Explosies in het centrum van London

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 7 jul 2005.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb hier geen worden voor. Het is zeer ernstig wat er vandaag is gebeurd, zeer ernstig en zeer triest. Weer veel onschuldige mensen vermoord door een stel gekken. Mijn medeleven gaat daarom ook uit naar de slachtoffers en hun familie / bekenden.

2. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat je zelf ook eens zou moeten opletten als je weer eens op school bent...

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit topic groeit veel te snel voor mij om bij te houden, ik heb net iets van 8 pagina's even door moeten lezen.

Precies, als ik 's avonds een groepje Marokkanen bij elkaar zie staan met scooters en in jacks, dan voel ik me niet veilig. Maar als ik een groepje "autochtonen" in jacks zie rondhangen bij hun scooters, dan voel ik me net zo goed niet veilig.

Op CNN zeiden ze daarnet dat de aanslagen meer op chaos waren gericht dan op slachtoffers. En als je daaraan denkt klopt dat helemaal. De aanslagen hadden veel groter kunnen zijn. Er waren veel meer doden bij 9-11 en in Madrid. Ze hadden gebouwen kunnen vernietigen (Heathrow zoals al werd genoemd). Het is natuurlijk allemaal zeer ernstig, maar het had nog veel erger kunnen zijn. :eek: Wie weet gebeurt dat nog wel de volgende keer...

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Een discussie met objectivieteit is geen discussie meer. Denk maar ff na, het klopt ;)

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    als je beide kanten objectief kan bekijken kan je een goeie mening vormen en omdat je beide kanten hebt bekeken kan je bter openstaan voor de andere mening en die ook beter weerleggen wat resulteert in een betere en volwassenere discussie .Denk maar ff na het klopt :+

6. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus al 18 pagina's! Maar die stomme k&t Terroristen ook! Ik kan daar echt zooo verschrikkelijk kwaad om worden. We weten dondersgoed dat dit door blijft gaan maar hetgene is dat we niet weten wanneer er weer een volgende aanslag komt. En het k*tte is is dat de beveiliging hier verdubbeld zou moeten worden om alles goed veiliger te maken. Volgende aanslag in Amsterdam... Ja, dan merk je pas hoe dicht bij het komt en hoe groot de angst eigenlijk is. Nu bij de aanslag in Madrid en in andere steden denk je gewoon van. Ooh k*t man! Weer een aanslag en kijk je hoe die mensen er daar op reageren en hoe die mensen in paniek zijn.

Ook zie je hoe die mensen paniekerig zoeken naar overlevende familieleden en beeld je je een beetje in hoe die mensen zich voelen. Nu weet je dat het in Amsterdam waarschijnlijk ook gaat gebeuren en ga je pas echt inbeelden hoe k*t het is als je daar Familieleden kwijtraakt. Ik wed ook dat er vanaf nu ook veel minder mensen de tram pakken.

Als ik nu in Amsterdam zou wonen zou ik ook al niet meer de tram pakken. Je weet nu dat elk tramreisje fataal kan zijn. Als ik toch de tram zou nemen of een andere openbaar vervoersmiddel zou ik toch opletten voor verdachten. Als je iets in de gaten hebt of iets verdacht heb gelijk de tram of ander voertuig verlaten.

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    JIj bent geen moslim en kan je niet weten hoe een moslim denkt. Jij denkt dat dat: 'Dat eerwraak normaal is'. Terwijl iedereen in mijn hele familie dat niet vind, en mijn opa woont ergens op een boederij in marokko dus niet iedereen denkt zo. Dat de vrouw minder is slaar op niks, ik heb 8 tantes en die zijn allemaal de baas in huis de man heeft evenveel te zeggen als de vrouw. Jij bent nooit in palistina geweest om te kijken hoe erg het daar is. ik ben er geweest. En dat palastijnen joden haten kan ik maar zeer goed begrijpen. Vooral als er in zwembaden staat: 'Verboden voor palastijnen'.
    En om vervolgens de geloof de schuld te geven van veel oorlogen, dat klopt veel oorlogen zijn ook door geloof begonnen. En als je het zo bekijkt gaat elke oorlog om geloof, want de een 'gelooft' dat waar zijn voor vechten beter is. Maar geloof heeft ook veel goed gedaan. Mensen troost bieden in moelijke tijden. Dus ga nou niet doen alsof jij weet hoe de moslim wereld in elkaat zit want dat weet je simpelweg niet.
    Alles wat jij zei komt gewoon in het nieuws omdat het smeuig is en kijkcijfers trekt. Was er voor 9/11 zoveel aandacht op islam-extremisme?

8. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk maar het gaat er niet om of het iedereen het doet maar omdat het gewoon wel is toegestaan.

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Als je alles objectief bekijkt dan wil dat ook zeggen dat je alleen de feiten mee mag laten tellen en je eigen mening niet. Korte discussie, denk je niet. _0/

10. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Zoiets dus, maar dan anders.

:{

11. BAL_

BAL_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja hoor... zo lijkt et daar wel of je weer in de 2e wereld oorlog sit... maar dan met verboden voor palestijne :confused:

maar helaas... k moet gaan.. kzou er graag nog over doorpraten maarja... ik zie jullie nog wel.... LATERSSSSSS!!!! *)

Laatst bewerkt: 7 jul 2005
  12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    het objectief bekijken is stap voor het eigen mening vormt als je even normaal had gelezen.Nogmaals als je de zaak objectief kan bekijken kan je beter een eigen mening vormen en de mening van een ander weerleggen.Maar je kan ook beter openstaan voor de andere mening wat resulteert in een betere rustigere en volwassenere discussie.(vrijwel letterlijke copy maar ach)

13. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0

Het komt toch ongeveer op hetzelfde neer ofniet?

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is jouw subjectieve mening.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah en vrij logisch als je even nadenkt

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook echt kut wat er gebeurd is...
    In nederland zal het straks ook wel gebeuren...

17. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Damn, ik liep afgelopen maandag nog op het station van King's Cross en Edgware Road. Erg scary om daar nu zulke beelden van te zien, terwijl je daar een paar dagen geleden nog zelf was...

18. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Een kameraad van mij zit nu ook in England voor een uitwisselling. Tzal me benieuwen of hij der nog van gehoord heeft (explosie).

19. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe triest het allemaal ook is, de manier waarop Blair en het Engelse volk deze klap opvangen is echt bewonderenswaardig.
    Wat mij het meeste opviel, en vele met mij, is de rust die ze wisten te bewaren.
    Als je dat vergelijkt met de totale chaos na 9/11 in Amerika, heb ik toch veel meer bewondering voor de Britten dan die volgevreten yanks.
    Gisteren werd ook maar weer eens duidelijk dat er tegen deze 'dwazen' werkelijk niets te doen is.
    600 camera's die constant alles in de gaten houden, en nog ben je kansloos.
    Als je ook ziet hoe die metrostations nu gebouwd worden, alles zeer open, zoals de bankjes die tegen de muren gemaakt zijn, een soort dikke buis waar je wel op kan zitten maar als je er een tas aan wilt hangen valt dit echt wel direct op.
    Of zo'n waarschuwingskast waarvan de bovenkant schuin afloopt zodat je er geen tas op kan achterlaten of er half achter verstoppen.
    Veiliger kan haast niet zou je denken, maar ja, zelfs dat is dus niet afdoende hebben we gisteren helaas moeten constateren.

20. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    De terreuraanslagen van gisteren in Londen, die nu al zeker 50 mensen het leven kostten en ruim 700 gewonden veroorzaakten, zijn mogelijk gepleegd door radicale Britse jongeren. Engelse media melden dat terreurdeskundigen onder meer onderzoeken of geradicaliseerde moslimjongeren betrokken zijn bij de aanslagen.

Volgens Scotland Yard zouden zo'n 200 Britten en buitenlanders, die in al-Qaeda's trainingskampen zijn opgeleid, naar Brits grondgebied zijn teruggekeerd. Volgens medewerkers van de inlichtingendiensten kan dat aantal echter ook 3.000 bedragen. De meeste van de 200 islamitische extremisten zijn wel bekend bij de inlichtingendiensten. Maar omdat ze vaak van identiteit wisselen, zijn velen van hen ook ongemerkt de grens overgeglipt. Dat bleek onlangs nog toen een 41-jarige Brit een zelfmoordaanslag pleegde in Irak.

Twee groepen
    Het Britse Terrorisme Analysecentrum (Jtac), maakt een onderscheid tussen twee groepen die in staat zijn aanslagen uit te voeren. Groep een bestaat uit jonge mannen die in Groot-Brittannië zijn geboren en daar vaak een opleiding hebben genoten. Ze maken deel uit van de middenklasse. Zij zijn getraind in Afghanistan en zijn bereid tijdens een aanslag te sterven of ervoor de gevangenis in te gaan. Groep twee bestaat uit buitenlandse inwoners van Groot-Brittannië, waaronder een groep uit noord-Afrika. Zij beschouwen het land als het belangrijkste doelwit na de Verenigde Staten en gaan anoniem op in de buitenlandse gemeenschappen in het land.

De kennis over mensen die banden hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda, is echter nog altijd vaag. Wel is bekend dat het brein achter de aanslagen op de forensentreinen in Madrid, de Syriër Mustafa Setmariam Nasar, in het midden van de jaren negentig geruime tijd in Londen heeft gewoond. Hij is nog altijd voortvluchtig. Spanje zegt dat Setmariam zogeheten slapende cellen heeft opgericht in Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië, die hij op ieder moment kan activeren.

Claim
    Ondertussen neemt de Engelse regering de claim van 'Secret Organisation al-Qaeda in Europe' serieus. De groepering eiste de aanslagen op via een Arabische website, waarop al eerder aanslagen zijn geclaimd. Terreurdeskundigen hebben wel hun twijfels over de authenticiteit ervan, onder meer door onjuiste korancitaten. Maar de Britse regering neemt de claim serieus, zo zei minister Clarke van Binnenlandse Zaken vanochtend. Volgens de minister wordt ook onderzocht of de busexplosie is veroorzaakt door een zelfmoordaanslag.

De Britse tak van de radicale islamitische beweging 'Hizb ut-Tahrir' liet gisteren al weten dat moslims medegelovigen niet te vroeg moeten beschuldigen van de aanslagen in Londen: ''Veroordeling op basis van weinig informatie zal alleen de westerse leiders helpen die angst te willen gebruiken om ten onrechte meer moslims te arresteren onder de draconische anti-terreurwetten'', aldus een verklaring.

Hizb ut-Tahrir is een radicale beweging die in Centraal-Azië een islamitische staat wil oprichten. De Britse tak zei gisteren dat de islam niet toestaat dat onschuldige burgers het slachtoffer worden van geweld. Maar ze voegde eraan toe dat de islamitische wetten ook niet toestaan dat moslims worden veroordeeld op basis van te weinig bewijs. De organisatie waarschuwt verder voor aanvallen op moskeeën en islamitische scholen door boze autochtonen.

Deel Deze Pagina