1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    waar heb je het over?

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja Sykes, waarschijnlijk zijn het in jouw ogen Moslims want die doen zulke dingen nu eenmaal....... (Please, of all people, dit kun je niet menen!)

Ik wete niet wie dit gedaan heeft, dat kan variƫren van probleemjongeren naar extreem rechts en alles wat daar tussen in zit. Feit is dat het aanslag is op basis van haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep.

Feit si ook dat er inmiddels twee moskees aangepakt zijn en dat er ene bom is ontploft op ene islamsitische scvhool, dit binnen een week.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2004
  3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hmpf, normaal sta jij altijd al direct op de barricaden te schreeuwen met je mening. En ineens snap je niet dat dat nu gebeurt :{

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat je deze daders eerder in de buurt van de probleemjongeren moet zoeken, en niet in de hoek van extreem rechts.

Extremisten vertonen psychisch gezien een raar beeld, Mohammed B ging DOELBEWUST voor de moord ongeacht de consequenties.

In de psychologie zie je ongeveer hetzelfde beeld bij mensen met suicidale neigingen, hoe meer ze erover praten hoe kleiner de kans is dat ze het doen.

Degenen die dus deze bom hebben afgeleverd zullen het "waarschijnlijk" gedaan hebben omdat ze publiciteitsgeil zijn, wat hun gedrag niet goedpraat.

Laten we heel eerlijk zijn, anders hadden ze het wel om 08:00 gedaan, blij dat ze dat niet hebben gedaan!

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    sjezus. Ik kan natuurlijk ook wel raden wie er achter zit. Maar ik wou het toch ff uitproberen, bij de theo thread liepen ook allemaal mensen (met een gelijke meningen als jij) te schreeuwen dat de dader niet bekend was terwijl dat overduidelijk was.

En natuurlijk zijn het in mijn ogen weer moslims. Zij zijn het altijd, stout zijn ze. En ik ben mn pot jam ook kwijt. Zullen zij ook wel gedaan hebben. |:- (zie je walrus, sarcasme is me niet vreemd).

Zoals Rinus al zegt, ik zou het ook niet bij extreem rechts zoeken. Het is al 2 x eerder gebeurt (brandstigting). Het zou heel goed een gekke buurdbewoner kunnen zijn ofzo.

Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sykes, bah, niet sarcastisch worden, straks moet ik je nog als aanspreekbaar beschouwen..... ;)

Tja, beetje verrot dat dit alles gebeurd, maar misschien valt het allemaal wel mee, of zal het nog dieper zitten en komt er een periode vol problemen aan?

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    onzin waarom was het bij theo van gogh al lang duidelijk voor der ook maar enige oficele berichtgeving het was een gerucht in het begin dat het later zo bleek te zijn is een andeverhaal.Dit zelfde geld oook hier blijkt het niet xtreem rechts zijn goed blijkt het geen groepje vernielzuchtige jongeren te zijn ok.Tot die tijd zijn het geruchten.En wij mogen die geruchten net zo uitspreken als dat gebuerde bij theo van gogh

8. GhanZ

GhanZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @gerben S.......het was een basisschool........

Voor de rest....1 woord.......ZIEK!!

9. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja... pure wraak na de dood op Theo van Gogh.

10. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Extreem rechtse denkbeelden zijn niet vreemd in Nederland. Bewijs daarvoor kunnen we zien in de stemmen die te winnen zijn door politici, die zich zogenaamd kritisch uitlaten over "vreemdeling".
    Wilders is op dit moment de meest actieve politicus in deze vraagstuk. Het onderwerp dat hem gemaakt heeft is de EU lidmaatschap van Turkije. Turkije mocht er wat hem betreft er niet in, maar hij had ook geen zin om dat uit te leggen aan zijn partijgenoten in een debat. Het gevolg: Wilders richt een partij op enkel een onderwerp en is nu in de peilingen tweede partij van het land.
    Ik vind et erg op het scenario van Fortuin lijken die ook goed scoorde op het vreemdelingen vraagstuk.

11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik dacht dat wraak werd genomen op de persoon in kwestie. Maarja voor dit soort mensen is ieder moslim hetzelfde natuurlijk.

12. Victor

Victor Guest

Oh ik dacht dat het overdag was. Maar het kan nog steeds niet. 's Nachts of overdag.

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uit de Metro van vandaag :

"Moskee in Breda zijn dit weekeinde doelwit geweest van brandstichters (Nederlanders)"

"in Rotterdam een islamitische gebedshuis beplakt met beledigende teksten"

"drie verdachten (Nederlanders) probeerden een moskee in huizen in brand te steken"

En omdat het nu om autochtonen gaat, hoeven ze minder hard aangepakt te worden.?!?

stelletje hypocrieten hier :mad:

14. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je idd gelijk in tegenwoordig spelen de politici vooral in op de angsten van het volk.
    Vooral extreem rechts en ik vind dat niet echt een goede vorm van politiek.
    Want uiteindelijk blijken dat soort partijen niks klaar te kunnen spelen als ze uiteindelijk macht krijgen kijk maar naar de LPF.
    Mischien was het anders geweest als Pim Fortuyn nog leefde al denk ik van niet maar het zou kunnen.
    Maar ja nu met die partij van Wilders dat gaat ook verkeerd uitpakken. |:-

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    op een vergelijkbare manier won adolf hitler populariteit, hij zocht ook een etnische minderheid uit, die door de eeuwen heen al het doel is geweest van antisemitische, het joodse volk.

16. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    mwah, ik zeg er ook niets van of dat het erg is ofzo. Maar vorige keer werd je door sommige (mensen die in uitspraken verdacht op jou lijken) uitgemaakt voor racist. Ookal was het wel erg waarschijnlijk.

17. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Mwah, populariteit won hij door het gebruiken van vel andere factoren. (en slim ook) Jammer dat hij alle problemen afschuifde op groepen mensen die anders waren dan hij, want hij zorgde in den beginne zeker voor hoop.

Als hitler rond 1940/41 gestorven zou zijn dan zouden mensen hem nu nog als held eren. Toen duidelijk werd wat het bijprodukt was voor het creeren van zijn ideale beschaving werd duidelijk dat hij echt een verschrikking voor de mensheid was. De vernietigingen van mensen en oorlogen spreken voor zichzelf..

18. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, dat klopt. Maar in nederland begint zich een klimaat op te werpen waarin zo'n zelfde soort leider aan de macht zou kunnen komen. Het lijkt mij zelf onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit.
    Feit blijft wel, dat de verstandsverhoudingen tussen allochtonen en autochtonen gespannen zijn. Dat hoef je niet in het nieuws te zien, maar je hoort wel dingen om je heen.

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    nee man. Duitsland heeft het zo ver kunnen laten komen door ongeloofelijk veel factoren die nu niet, of juist wel aanwezig zijn. Feit is wel dat voor veel autochtone nederlanders dit de druppel is en zij echte veranderingen willen zien. en gelijk hebben ze! Zolang deze rechtvaardig zijn ben ik het daar helemaal mee eens. Er zijn al zo veel halfgebakken dingen geprobeert in Nederland. Het inburgeringsbeleid als voorbeeld.....dat is gewoon een lachertje. Er zijn nu een aantal mensen opgestaan die daar iets aan gaan doen en durven hun bek open te trekken. Veel Nederlanders hebben daar behoefte aan, en dat is te zien uit de peilingen. Er zijn ook mensen hier die menen dat het niet slim is om in zo'n beladen tijd rigoreuze acties door te voeren. Ik vind juist dat die moeten komen. Helaas zijn ze niet eerder gebeurd.

Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Klopt, maar je zal het met me eens zijn, dat de partij van wilders groter zal worden. Meer aanhang en een breder draagvlak voor zijn ideeen. Want, waar onvrede is, zijn mensen om die uit te buiten

Deel Deze Pagina