1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ozin het kabinet brengt het "Zero tollerance" beleid totaal verkeerd.Het is puur en aleen gericht tegen allochtonen (teminste zo word het naar buiten gebr8)En niet tegen een waarschijnlijk rasistische nederlander die zon actie maakt .Maar die waarschijnlijk rasistische nederlander voelt zich door dit beleid wel gestuend.Deze actie zal vast wel niet worden goedgekuerd blablabla.Maar het kabinet zal daarna rustig vrolijk doorgaan met dit domme beleid.Door dit beleid zal de haat tegen buitenlanders aleen maar toenemen.De link die walrus geeft ilustreert dit ook.Er onstaat nu een heksen jacht op moslims.En dat zal escaleren want het is onzin dat de moslims dat dan maar moeten slikken.Terwijl zij om het in de termen van pim fortuyn te houden worden gedomiseerd en gestigmatiseert.Het is pure hypocietie om er vanuit te gaan dat de moslims dit allemaal zomaar slikken.Terwijl als een moslim iets verkeerd doet er moord en brand word geschreeuwd.Het ontbreekt te veel nederlanders aan een inlevings vermogen hoe het zou zijn als zij een minderheid waren die overal waar ze komen met de nek woredn aangekeken worden gediscrimeerd etc.

2. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    als dat gebuert dan zijn de rapen gaar en dan krijg je tafrelen als in de gaza strook.Waar de ene actie de ander uitlokt.En dan zal het hier in Nederland compleet verkeerd naar extreem rechts uitslaan en dan zal het een oneindig iets worden.Maar ik denk dat het wel tot een realistische mogelijkheid beschouwd moet worden.De verhoudingen staan nu natuurlijk op springen.

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik snap niet dat je dit soort onzin neerzet. Dat je het niet eens bent en op iemand anders zou stemmen oke. Maar als je daar op stemt ben je maar racistisch, een boeman en komt er een heksenjacht op die o zo arme moslims. Kom op zeg, dat is helemaal nergens op gefundeerd en een beetje tekenend naar wat ik eerder al van jou heb gehoord. Je tekend wilders nu al af als een of andere nazi en heel xtreme rechts gaat op hem stemmen.

Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    lezen blijft moeilijk.Maargoed heb ik het hier over wilders? heel wilders heb ik geen 1 keer genoemt in de door jou gequote post.Verder zeg ik ook niet dat je in 1 keer rastisch bent.Verder heb ik ook niet gezegt dat aleen xtreem rechts op hem zal stemmen. kortom van heel jou post is 0% waar en heb ik ook niet gezegt in de door jou gequote post.
    Dat maakt mij dus pissed.Dat is gewoon bullshit wat je daar zegt.Je scheert zoals je al eerder hebt gedaan alle moslims over 1 kam en dat vind ik op de grens van rasiscme jah.

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Racisme bestaat niet als je het geloof als basis neemt!

Je haalt discriminatie en Racisme continue door elkaar.

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Om ook nog even te terug te komen op de openingspost van de threadstarter. Hoe kom je er bij om een beschadigde voorkant van een school uberhaupt te gaan lopen vergelijken met het publiekelijk afslachten van Theo van Gogh :{

En nee, ik zeg nu ook niet dat er hiervoor eerst slachtoffers moeten gaan vallen. Ik zet dit er voor de zekerheid maar even bij voordat iemand zoiets weer gaat lopen beweren. Ik val hier gewoon over de imo zwaar overtrokken reactie van Yi-Long.

/Edit: Zie ook mijn vorige post.

7. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals dat ventje op het journaal, zijn schouders ophalend zei: "Er zijn nou eenmaal mensen die ons haten".

Een paar voorbeelden van hoe de menselijke hersenen te werk gaan:

In Palestina wordt de bevolking geterroriseerd door de Israeliers, waardoor er aanslagen worden gepleegd op synagogen in Europa.
    In Irak worden Nepalese arbeiders vermoord, waardoor er een moskee in Kathmandu wordt gesloopt.
    Een moslim vermoordt een prominente Nederlander, waardoor een basisschool wordt opgeblazen.

Er is blijkbaar iets goed mis met de mens.

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Daar gaf je dus aanleiding dat het om Wilders ging. Dan is het niet gek om te denken dat je daar op duidt, aangezien je ook op dit forum al eerder je nogal haterige gevoelens jegens hem hebt laten zien.

En dan scheer ik alles over 1 kam en ben een racist? Man, waar ik op doel is dat deze agressie van 2 kanten komt. Autochtonen hebben over de jaren ook aardig wat shit in de samenleving door foute moslims te voorduren gekregen. De bullshit die nu aan de gang is komt van 2 kanten, maar jij weet het weer zo neer te zetten alsof de moslims het maar niet zouden moeten pikken. Op deze manier ga je weer van de verschrikkingen van 1 kant uit. Dat werkt pas averrechts als je een WIJ in Nederland wilt vormen. Misschien bedoel je het wel goed, maar zonder dat je het door hebt geef je een veel te vertekend beeld....Daar wordt ik dus pissed van.

Dus autochtonen in Nederland stellen zich aan. Zie je, jij geeft op deze manier zo'n rare toon aan je verhaal. Dat noem ik op het randje van racime.

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    in mijn eerdere post gaf ik aan dat het sociale klimaat er niet beter op zal worden met rechtste partijen als dei van wilders.Daarmee geef ik een voorbeeld van een rechtste partij.Verder is het gewoon zo dat mensen er maar rucsigloos van uit gaan dat dit alles goedgekuerd word door de moslims en dat de moslims het allemaal maar vrolijk pikken dat zij in de media voor alles en nog wat worden uitgemaakt en worden gedemoniseerd.Want het is een feit dat moslims 95 % van de tijd fout in het niuews komen terwijl de goede dingen die door hun gedaan worden om hun jongeren van de straat te houden nouwlijks de zelfde publiciteit krijgen.

Ik blijf verder bij mijn standpunt dat het kabinet het zero tollerance beleid teveel toespitst op de buitelander en met name de moslims.Men kijkt aleen maar naar wat de moslims verkeerd doen.Terwijl het ook is goed zou zijn om te kijken naar wat zij als kabinet verkeerd doen.Ik heb dit al eerder gezegt: DE comunicatie tussen het kabinet de sameleving en moslims moet beter en het kabinet zal daar het goede voorbeeld voor moeten geven.Anders krijg je het doom senario wat walrus beschrijft.DE ene actie lokt de ander uit.en dat is zoals wel blijkt in israel een vrijwel onoplosbare visiuese cirkel.Verder vind ik jou opmerking over de heksenj8 op die oh zo zielige moslims een opmerking die neigt naar rasiscme aangezien je doet voorkomen dat het toch niet gebuert en als het zou gebueren het ook niet veel zou uitmaken,dit geld voor die opmerking en niet voor de rest wat jij zegt. Ik zeg verder ook niet dat het op dit moment gebuert.Maar het zit er wel aan te komen.DE verhoudingen zijn verslechtert en de foute personen zullen daar misbruik van gaan maken.

Je kan verder niet ontkennen dat er moord en brand word geschruuewt als een marokaan of moslim in het algemeen iets verkeerd doet.Zeg ik dan dat de autochtone Nederlander zich aanstelt? neeh.Ik geef gewoon een feit aan dat na mijn id ook niet goed is voor de verstands houding tussen de moslimgemeenschap en de autochtonen gemeenschap die samen een sameleving moeten vormen die voor beide partijen te aanvaarden is en waar gewoon vreedzaam geleefd moet kunnen worden

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hij noemt Wilders helemaal niet in die context. Hij zegt slechts dat dergelijke partijen in zijn ogen de politiek niet beter maken. Ik ben het met hem eens. Wilders roept veel dingen maar uiteindelijk bereik je met dergelijke statements niet wat je wil, verbetering. Hoe meer mensen allochtonen aanvallen, hoe minder de integratie wordt. Als mensen nu kiezen voor Wilders, de VVD en het CDA omdat die makkelijke dingen over allochtonen roepen moeten ze in mijn ogen wel beseffen dat de situatie onder Balkenende 1 en 2 alleen maar verslechterd is, al beloofden ze heel andere dingen. Steun aan Amerika terwijl er geen brede steun onder de bevolking bestaat, slecht georganiseerde binnenlandse veiligheidsdiensten, wanorde bij justitie, allemaal dingen die horen bij het huidige beleid.

Wilders is geen Nazi maar wel een zeer rechts politicus. Luisterend naar zijn statements respecteert hij mensen ook niet en dat is inderdaad niet iets dat de politiek ten goede komt.

Sykes wat je zegt over agressie van twee kanten ben ik met je eens. Waarom moet je dna weer zeggen dat autochtonen over de jaren ook aardig wat shit in de samenleving door foute moslims te voorduren hebben gekregen?

Beetje een vreemde opmerking, want zijn allochtonen ook niet jaren buitenspel gezet? Is het niet zo dat het van twee kanten komt? Al jaren worden moskeeën beklad en krijgen allochtonen kwajongens veel meer aandacht in de media dan autochtone kattenkwaad uithalers.

Ik zga ene vrouw op televisie die schreeuwde dat alles aan de allochtonenjongeren lag. Een vrouw die zich kon meten met ma Tokkie. Daar waar haar kinderen snuiven, vechten, bejaarden plagen is natuurlijk niks aan de hand. Ma Tokkie is een heldin voor velen, terwijl dat toch echt uitschot is dat ene buurt tetrroriseerde, met blaffers rondliep en de tuin van d eburen in de fik stak.

Die hypcriete houding moet weg uit de samenleving. We zijn allemaal Nederlanders. Samenleven is samen leven en niet elkaar beschuldigen. In elke cultuur, binnen elke geloofsovertuiging en binnen elke subcultuur heb je slechte mensen.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2004
  11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gothicrules, dit was nog geen moord, maar het is natuurlijk wel radicaal en te zot voor woorden om een school met een bom te zegenen.

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gedoe zeg gelijk worden allemaal daden gedaan om moslims uit te lokken hier in het land dat is gewoon niet normaal.
    Leuk dat we allemaal zo goed denken over elkaar 1 gast pleegt een daad en nu is het net alsof diegene voor heel de moslimgemeenschap spreekt.
    Lekker makkelijk om zo te denken doet me denken aan wat ik gelezen heb in de geschiedenisboeken en het teruggrijpen naar toen racisten en discriminatie nog de normaalste zaak van de wereld waren.
    Want blijkbaar heeft niemand het door maar blijkbaar groeien we weer allemaal terug naar het denken van toen.(we zijn er nog niet helemaal maar als het zo door gaat vrees ik het wel)
    Het kan zo echt niet door gaan en dat gezeur over Theo Van Gogh ben ik onderhand ook zat een gek heeft hem vermoord niet alle moslims of een groot gedeelte ervan maar 1.
    Hij had mischien wat medeplichtigen maar nu lijkt het erop alsof sommige mensen denken dat alle moslims de kogels hebben afgevuurd.

13. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, eerst even dit, het is niet helemaal fair van mij om maar op 1 klein ding van je post te reageren, maar met de rest ben ik het voor het grootste deel wel eens. En verschil in politieke voorkeuren mag er wat mij betreft zijn. Ik zou nu ook voor de VVD stemmen, maar dat terzijde. Idd, verder naar 'rechts' zal er meer een 'hetze' zijn tegen buitenlanders, maar je moet niet vergeten dat dat maar een klein deel van de politieke agenda is.

Je zult bij alle politieke partijen houden dat je het met bepaalde dingen niet eens bent.

Maar om even terug te komen op de quote. Als mensen dus iets doen wat ze eigenlijk moeten doen, moet het op het nieuws komen? Het is toch logisch dat je zorgt dat je kinderen geen herrie schoppen. Niet alleen voor allochtonen maar net zo goed voor autochtonen. Kinderen zijn 'producten' die je hebt omdat ze af en toe zo leuk zijn. Nee, je zit er langer aan vast dan een paar weken ;). Dan moet je ook voor ze zorgen en ze van de straat houden.

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die hele moord op van Gogh was voor mensen, die een extreem rechts standpunt hebben, gewoon de reden om eens lekker te rellen.

Dat was immers het moment waar ze al jaren op zitten te wachten, moet je je eens voorstellen hoe teleurgesteld die gasten waren toen bleek dat Fortuyn door een "Nederlander" was vermoord.

De moord op van Gogh zal de voedingsbodem worden voor angst, aangepraat door mensen die er profijt van hebben, zowel van autochtoon als allochtone kant.

Elke bevolkingsgroep heeft zijn uitwassen, en die moeten aan beide kanten even zwaar bestraft worden.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik met die quote probeer aan tegeven is het feit dat de media te veel aand8 besteed aan de slechte kant van het verhaal als je dat doet moet je na mijn mening ook de goeie kanten belichten.Het feit is dat moslim jongeren vaak problemen veroorzaken in de achterbuurten van bijv amsterdam.Dit is vaak en veel belicht in de media.Nu is er een project gaande waar verschillenden marokaanse vaders (niet perse van die jongens die ze van de straat trekken)samen om de tafel zijn gaan zitten en een heel project hebben opgestart waarbij de jongeren daar gratis boksles krijgen.Dit met grote resultaten.Maar dit hoor je in vergelijking tot heel weinig.Wat tot gevolg heeft dat een grote groep nederlanders er aleen maar van uit gaat dat de marokanen turken etc alles verkeerd doen.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens.

17. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, dat is waar, dat project heb ik een paar maanden geleden ook op tv gezien.
    Maar ik denk dat je ook wel snapte wat ik bedoel :)

18. Victor

Victor Guest

Dit is wel heel laag. Lekker leerlingen uitmoorden.

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    volgensmij is de dader nog niet bekend. Ik snap dan ook niet waarom mensen hier dan al de schuld aan een bepaalde groep geven.

20. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen, stop nou eens met nutteloos geblaat en lees eerst het nieuwsbericht.
    Dit was concreet @Dark Ninja, en de rest die zomaar wat zei zonder het nieuws te volgen.

Het was 's nachts, er waren dus geen kinderen aanwezig.

Maar het blijft een daad die niet te tolereren valt, laat dat duidelijk zijn!

Deel Deze Pagina