1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

1. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk niet dat die granaat uit de lokale supermarkt komt, je vind vanalles in kindersurprise, maar dat nou weer niet...

Laatst bewerkt: 10 nov 2004
  2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    nee die komt van de lokale shoarmaboer. (grapje dus)

maar er werd gezegd, dat de granaat van de politie zou KUNNEN komen.. vandaar die post.

3. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ging over de aanslagen op kerken, moskeeen en Islamitische basisscholen, geloof ik en niet over de situatie in Den Haag.

4. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ja joh, ik zit je maar te stangen :9

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat het om een boobytrap zou gaan heb ik nergens kunnen lezen.
    Het zou om een gegooide granaat gaan waarvan er, in ieder geval in het stuk van planet, nog geen zekerheid over was of het een granaat van de politie danwel die van de verdachten zou zijn.

Overigens is het wel nu bevestigd dat het om een gegooide granaat ging.

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    oke...duidelijk.
    het ging ook om speculaties wat ik zag op het nieuws

7. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als we dan realistisch blijven, laten we dan niet proberen om ons eigen hachie te redden, door te zeggen:

"Die bomaanslag op de school is niets om je druk over te maken er zijn namelijk geen gewonden bij gevallen"

Natuurlijk is het ernstig met die agenten, een kennis van me werkt bij het korps haaglanden, als laatste wil ik het volgende hierover zeggen.

In plaats van met de vinger te wijzen moeten we eens kijken waar we zelf mee bezig zijn.
    Iedereen generaliseert maar raak, in plaats van iemand persoonlijk de schuld te geven, worden hele bevolkingsgroepen gedupeerd.

We moeten allemaal gewoon het hoofd koel houden en proberen de aanstichters van het wederzijdse geweld te straffen, en niet diegene die hetzelfde geloof aanhangen of tot dezelfde bevolkingsgroep behoren!

Laat angst niet de graadmeter worden waarop mensen worden afgerekend.

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Waar gaat het heen met Nederland :{ .......
    Hoop dat wij deze geweldsspiraal kunnen doorbreken.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Amen!

Het enige wat dergelijke generalisatie veroorzaakt is een nog grotere kloof tussen de moslim gemeenschap en "ons".
    En hoe groter die kloof hoe groter de kans is dat deze hele situatie zich alleen maar verergerd.

Zoals rinus al zegt, de aanstichters moeten aangepakt worden.
    We leven hier in een klein kutlandje met een enorme verscheidenheid aan mensen, geloofsovertuigingen, huidskleuren etc. Het laatste waar we op af moeten stevenen is dat al die groepen elkaar naar het leven gaan staan of elkaar minachten door de acties van een paar ontspoorde randdebielen met waanideeen.
    Dat zou overigens voor hun alleen maar koren op de molen zijn.

10. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens wat er hier in Groningen aan de hand is?

Ik werk zelf aan de Vismarkt, ik kom de winkel uit zie ik een stuk of 30 agenten, paar ME busjes, motormuizen, te paard en auto's. Ik heb al wel gehoord over een Bommelding bij de rechtbank, maar dit ligt er nou niet echt in de buurt.

Of zou dit er allemaal niet mee te maken hebben, aan de grote markt is geen kip te bekennen namelijk, ik zie alleen Europese vlaggen bij het gemeentehuis, Maarja waarom staan daar geen agenten dan als het daarom zou gaan.

En wat zouden die Europarlementariers nou weer op de Vismarkt te zoeken hebben? (die verblijven bij ons dacht ik?), het enige wat ik kan bedenken is dat ze een bezoekje brengen aan onze winkel :+(is een monument)

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Nee dat doe ik niet. Ze zijn beide verschrikkelijk slecht dat wel! Maar ik vind jouw manier forceren op anderen door geweld iets anders dan jouw mening forceren op anderen door vandalitische statements te amken. Beide zijn fout en absoluut fout in ons landje, maar toch is de tweede veel radicaler! En bewijst pas echt in welke mate je achter je ideeen staat. Iemand die scholen etc in de fik zet is laf. Maar ik denk niet dat deze person meteen willig is om meteen iemand te doden voor zijn zin.

12. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    De bom in een school was een dreigement, de granaat was een werkelijke daad.

misschien een vergelijking van niets wat ik nu ga geven, en misschien met een korrel zout nemen:
    Als ik beroofd word wil ik liever dat ze me eerst bedreigen, voordat ze mijn spullen pakken, dan dat ze me neerschieten en dan mijn spullen pakken.

Zoals ik al zei, met een korrel zout nemen ;)

Ow en met die politie bij ons weet ikd en k ik al, was naast verdacht postpakketje (waarschijnlijk achter mijn werk.) bij postkantoor en bommelding bij de rechtbank MAar het apkketje is weg gehaald (word nu onderzocht op poeder), en de rechtbank was een lawinepijl.

MAar gister was de herdenking van de Kristallnacht bij ons, en dat was ook een beetje uit de hand gelopen. en misschien hadden ze vermoedt dat het nu verder zou gaan, en de EU top en Maxima enzo zijn in de stad, dus extra veiligheidsmaatregelen.

MAar dat heeft verder neits met dit topic te maken, mijn excuus.

13. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja gezellig hierzo he. Vreemde gewaarwording vanochtend. Ik denk rustig naar mijn werk te gaan beland ik plotseling in een oorlogsgebied :mad: Heel onwezenlijk allemaal wat zich hier nu afspeelt.

14. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word echt ziek van de tv :mad: zeggen steeds hetzelfde, en ze zijn nu al meer dan 12 uur bezig 8)

15. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    is net halo 2. Moet gehypt worden heh :'-(

16. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat er gewoon geen drol gebeuren. Dit is gewoon een zogenaamde demonstratie om terroristen in NL te waarschuwen, vandaar al die 1000 busjes en agenten en snipers. En die burgemeester van Den Haag doet ook heel opvallend relaxed over. Ik wordt n beetje ziek van die sandra van rtl z die hele tijd loop te roepen dat binnen enkele minuten ''het'' kan gebeuren en zijn nu al 2 uur verder, maar het kan ook zo zijn dat ik hele tijd naar hetzelfde zit te kijken. maarja ik kan het ook wel mis hebben dat straks half den haag wordt weggeblazen. maar anders zouden die mannetjes niet zo dichtbij het pand staan. En ik vraag me ook af wat ze bedoelen over Aziatische mannen, hopelijk geen chinezen.

17. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    De aziatische mensen waren de waarschijnlijk de buren (of bewoners) van 1 van de huizen uit de straat.
    En dit is geen oefening hoor, zoveel opschudding, niemand kan daar in, verkeer moet worden omgeleid, dat is gewoon niet goed.

18. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bron: fok.nl

19. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    Er is in utrecht ook iemand aangehouden die iets te maken heeft met deze actie.
    Het wordt steeds ingewikkelder :eek:

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    gaaat lekker hiero maargoed dat was te verw8

Deel Deze Pagina