1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vervelend dat het VWO (en Havo ook volgens mij?) begint met zo'n makkelijk vak als Nederlands. Had liever nu zitten blokken voor Wiskunde i.p.v. een beetje achter de pc te hangen. Ben namelijk ook niet echt het type om vooruit te leren.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    haha inderdaad, geldt ook voor mij:x

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Er zijn veel scholen die dit doen om het slagingspercentage hoog te houden. Zelfs met de CITO toets in groep 8 worden kinderen uitgesloten omdat ze het gemiddelde niet omlaag willen halen.

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ze willen meestal wel graag van school af. Als ze allemaal 4en en 5en staan, dan heb je 7's nodig om te slagen. Stel ze hebben het hele jaar niks gedaan voor die 4en en 5en, en willen op hun examen pieken, dan zouden ze best nog kunnen slagen: een 7 is zeker niet onmogelijk. Het is risicovol, en ik zou het niet bewust gaan proberen, maar het kan zeker.

Voorbeeldje: als je bij talen alleen goed bent in teksten en je doet CM met 1 keuzevak, en je staat voor alle talen een 4, en ook nog een 5 voor je keuzevak, dan heb je al voor 5 van de 7 examenvakken een 4 staan waarvan je zelf weet dat je sterkste onderdeel nog moet komen en dat je daar met een 7 al op slaagt. En dan zegt de school opeens dat je geen examen mag doen?

Bij ons is trouwens iemand al bijna gezakt, hij heeft een 5 voor Duits 1 en een 4 voor Frans 1, allebei afgesloten. Hij had dit jaar een 5 voor GLO (literatuur, heb je geen examen in), en heeft met z'n (te makkelijke) herkansing daar nog net een 6 van weten te maken.

Volgens mij beginnen examens al jaren met Nederlands. Ik kan het mishebben, maar ik dacht dat het zo was :)

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je Wiskunde B had gekozen had je nu met Nederlands en Wiskunde begonnen op de eerste dag. Dit heb ik nu. Lekker is anders, 6uur examen woensdag; 3uur nederlands, 1uur niks, en dan 3 uur Wiskunde.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    heb je gelijk in ja, maar wel gelijk wiskunde al gehad.. heb ik op het laatst, wat niet alleen klote was met het boeken van een vakantie:+, maar ook gewoon omdat ik daar nu echt nog niet voor ga leren, en dat dus na de andere examens moet doen. Ben niet de persoon om vooruit te leren

7. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je A1 of A1,2? A1 is namelijk echt te makkelijk en heel weinig *). Daar ga ik ook niet echt voor leren, eerder gewoon oude examens maken en als ik het niet weet even opzoeken. Net als met economie eigenlijk :p

8. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Op die CD van die Studiegids staat een samenvatting van ongeveer 20 pagina's. Eerder dit jaar had ik al een tentamen over het hele boekje, maar toen had ik alleen de samenvatting geleerd. Het tentamen destijds bestond uit een examen van vorig jaar. Mijn cijfer was een 7,2. Met andere woorden, volgens mij kun je ook een prima cijfer halen als je alleen die samenvatting leert. :)

9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    A1,2. Ook makkelijk hoor daar niet van;)

10. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    anderhalf he :+
    alleen als je ivm speciale omstandigheden een half uur langer door mag werken, heb je maar een uur pauze... (ja weet er alles van... heb het zelf :) )

maar dan heb je wel na dag 1, al 1/3 of 2/5 (afhankelijk van je keuze vak) gehad....

ow trouwens weet niet of jullie (voor VWO) deze link al hadden gezien, staat op welk onderdeel bij welk vak onder vrijstelling valt...
    Waarom nu dynamische modellen bij wiskunde B :mad:

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat bedoelen ze precies met dynamische modellen, heb je een voorbeeld? Ik ken die termen allemaal niet zo. :9

12. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet niet of je toevallig de methode getal en ruimte hebt,
    zo ja, dan hoef je van NG/NT4 hoofdstuk 6 niet te leren

als je die methode niet hebt:
    F=m*a
    a=(dv)/(dt)
    (dT)/(dt)=c*(T-T(omgeving))
    Y(n)=Y(n+1)+(dy)/(dx)*(delta)x

maar dit is dus zo voor VWO, voor andere niveau's weet ik niet precies hoe het zit...

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    van GS dus? mooi, dan ga ik eens even kijken

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oww, volgens mij hadden wij die sowieso al overgeslagen. :) Ik heb die methode inderdaad.

15. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Ehh wat voor studiegids? ik zou graag de samenvatting ook gebruiken :)

16. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Voor Gescheidenis moeten we twee studiegidsen leren, maar als het goed is het je bij elke studiegids een CD-ROM zitten met daarop een samenvatting van elk boekje. De namen van de studiegidsen zijn 'Van Kind tot Burger' en die andere gaat over Nederlands-Indië, daarvan weet ik de titel niet precies. Succes! :)

17. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    De koloniale relatie tussen nederland en nederlands-indie :)

18. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap de reden ook wel, maar die vind ik dus juist stom. Zo hebben scholen wel vaker gare acties. Vorig jaar zat ik in een klas met de maximale hoeveelheid leerlingen zodat er in totaal één VWO klas minder was (scholen moeten sowieso 5000 euro per klas betalen). Gevolg was dat soms niet iedereen in één lokaal kon zitten. :emo: Ik heb een hekel aan dat soort belangen van scholen.

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga na m'n Nederlands nog even goed aan aardrijkskunde en geschiedenis. Het meeste zit er wel in, maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik er iets aan heb gedaan. :p

20. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Shit man, ik moet nog beginnen.
    Wij hebben geen cd-roms bij de boeken van geschiedenis gekregen.
    We hebben wel dezelfde titels... zelfde uitgever? wolters-noordhof

Laatst bewerkt: 14 mei 2007

Deel Deze Pagina