1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk niet dat je dit uitbuiten mag noemen. Wilders is al veel langere tijd bezig om dingen te veranderen. Hoe is dat uitbuiten? Dat is nou democratie, als mensen dit willen dan kunnen ze dat doen. Wilders was het gewoon niet eens met de manier zoals het liep. Ik had ook respect voor m dat hij zn bek niet dicht hield of zn woorden terug nam toen hij de VVD dreigde te worden uitgetrapt. Hij heeft een mening, en iedereen mag hem horen. Het is aan onze DEMOS om daar over te oordelen.
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hitler gaf gene hoop, Hitler gebruikte de plannen van de republiek van Weinmar en noemde dat zijn plannen (de wegen, volkswagen en dergelijke) en werd daarom vereerd. Vanaf het begin was de partij antisemitisch. Zijn boek Mein Kampf verraade al zijn plannen, voordat hij ana d emacht kwam. Zoals hij zal zei:

    "Wat ene geluk voor politici dat mensen niet nadenken"
     
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik noem het uitbuiten, maar eigenlijk bedoel ik meer, een steuntje in de rug. Hij neemt geen blad voor de mond, daar heb ik ook onwijs veel respect voor. Dat soort mensen zijn nodig. Dat houd een democratie in stand.
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Geenm blad voor de mond nemen is iets anders dan de democratie in stand houden. Juist het niet respecteren van anderen schaadt de democratie.
     
  5. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik moet echt een beetje lachen om de mensen die nu denken dat de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen nu (of in de toekomst) zo gespannen zijn dat we mogelijk kunnen afglijden naar een situatie waarin de boel massaal escaleert. Het doet me werkelijk waar pijn in het hart om dit te zeggen van m'n eigen volk, maar dit zal nooit zo ver komen omdat het overgrote deel daar simpelweg te laf voor is geworden. Op een paar extremere gasten na dan. Wij zijn geen volk van strijders meer, maar enkel nog van compromis zoekende praters die over zich heen laten lopen. Verder dan dat niets voorstellende kleine "volksopstandje" destijds in Den Haag tegen de regering na de moord op Pim Fortuyn komen we niet. Of wat dacht je van het massale protest van de bevolking die de bezuinigingen niet meer pikte in Amsterdam afgelopen zomer. O nee wacht, dat was niet meer dan een gezellig dagje uit waar men onder het genot van een hapje en een drankje domme protestliedjes stond te zingen en spandoekjes omhoog hield met quasi grappige teksten. Nee hoor, vandaag de dag reageren de meeste mensen eventuele frustraties gewoon af vloekend achter de tv, mopperend onder collega's bij het koffieautomaat en op internet forums. We klagen bijv. wel over de allochtonen om ons heen, maar de multiculturele samenleving is ons inmiddels zo de strot ingeduwd dat men er verder toch niets tegen doet. Waarmee ikzelf niet zeg dat men eventueel wel iets zou moeten gaan doen natuurlijk.

    De aanslagen zullen altijd het werk blijven van een paar extreme figuren.

    Wie zegt dat dan hier? Of geef je gewoon zelf antwoord op je eigen vraag om je eigen vooroordelen bevestigd te zien worden?

    Je geeft jezelf iig hiermee weer echt te kennen.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb het niet over het niet respecteren van anderen. Vrijheid van meningsuiting is een onderdeel van de democratie.
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat gaf hij wel. En je moet je eens inbeelden in die tijd. Je geeft nu wel een heel grijs beeld. Dat land was arm als de PEST. Denk je echt dat iemand mijn kapf helemaal ging kopen als hij alleen maar honger had en zn kinderen moest voeden, want jah, zo arm was het na wo1 in duitsland. Radio of tv hadden deze mensen bijna niet. (wereld van verschil in vergelijking tot amerika). Hij gebruikte een hoop factoren idd tot zijn voordeel. De grootste was de hierboven genoemde. Hij gaf hoop doordat hij betere tijden beloofde en onderbouwde dit ook met alles wat voor hande kwam. Idd, hij was vanaf het begin van zijn campagnes fel tegen joden, maar dat is absoluut nooit hetgene wat hem zo populair heeft gemaakt.
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik weet niet of je hiermee op een bepaalde groep doelt, want ik denk dat het huidige kabinet incl wilders (aangezien we het daar toch over hebben) niets anders doet dan respect hebben voor anderen.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik heb mij hele erg verdiept in dit onderwerp, dat wil zeggen Hitlers aanterkkingskracht. Hitlers magie zat niet in zijn hoop biedende woorden. Hij boodt slechts een alternatief, als zijnde simepele oplossingen en een hoop show. Hitler verbeterde de wereld niet, er was crisis en hij deed of hij d eoplossing boodt. Maar die boodt hij in werkelijkheid niet. Zijn grootste succesen waren reeds begonnen tijdens de gehate republiek van Weimar.

    (Eigenlijk net zoiets als dit kabinet dat patst met bepaalde zaken van paars, met als effect de verminderde criminaliteit).
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mwah als je vind dat hoofddoekjes een symbool is van afwijzing van het westen respecteer je de islamitische vrouw niet echt hoor dit stukje komt uit de trouw van vandaag waarin een stuk stond over de partij wilders en het ged8 goed dat hij omarmd.
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Aanslag op moskee, hmm. Ik weet niet wat ik echt moet denken. Ik bekijk het zo. Theo riep jaren lang de islam te beledigen. En een domme verwarde man vermoord hem op die reden. Nu is een islamitische school slachtoffer aan een bomaanslag. De dader zou het waarschijnelijk wel hebben gedaan vanwege de moord op Theo. Wat ik verwacht is dat er van de andere kant weer iets angstaanjagends komt.

    Wat wel 'leuk' (begrijp me niet verkeerd aub. Het is hartstikke erg.) is aan deze situatie is dat je niet alle moslims hoort roepen: 'Alle nederlanders zijn slecht.' Dat viel me dus op.
     
  12. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    pcies de moslims kijken teminste nog naar zichzelf dit in tegenstelling tot de nederlanders die het vingertje constant naar de moslims wijzen.En wat er met die nederlandse vrouw moet gebueren ik weet het niet.Maar wat wilders allemaal omarmt in dit stuk in de trouw daar word ik niet vrolijk van
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat bedoelde ik dus, Wilders maakt makkelijke rechtse opmerkingen die niks nuancerends bieden. Hoofdoekjes afdoen? Laat iedereen dan maar geen piercings dragen. Ik stoor me ook aan rare kapsels in de klas, dus iedereen maar kaalscheren want daarmee draagt zo iemand teveel zijn/haar geaardheid uit. En dan die naveltruitjes of geknipte gaten aan de achterkant van de broek. Laten we gelijk Staphorst afschaffen, die religieuze fanaten! En Volendam dan? Of raken we dan inkomsten kwijt? Kom op, hoofdoekjesdragen is totaal onbeduidend, als je daarmee al moet scoren vind ik je een idioot.

    Leuk sid at Moslims vele dingen van ons oppakken en graag meedoen, een feest als Sinterklaas is door de meeste Moslims omarmd.
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoe respecteer ik hen dan niet? Ik denk ook niet dat je hier de kern uit het artikel naar voren haalt. Hetgeen Wilders omarmd is het volgende: Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit:
    Dit hoor je al zo lang in Nederland, maar er wordt nooit wat aan gedaan. Als hij daar een serieus agendapunt van maakt dan heeft hij mijn stem. Ookal ben ik het niet met alles eens in zn agenda. Het wegnemen van stemrecht bij moslims vind ik niet slim. Op deze manier lijkt het net alsof je verschillende 'klassen' mensen in de samenleving gaat aanbrengen.

    Het erge van de moslims die we hier in Nederland zien is dat ze geen of niet genoeg moeite doen om zich aan te passen. En zoals het artikel zegt: "dat past niet in een Nederlandse samenleving." Het is gewoon voor het overgrote gedeelte van de Nederlanders waar dat ze geen benul hebben van waar de moslims mee bezig zijn hier in Nederland. Die cultuur is voor nederlandse begrippen veel te afgesloten. Daarmee ben ik het wel eens in dat artikel.
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Laat dat dna ook voor alle blanke autochtonen gelden die ons het leven zuur maken met asociaal gedrag, waaronder hooligans, probleemjongeren en ander volk met het IQ van een visstick. Sterker nog, gooi iedereen met ene IQ beneden de 120 eruit (niet te hoog, even mijn familie, incluis quasi demente opa veiligstellen ;))
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Helaas zijn die ook aandeel van onze open Nederlandse cultuur (die tokkies dan). Dus hoe kut ik het ook vind, die hou je overal. Maar je snapt dat dit probleem veel specifieker is en zeer veel groter en bedreigender van aard.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik denk dat een klein anmadeel moslims ene gevaar vormt voor de samenleving. De rest is prima. Extremisten zijn gevraalijk gewone Moslims niet. Waarom zouden we dingen als hoofddoekjes afschaffen als we die tijd beter kunnen besteden aan het aanpakken van echte gevaren. Wij hebben vrijheid van godsdienst en dat blijft zo, niet met twee maten meten en dergelijke.

    Mijn motto, extremisten aanpakken en voor de rest leven en laten leven.
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Cultuurfobie heeft die Wilders. Hij wilt gewoon de Turken en Marokkanen weghebben, zo zie ik het. Terwijl hij best veel te danken heeft aan deze bevolkingsgroep. Hun hebben wel een GROOT deel van de welvaart waar iedereen nu in leeft opgebouwd, jaren 60 met veel gastarbeiders. Dat ze nu niet nederlands kennen is omdat de overheid hun alleen maar werk aanbood en geen fatsoendelijk taal cursus. Ik vraag me af wat Wilders wilt doen als er een interne cultuurs verandering komt. Dat een klein gedeelte Nederlanders beslist moslim te worden??
     
  20. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel grappig dat Wilders moslims hun rechten wilt ontnemen.
    Laat zien hoe simpel hij in elkaar zit en hoe instinctief en ondoordacht zijn beslissingen zijn. En de mensen die op hem stemmen hebben een beetje hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina