ik stress me dood, ken het amper en moet minimaal 2,3 halen. Nu is het zo dat wanneer je al één puntje scoort en je naam opschrijft, dat je een 1 binnen hebt. Nu ik naar de normeringen van de laatste jaren kijk (vanaf 2001 t/m 2006) is de laagste normering 0,8. Verder een paar keer 1,0 en veel 1,4 en 1,5. Wat dus inhoudt dat je waarschijnlijk al door vrijwel niks in te vullen (stel; normering is 1) een 2 binnen hebt. Laat ik dan nog even de overige 0,3 binnenhalen met pogingkjes en hoppa, wiskunde is binnen :+. <moet overigens wel AK voldoende hebben dan, vond dat examen maar zwaar zaad?>

19. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    same here. ik hoop maar dat ik mn 4,6 voor ak heb en zo een 6 kom te staan. Wiskunde wordt een ramp

20. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kun je die normeringen bekijken? Ben ook wel benieuwd.

Deel Deze Pagina