1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat is er onderdrukkend aan dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen? Moet de mannelijek besnijdenis dan gezien worden als ultieme vervrouwelijking? Worden vrouwne door nederlandse mannen aldus onderzoeken ineeens niet meer geslagen?

Zulk dom gezwets over die hoofddoek. Dat is juist een symbool van geloofsuiting, evenzo als een keppeltje.

Dat geeft de domheid van mensne aan die zonder de Koran te kennen roepen dat Moslimvrouwen onderdrukt worden omdat veel oudere moslimvrouwen een, zo lijkt het, conservatievere rol vervullen binnen het gezin. Kijk toch eens naar het CDA, een partij voor de Christenhond. Dat is een een keffertje dat blaft naar alles wat anders is en vrouwen als baarmachines beschouwt....

Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2004
  2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Alsof Nederland een duidelijk cultuur heeft. Eenheid in diversiteit is het credo. Moet iedereen die zich kleed naar de dresscode van ene subgroep zich dna anapassen? Dan stoor ik me meer aan hanekammen, petjes, piercings, rare kleren en wat dan ook. Die passen immers ook niet in onze cultuur van doe maar gewoon dna ben je al gek genoeg. Je meet met twee maten.

Daarbij, sluit de meerderheid van marokaanse dames zich niet af, vooral de tweede en derde generatie allochtone dames is hoogopgeleid en staat middenin de samenleving.

En je spreekt weer lekker in de wij vorm. Zoals ik al zei, je meet met twee maten. Als je wil dat iedereen zich aanpast begin dan een commune met daarin Frans Bauer en Jaques Herpes.

3. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn hoofddoeken gewoon alleen maar om de haren te bedekken. Ze mogen de hoofddoek alleen thuis afdoen, bij het gezin. is dus net zoiets als bij ons; de mannen mogen op het strand gewoon rondlopen met een blote torso en vrouwen moeten hun tepels wel bedekt hebben. Bij hun staat het gewoon in de Koran dat het moet met de haren, bij ons is het met de tepels gewoon een norm.

Misschien vinden mannen het wel opwindender om haren te zien als de benen. Dit ligt dus gewoon geheel aan de cultuur, ik zelf vind het raar om een moslim met hoofdoekje te zien maar toch een kort rokje, maar in die cultuur Zou het kunnen (volgens mij gaat dat in dit voorbeeld niett helemaal op, Maar even ter vergelijking)

Verder het probleem voor de extremisten:
    Zelf denk ik van Islamitische locaties scherp in de gaten houden. Zoals in Eindhoven (was het dacht ik), Een moskee is gesloten omdat vermoedt word dat er wordt aangezet tot geweld. Goede zaak vind ik. Maar dit moet vaker en overal gecontroleerd worden. Bij sterke vermoedens de moskee of ander iets waar moslims bij elkaar komen sluiten. Bij concreet bewijs de desbetreffende moslims met gezin het land uitsturen.

dit verminderd de kans op aanslagen, doordat je het aanpakt bij de bron. moskee gesloten, extremisten het land uit zodat ze niet even ergens anders verder kunnen gaan, behalve in eigen land.

Hier ben ik het volkomen mee eens, Tuurlijk, je hoeft je religie niet te veranderen, MAar je wel aanpassen aan de normen. Vrouwen mogen best een hoofddoekje dragen, Maar je mag je vrouw niet slaan. gewoon aanpassing van de normen. Je meot wél de wet naleven. Hoofddoekje is niet strafbaar, slaan wel.

Ik zou ook graag willen zien dat die mensen weg gestuurd worden, maar wie wil ze hebben. Wij moeten zelf ons eigen probleem oplossen. deugt iemand niet en heft die een vergrijp gepleegd (voor hooligan spelen voor je voetbal club, diefstal) -> opsluiten. Ditzelfde geldt voor moslims, deugd degene niet -> opsluiten.

Is het een groot vergrijp (moord, verkrachting) , autochtonen -> opsluiten, Allochtonen -> in eigen land naar de gevangenis (met de meeste landen kan dit zo geregeld worden), die situatie is voor veel allochtonen zowieso al dubbel zo kut, je moet het land al uit, en vaak is de situatie in de gevangenis daar al een keer zo erg als de nederlandse gevangenis.

Wij hebben niet gekozen dat ze hier mogen komen, ze krijgen een kans om een bestaan op te bouwen, net als de rest van de bevolking, met hulp van de overheid (bijvoorbeeld, uitkering). Maar daar staat tegenover dat je je moet aanpassen aan de Nederlandse normen (+eigen als je dit verlangd) en waarden, of je het nu leuk vind of niet, als je het niet leuk vind ga dan maar weer weg.

Nog iets, ik ben niet echt verdiept in de moslim wereld, maar wat houd de Jihad nou eigenlijk in. Willen ze dat de hele wereldbevolking moslim word ofzo?
    Waarom vermoorden mensen die zich bezig houden met de Jihad onze Burgers, die hun mening geven waar zij het niet mee eens zijn, uit naam van Koran, en dus de Jihad openen. Wat denken ze er mee op te schieten als Theo dood is, dat mensen hun accepteren? Meerdere mensen worden Moslim? Of is zo'n Jihad gewoon zoiets als als je neit met me eens bent moet je maar dood? Misschien als ik weet wat Jihad precies in houd behalve heilige oorlog weet ik misschien waar ze het allemaal over hebben.

Ik heb trouwens ook de open brief aan Hishi Ali op het lichaam van Theo van Gogh, kreeg mijn moeder op haar werk, ze werkt bij de gemeente, maar ik weet niet of het echt is (het is zowieso overgetypt), het ziet er opzich wel proffesioneel uit, ik zal het even inscannen (is 4 pagina's ga ik niet helemaal overtypen :+ ) en dan post ik em wel. Hopen dat ik het kan vinden en dat mijn scanner het doet.

edit: ik zie nu pas dat ie al lang uit is :p

Zozo, ik zie nu pas dat mijn post overdreven lang geworden is Sorry 8)

Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Sommige zijn hier ook geboren. Of kan dat volgens jou niet. En heel veel Allochtonen zijn GEVRAAGD hier te komen door Nederland zelf.
    En een minirokje in Bagdad???? Als je over een minirokje praat is het niet iets waar je in gelooft. Hoofddoek valt onder het kopje Vrij Zijn Van GodsDienst. Ik ga nu mijn mening over jou geven. Ik vind jou eigenlijk heel dom. De laaste 20 post van jou hoor ik alleen: Aanpassen, Aanpassen en nog eens aanspassen. Heel veel mensen zijn al aangepast, dus hou op met zeuren

5. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik dus echt belachelijk, want het zijn gewoon Nederlanders. Als jij rottigheid uithaalt, word je toch ook niet het land uitgeschopt? Dat is precies hetzelfde.

6. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste hebben een dubbele nationaliteit. waar mogelijk het land uit. Dat zeg ik later in mijn post ook, ik zou graag zien dat de Nederlanders die misstaan in de maatschappij het land uit moeten, MAar dit is nou eenmaal niet mogelijk. Mensen die hier in het land zijn binnengekomen (en volgens mij als je 2 allochtone ouders hebt (die samen in Nederland gekomen zijn?)) kan je gewoon het land uitsturen. Het is niet zo dat als je hier komt, dat je dan gelijk Nederlander bent.

Met een volledig Nederlandse Nationaliteit mag het pas niet.

En trouwens ik heb het hier niet over rottigheid, het gaat hier over extremisme, en terrorisme, heel wat anders. Lees de rest van mijn post anders maar even voordat je met nog een reactie op mijn reactie komt.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Aldus het leidende boek obver religies voor geschiedenislessen over de verschillende geloven betekend Jihad verdediging van je geloof. De Islam is tegen moorden en kruistochten maar als gelovigens iets aan wordt egdaan moeten ze zich verdedigen. Dit het liefst met woorden. Het is geen heilige oorlog want de Islam heeft diep respect voor het jodendom en het christendom omdat ze de heilige geschriften van beide religies erkennen als het woord van god.

8. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Oh Walrus je kennis over de Islam gaat wel erg diep. Ben onder de indruk.

9. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    okay... alleen het staat niet in de koran...

weg theorie...

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    HAHAH grapjas. Hoofdoek moet je dragen als er mensen zijn waarmee je mag trouwen. Dus in de familie mag je het wel af doen, omdat je in de islam daarmee niet mag trouwen.

En het staat dus degelijk wel in de koran. Weer iemand die praat zonder kennis. Voel je je niet een beetje dom?????

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    jij vind iedereen met een andere mening dom geloof ik. Helemal niet veel van die gasten zijn aangepast in de mate die veel autochtone nederlanders willen zien. Dus die zeuren allemaal? Man, mij kan het echt niet schelen of je met een doek op je kop loopt ofzo, zelf weten. Wat ik wel vervelend vind aan jou is dat jij vind dat iedereen met een andere mening dan jij dom is, en aangezien jij iedereen verplicht met een doek op de kop wilt zien en een koran naast het bedje heb je denk ik in dit land nogal een probleem. Dus hou op met zeuren.

Ik interesseer me eigenlijk voor geen meter wat ze allemaal willen en moeten doen voor allah. Ik geloof niet in allah. Ik geloof wel in mn eigen landje zoals het is. En niet een land waarin de poorten en bijstand zo ver open staat dat ik over 30 jaar in Nederrokko leef. Ik heb helemaal geen behoefte om iemand die er al is uit te gooien tenzij ze zich misdragen. Ik vind wel dat onze manier van leven voorop moet staan, niet die van hen.

edit: Over wat walrus zij over de vrouwen ben ik met hem eens. Ik vind hen veel toegankelijker en verwesterd (is dat een woord? ) dan de mannen. Goede zaak.

12. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij stelt gewoon een feit en The Pulser loopt gewoon te blaten over dingen waar hij niks vanaf weet. Dus er is geen mening aan te pas gekomen.

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Precies de reactie die ik wou horen. Ik wist gewoon dat jij zo in elkaar zat. En om je effe gerust te stellen de koran ligt inderdaar op mijn nachtkastje.

Hoofdoek moet je dragen als er mensen zijn waarmee je mag trouwen. Dus in de familie mag je het wel af doen, omdat je in de islam daarmee niet mag trouwen.

Dit is trouwens geen mening, maar een feit.

In het kader van aanpassen en de nederlandse taal beheersen. In het begin van je post staat: 'Jij vind' het moet zijn 'Jij vindt. Lopen zeuren over de taal beheersen terwijl jezelf geen Nederlands kan schrijven.

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Zegt wel weer genoeg waarom je altijd zo lekker onnozel reageerd op een andere mening. We zijn toch allemaal dom, toch?? En van mij kunnen ze die hoofddoekjes lekker aan laten hoor, geen problemen mee, alhoewel ze mij toch niet mogen trouwen ;) .

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dubbele post!

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat wil hij helemaal niet, hij regaeert slechts op foutieve stellingen over de Islam. Gezien hij een Nederlandse Moslim is kan hij meer duidelijk geven over de wazigheden die leven over de Koran. Het cliché dat Moslims hun vrouw onderdrukken kan éénieder die zich een beetje in de religie verdiept heeft ontkrachten.

Je geeft hiermee wel erg duidelijk jouw desinteresse voor anderen aan. Het landje zoals het is, is verrot. De bijstand die er is om voor mensen te zorgen verdwijnt, goede wao en ziekenzorg verdwijnen alleen maar omdat mensen egoïstischer worden. Onze manier van leven is niet te definiëren, er zijn grote verschillen tussen streken, subculturen en wete ik vele wat, dat er in nederland gene sprake is van een echte vaste cultuur. De diversiteit is juist zo Nederlands.

Als je de Islam (en andere religies en stromingen) echt wil leren kennen raadt ik je van harte het boek Mens en Medemens aan, met daarin elke religie uiteengezet. Als je dat gelezen hebt denk ik dat we veel produktievere, minder bevooroordeelde, discussies kunnen voeren.

17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jongens, jullie blijven ruzie maken hea:p?

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat laatste is leuk Sykes, maar in de zinnen daarvoor doe je vooronderstellingen die niet kloppen. Hij vindt je niet dom (hoewel dat soms best begrijpelijk is) maar slechts ongenuanceerd en erg star in je bewoordingen.

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Leuk! Zeker Filip de Winter horen klagen over Borgerhout, dat is veranderd in Borgerokko.

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    nope, eigen creatie.

Deel Deze Pagina