1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Een randdebiel schiet Theo van Gogh overhoop, een randdebiel besluit als reactie (hoewel momenteel nog niet 100% zeker is of dat zo is) een bom bij een school neer te leggen.
    Willen we echt een discussie gaan beginnen wie er begonnen is, is dat het belangrijkste?
    Want dan komen we er namelijk nooit uit, zie b.v. maar israel.
    Of dichter bij huis, hoe lang heeft het conflict binnen Ierland wel niet geduurt? 2 partijen die aanslagen plegen als reactie op een eerdere aanslag van de andere partij.
    In een dergelijke hopeloze situatie moeten we zeker niet komen.

En we komen in een dergelijke situatie als we niet samen met de moslim gemeenschap dit probleem van extremisten gaan aanpakken inplaats van ons alleen maar verder en verder van hun te distangeren. En maatregelen zoals die Wilders dan voorstelt gooien alleen nog maar nog meer olie op het vuur.

2. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ja? Denk je dat? Hier is het al veel te laat voor, persoonlijk zou ik beginnen met het wegschoppen van een aantal kanbinet's leden, waarschijnlijk het hele kabitnet, aangezien het pure dikke stront is wat we hebben. Dan zou ik alle grenzen sluiten voor AL het volk wat hierheen komt om hier te leven, niet nodig, ze hebbe een eige land, opzouten. Vaak is het ook nog zo dat het schorem en tuig wat uit die landen vlucht, hierheen komt om hun armpjes niet afgehakt te krijgen, want dat gebeurd daar als je iets vuils uithaalt. Ik snap NL zowieso niet, ons rechtsbeleid is zo belachelijk, als je de bak in moet kun je net zo goed naar een 2 sterren hotal gaan want dat is de bak hier in NL, zoals [2K] al zei, als je een week fatsoenlijk je werk doet krijg je al een televisie op je kamer. Ook ben ik voor marteling en doodstraf, ik vind dat als iemand iemand anders' leven verziekt, moord, verkrachting, etc etc. dat diegene eerst heel lang moet lijden en dan een hele pijnlijke dood moet sterven. Het mooiste zou zijn dat alles op grote schermen door heel NL werd uitgezonden, op die manier bedenken mensen zich nog wel 2x voordat ze wat goors uithalen. Klinkt misschien heel radicaal, maar in mijn ogen heeft NL het zelf verziekt voor het land en al haar inwoners. Ze laten mensen maar doen en laten waar ze zin in hebben, ze laten het maar volstromen met allochtonen en hebben geen idee hoeveel illegalen er al in NL zitten. Maar goed, ons lieve landje heeft het 75% aan haarzelf te danken. Het zijn niet alleen moslims die problemen geven, hoewel ze we boven de rest uitsteken met hun achterlijke gedoe over dat geloof van ze. Persoonlijk vind ik geloof het smerigste wat er is, geloof heeft altijd een hele grote rol gespeeld in het grootste deel van de conflicten die deze wereld gekend heeft, en dan te bedenken dat onze ouders vroeger op school godsdienst VERPLICHT aangeleerd kregen en ze met een liniaal op hun flikker kregen als ze de zondag daarvoor nie naar de kerk geweest waren.

Mja, ik vind het belachelijk, dit is nederland niet meer.

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof dat ze jou een tijdmaschine moeten geven pig josh en dan kan je naar irak toen saddam aan de m8 was ik zou zeggen eat youe hart out idiot._0/ kom terug als je iets socialer ingesteld bent maloot

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En dit verhaal komt van iemand die helemaal in het zuiden van nederland woont waar amper allochtonen wonen :{

5. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    Mja, ik had verwacht dat ik reacties als deze zou krijgen, maar zo zie ik het gewoon, heeft nix met "m8" te maken. NL gaat veel te soft om met criminaliteit en immigranten, hierdoor word er over ons heen gelopen en krijg je situaties als deze.

Tis toch belachelijk dat je hooguit 5 jaar krijgt voor moord, en bijna nix voor verkrachting, als ze de dader al vinden, want meestal is het ook nog zo dat onze "politie" na 2 dagen onderzoek zegt dat ze vast zitten en niet verder kunnen komen. Ik bedoel, je verziekt iemands leven op die manier (verkrachting), dan vind ik niet dat je nog het recht hebt om te leven, simpel. Begrijp me niet verkeerd, marteling en doodstraf klinkt erger dan dat het bedoeld is, als je voor stelen de bak in moet hoeft dit natuurlijk niet, maar erge misdrijven moeten nog erger gestraft worden, als ik iemand om wil leggen kan ik het toch gewoon doen, ik ga toch maar hooguit 5 jaar de bak in, noujah..een hotel zullen we maar zeggen. Als je goed nadenkt snap je wat ik bedoel...

Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    sorry hoor, maar de grenzen sluiten, en alle moslims het land uitflikkeren, is ten eerste onuitvoerbaar, en ten tweede verlaagt het de kans op een aanslag in Nederland nauwelijks:

de extremisten die een aanslag willen plegen in Nederland, zullen echt niet wachten op een verblijfsvergunning voordat ze die daad zullen uitvoeren... En als ze al het land uitgezet worden, komen ze net zo makkelijk via de achterdeur (illegaal, red.) weer Nederland in

daarnaast tref je juist de overgrote meerderheid van de moslimgemeenschap die ver genoeg geïntegreerd is. Ook de Nederlandse economie zal achteruitgaan als alle moslims zou willen uitzetten. Veel hoogopgeleiden en ook de mensen die de 'rotbaantjes' doen, zullen weggaan, en zal de economie er geheid op achteruit gaan...

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Denk je echt dat dit helpt tegen een persoon als Mohammed B die bereid is te sterven voor zijn idealen :{

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik stel voor dat jij eerst eens gaat nadenken voordat je hier onzin neerplempt...

Wil je echt dat we teruggaan naar de Middeleeuwen? Je denkt toch niet dat vrijwel de hele Westerse beschaving die zooi voor niets heeft afgeschaft?

en daarbij: wraak (wat marteling en de doodstraf in jouw ogen is) is nou juist een van de principes van het hele fundamente extremisme gedoe...
    als jij je ook tot zo'n emotie zou verlagen, ben jij in mijn ogen net zo slecht als een moslimfundamentalist....

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    het zou hem aleen maar blij maken want dan word ie martelaar.Nadenken pig josh

10. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    JaJa ok ok, ik zal maar aan jullie hartjes denken en me smoel houwe. Have a good day! _O_

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    _0/

12. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Haha prachtig...

dit komt me dus echt heel erg voor als de terreur van voor de franse revolutie...

nou moet ik eerlijk zijn dat ik het islamitische sentiment op dit moment totaal niet respecteer/accepteer... Dit komt omdat "zij" (om het maar op zen BevD's te zeggen) een waanbeeld nastreven die nergens op gebaseert is. Ik zal dit wat verder uitleggen: Er zijn bepaalde islamieten die zich baseren die in de Koran zouden staan terwijl dit er niet instaat (hoofddoeken bijvoorbeeld, de onderdanigheid van de vrouw). Het staat namelijk wel in een boek, waar ik de naam op dit moment even kwijt van ben, waar zogenaamde citaten van de profeet mohammed in staan terwijl het gross hiervan is bedacht en later toegevoegd...

Het feit dat er zoveel islamieten zijn die zich verzetten tegen "onze" westerse cultuur snap ik ook niet... Kijk ik vandeweek naar de tv zegt een nederlandse islamitische vrouw (zonder hoofddoek trouwens en dat is natuurlijk plausibel) dat de Islamitische cultuur voor vrede en harmonie staat... Owkeeej tja als jij (bom)aanslagen over de hele wereld vredelievend vindt... In essentie zal de islam denk ik wel een vredelievend geloof zijn, maar dat is de laatste decennia (misschien zelfs eeuwen) toch echt wel omgeslagen dan...

Wat mij nog het meest tegen het hoofd stoot is het feit dat de vrouw zogenaamd onderdanig zou zijn... Dit is natuurlijk onacceptabel, maar wat misschien nog wel erger is, is het feit dat een islamitische man (in hetzelfde programma als die vrouw) het volgende zei: Vrouwen moeten hun gezicht verbergen, omdat wij mannen ons anders vergrijpen aan hen (barbaars anyone?). Vraagt de interviewer of hij dacht dat in onze moderne maatschappij ook zou kunnen gebeuren? Zegt die gozer doodleuk dat ie dat wel normaal zou vinden... owkay jij mag inderdaad lekker terug naar je eigen land, want aan gasten zoals jij hebben we dus helemaal niets...

Maar goed er moet inderdaad duidelijk iets gebeuren...als ik vanochtend weer het nieuws kijk en zie dat we nu officiel bedreigd worden door een extremistische groepering gaan mijn nekharen toch wel overeind staan... Het uitzetten van een groot aantal islamieten lijkt een oplossing... Maar is het niet, ten eerste druist het namelijk totaal tegen onze westerse normen en waarden in. Ten tweede verplaats je het probleem alleen maar...

wat dan wel de oplossing is zou ik echt niet weten... Het dialoog lijkt me geen oplossing omdat je niet doordringt tot tot de echte radicalen... Het eind lijkt me zoek ik ben bang dat er een algehele oorlog zal ontstaan tussen beide kampen... In zo'n wereld wil ik niet leven, ik hou mijn hart vast op wat er komen gaat, maar op dit moment lijkt het me onontkoombaar...

Deze bedreiging is dan ook vele malen groter dan die in de koude oorlog, we zullen moeten uitkijken met onze acties...

Dusssssssss lekker weertje he? ;)

_0/

Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is jouw mening. Heb je jouw mening wel eens voor gelegd aan iemand die een hoofddoek draagt?

14. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ja man, heerlijk!

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het is wel wat met dat woord marokko zeg... (uit nu.nl) :D:D:D

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ja die zeggen dat het een symbool is voor waar ze in geloven. ook dat is genoeg om het niet toe te staan trouwens. Maar iedereen weet dat de hoofddoek oorspronkelijk bedoelt is om het hoofd te bedekken omdat de vrouwen niet gezien mogen worden.

17. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Blijkbaar zien zij het niet zo en ik vind dat je voor hun mening respect moet hebben. Ik vind het te gek voor woorden dat niet-moslims moslims gaan uitleggen hoe ze hun religie moeten interpreteren.

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Wel als deze niet past in de gemeenschap waar zij net binnen zijn gekomen. Dat heet aanpassen. Een vrouw kan ook niet in bagdad met een minirokje daar over straat. Gewoon respect voor de gemeenschap waar je in komt. Ze sluiten zich zo veel af voornamelijk hier in Nederland, vind je het gek dat wij er dan wat over te zeggen willen hebben?

19. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    _O_

20. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Nog steeds zien mensen de Islam als iets vreemds, iets dat import is, maar niets is minder waar. De Islam is een religie die steeds meer door autochtone Europeanen wordt omarmd. Laatst had je een documentaire op tv dat het aantal bekeerlingen in Frankrijk schat op 50.000. Als we dezelfde cijfers ook toepassen voor Nederland komen we uit op meer dan 10.000 bekeerlingen. Wat moet je met deze mensen dan?

Deel Deze Pagina