1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik hoorde net ook op het nieuws dat het dus wel om een bomaanslag gaat.... kansloos, echt kansloos. Ik snap écht niet wat de daders hiermee proberen te bereiken. Zo zie je maar weer dat er ook genoeg autochtonen zijn die een steekje los hebben. Gelukkig valt het over het algemeen mee met de hetze tegen moslims. De meeste Nederlanders zijn nuchter genoeg om te beseffen dat niet de hele moslimgemeenschap de boosdoener is, maar dat de moord op Theo van Gogh slechts het werk is van één of enkele gestoorde radicalen. Nu, deze bomaanslag is het óók het werk van één of meerdere gestoorde radicalen. Ongeacht uit welke bevolkingsgroep die mongolen komen, hun acties zouden nooit moeten leiden tot vergelding en generalisering van welke bevolkingsgroep dan ook. Helaas ziet lang niet iedereen dat in....

    Ik vrees hetzelfde als TheWalrus in zijn laatste woorden, het kan wel eens gruwelijk uit de klauwen lopen nu....
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Lan leve Nederland... Jongens dat dit kan en mag in Nederland .. Oog om oog, tand om tand en onschuldige burgers zijn het slachtoffer ... Ik word moe van mensen die onze medelanders niet zien als nederlanders en visa versa. Een beetje respect kan geen kwaad.

    Damm ... ik ben het voor een keer helemaal met The Walrus eens :eek:
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Daar ben je dan ook niet de enige in.
    De moord op Theo v. Gogh is al erg zat natuurlijk.
    Maar dat een paar idioten of idioot dat nu eventueel aangrijpt om kinderen het doelwit te maken is gewoon te gek voor woorden.
    Nu was het nog een aanslag s'nachts, maar wat wordt het de volgende keer?
    Degene die hier achter zit is net zo min, zoniet nog minder als de moordenaar van Theo.
     
  4. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat nog het ergste is is dat ik of een van jullie ook het slachtoffer kan worden van deze teringzooi terwijl ik nergens in geloof en geen respect heb voor allah of voor god maar wel voor de mensen die daar wel in geloven maar moeten wij het slachtoffer worden omdat andere anders denken als wij
    het lont is aangestoken,het kruidvat hoef alleen nog maar te ontploffen en dat gaat het zeker doen en dat gaan we allemaal voelen
    maar laat mij er liever buiten VREDE ZIJ MET JULLIE
     
  5. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is indd ziek laf, maar schreeuwden we niet vorige week iets in de geest van nu moet er iets gebeuren? Natuurlijk dit kan ECHT niet! Maar de mensen die dit gedaan hebben zijn misschien ook wel onder andere door ons opgehitst om wat te gaan doen (natuurlijk niet zo iets LAFS maar wel dat er iets moest gaan gebeuren in dit land)...Dus ik vind het wel raar dat jullie nu opeens allemaal op hun afschuiven, daarbij weten we ook nog niet of het Nederlanders betreft of misschien wel allochtonen (je weet het gewoon nog niet). Ook het feit dat ze alle moskeeën willen gaan bewaken, waarom doen ze dat niet bij alle Nederlanders die bedreigt worden? Maar ja zo kun je dus wel zien dat wij het wel afkeuren, zo gauw er dan toch iets naars gebeurd met een islamitische instelling, dan keuren we dit massaal af... Ik hoop dat de Islamitieten in dit land dat begrijpen, en dat we (Nederlanders en Moslims, ik weet het gaat hier niet om alle maar in dit geval praat dat even makelijker) misschien wel door zo een gelukkig onschuldige aanslag begrijpen dat er iets moet veranderen en dat we elkaar meer moeten respecteren. (respect is de basis van dit alles, de beide kampen hebben geen respect voor elkaar)

    *Darkwing schelden met het woord Mongolen is niet netjes aangezien dat gewoon een mensenras is, zover er rassen bestaan... :p
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit vind ik helemaal triest. Wat een debielen allemaal. We zijn het weer lekker voor ontzelf aan het verbratsen. Hoop niet dat dit het begin is van een nieuw Israël. Dit slaat natuurlijk nergens op. Beetje kinderen vermoorden omdat ze moslim zijn.

    Aan de andere kant had ik wel verwacht dat er een antwoord zou komen. Maar dit slaat gewoon nergens op en verdient op geen enkele manier mijn goedkeuring. :mad:
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Afschuiven? Mensen die dit soort extreme daden plegen moeten ze gewoon aanpakken, ongeacht wie het ook moge zijn. Het gaat hier niet om personen, maar om een mentaliteitsprobleem die sommige mensen schijnen te hebben
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry ik heb het een beetje verkeerd verwoord... Ik kan het denk ik niet echt uitleggen, maar ik heb het idee dat er zo gauw er iets ergs gebeurd in Nederland iedereen zijn handen er meteen van af haalt. Want vorige week zeiden de meeste nog in een thread dat we er wat aan moesten gaan doen, we zeiden natuurlijk niet wat... En natuurlijk is dit slecht en kan gewoon niet door de beugel. Maar ik kan tot een bepaalde hoogte wel de mensen begrijpen die dit gedaan hebben. Zij zijn gevoed door pure haat vooral ook omdat wij de actie van vorige week zo erg veroordeelde dat zij misschien zijn gaan denken dan moeten we het terug doen.
    Begrijp me niet verkeerd: Ik vind dit echt absoluut niet kunnen, maar er maakt mij een vreemd gevoel meester als ik hier jullie meningen erover lees welke ik niet kan beschrijven... :confused:
     
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Misschien werd er vorige week wel gezegd dat er wat moest gebeuren, maar ik weet zeker dat niemand (nouja, afgezien van een enkele gek dan misschien) daarmee het opblazen van moskeeën en scholen bedoelde... ik denk dat je m'n punt wel begrijpt zo :)
     
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    idd, het is volgensmij meer om een statement te maken. Het is geen rotje, maar gelukkig is het 'maar' een statement. Zou hij ongeveer nu zijn ontploft dan had je zeker weten doden en gewonden.

    En Gerben, ik weet niet of dat wel eens bij jou opkomt, ik had daar niet zo veel last van :p
     
  11. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Opsluiten!

    Domme Nederlanders die dat soort dingen doen -> opsluiten!
    Moslims die extreem gaan geloven en dan domme dingen gaan doen -> opsluiten!

    Andere mensen die over de scheef gaan om wat voor reden dan ook -> opsluiten!

    Kortom criminelen -> OPSLUITEN!
     
  12. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie gaat er nu om 03:40 s'ochtens naareen basis school, om een bom tot ontploffen te brengen.Dat is gewoon van de dome, wat hebben die mensen er mee te maken. :'-( :'-( :'-( :'-(:'-( :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  13. funfreak

    funfreak hardcore for life

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit werkt waarschijnlijk alleen maar tegen. Kinderen die nu op die moslim school zitten besluiten misschien daarom om zich aan te sluiten bij die moslim extremisten. dat is toch precies wat die gekken willen.
     
  14. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit gaat jammer genoeg niet de juiste kant op. Ik hoop niet dat er meer aanslagen volgen....
     
  15. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben er bang voor... het is het hele weekend al aan de gang.... Moskees worden beklad met verf.. ruiten worden ingegooid...of ze worden in brand gestoken. School is idd wel wat anders maar het was snachts.

    http://www.munnekeburen.com/bert/mo slim - big city 2004.mp3
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is op dit moment de tendens in nederland:Harde acties etc een kabinet die dit steunt (een bom aanslag niet maar wel "zero tollerance") en een steeds meer naar rechtst neigende sameleving.Met partijen als die van wilders word het er niet beter op.De gene die dit heeft gedaan heeft een vrijwel identieke actie gepleegd als de moordernaar van theo van gogh.Hij heeft een actie ondernomen tegen mensen die anders tegen het leven aan kijk dan hij doet die andere normen en waarde heeft dan hij heeft, en dat is fout.Maar er zullen vrees ik nog veel van dit soort acties volgen.Dit heeft ook meer weg van een waarschuwing aangezien de school verder leeg was
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Euhm, ik ben het hier absoluut niet mee eens, maar Wilders heeft waarschijnlijk mijn stem. Dat Zero-tollerance komt er dus om dit tegen te gaan. Laat dat voorop staan!
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Poging tot aanslag op een Moskee in Groningen

    Waarschijnlijk weten we lang niet alles, maar ik denk dat er momenteel een massale uitspatting van vreemdelingenhaat gaande is. De moord op van Gogh is de aanleiding, de oorzaak is opgekropte frustratie en sociale onrust. Van Goghs dood was de lon in het kruidvat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2004
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Beetje overdreven reacties hier van sommigen imo. Bij die desbetreffende school in Eindhoven is bijv. ook al twee keer eerder geprobeert brand te stichten. Dan zou dit dus al de derde "waarschuwing" zijn :{ Het lijkt mij eerder het werk van een of meerdere personen die de school daar gewoon niet willen hebben. Nu met de moord op Theo van Gogh in het achterhoofd wordt het echter ineens breed uitgemeten in de media. Ook het bekladden en de pogingen van brandstichting van moskeeen e.d. gebeuren al zo lang. Nu zal er naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh wel een stijgende lijn komen (zoals ook na de aanslagen in New York), maar laten we nu dus ineens niet net gaan doen alsof Nederland aan de vooravond van een 'kristalnacht' staat ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Gothic Rules, die beladen term meed ik zojuist.

    Feit is dat mensen die voorheen zulke dingen deden zich nu gesterkt zien en minder schroom hebben dergelijke dingen te doen.

    Het grote gevaar schuilt nu naar mijn inziens in twee zaken. Als dit escaleert en er gebeurt wel iets voelt geen Moslim zich meer veilig in ons land. Hopelijk komt er geen vergelding uit extremistische hoek (en onstaat er geen vicieuze cirkel).
     

Deel Deze Pagina