1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosies in het centrum van London

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 7 jul 2005.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    so wat heeft leeftijd er mee te maken?en willen jullie zeggen dat mensen als sykes nog echt volwassen discussieren... het een lokt het ander uit

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke "iemand" gaat dan ook op een forum zitten waarvan je weet dat de gem leeftijd tussen de 14 en 24 ligt, en vervolgens zeggen dat je je aan ons ergert, ga dan niet proberen "jong" te blijven, maar ga met mensen om van je eigen leeftijd. Maar speciaal voor jou heb ik een woordenboek gemaakt, waardoor je je misschien wat jonger voelt en fatsoenlijk kan meepraten:

chill = best wel cool, positief
    omg = Oh my god! (omdat je waarschijnlijk geen engels ivm dementie op je leeftijd: oh mijn god)
    imo = in mijn ogen, in my opion, wat je erzelf dus van vindt, jouw mening
    ontopic = weer over het desbetreffende onderwerp gaan praten, wat ik nu voorstel om te gaan doen dus hiermee Basta!

Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    "de pot verwijt de ketel dat ie zwart zien" Dit is in eerste instantie een xboxforum en zoals je kan zien heeft svennies ook een gamertag en is ie dus ook een xboxgamer.

4. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Mhoehahaha, sorry svennies, maar dit was te verwachten na die ''wijze'' reacties (lees domme reacties van iemand die het nu eenmaal veel beter als de rest weet;)).

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Weet je wat nou grappig is, je leest alles door, maar mist weer het belangrijkste (of vermeld het juist weer expres niet om het verhaal voor jou lekker aannemelijk te maken). Mijn eerste post op pagina 12(!) is een reactie op een opmerking van chemische kip. Ik was het niet zo eens over het zeuren gedoe.... _0/

Edit: Ben je trouwens een Belg ofzo? Dat Nederlands van je klinkt iig erg Belgisch. (Gewoon een vraag)

Een betere wereld begint bij jezelf dekt de lading wel. Het niveau is idd erg laag momenteel, dat ben ik wel met je eens.

Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  6. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zou wel een belg zijn als hij uit mechelen komt ja, maar dat maakt mij dus eigenlijk echt niets uit, het gaat om wat voor informatie je egeft he;)

7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Mij ook niet, zag dat Mechelen niet eens :9 , maar hij praatte al zoveel met 'gij' enzo. Vandaar...

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt met dat discussiéren een kunst is , en jongeren kunnen best een ook een goede mening over een bepaald standpunt hebben , inderdaad .
    Maar als sommige jongeren hier voluit beginnen te schelden zonder duidelijk standpunt en de boodschapper zelf aanvallen in plaats van de boodschap dan mogen ze zich aan een hard woord terug verwachten .
    Als je goed mijn eerste posts leest dan zal je zien dat alle ellende van nu veroorzaakt is doordat de westerse wereld de palestijnen hun land aan de israeliers gaf.
    Het huidige israel is altijd een doorn in het oog geweest van de arabische wereld , en jaren lang heeft men daar op politiek niveau de joden en palestijnen tegen elkaar opgezet , en de palestijnse terreurgroepen met hun bomaanslagen die direct door joodse vergeldingsacties werden gevolgd bleven alsmaar verder escaleren en dit terwijl de rest van de wereld maar liet betijen .
    Het is hier dat de basis van het modern terrorisme is gelegd ,daar de andere landen konden zien hoe gemakkelijk het wel was om bomaanslagen te plegen door kleine groepen temidden van het vijandelijk gebied.
    Men heeft ginder van het moment gebruik gemaakt om te verkondigen dat de westerse wereld met het midden -oosten niets inzat en alleen in olie geinteresseerd is en niet in de mensen die daar wonen .
    Dit vormt voor een groot deel de basis van de fundamentalistische strekking die daardoor meer invloed kregen en zo de haat tegen de westerse wereld bij hun volgelingen vergroten ,daarbij gesteund door enkele arabische landen die toelieten dat de terreurgroepen regelrechte trainingskampen op hun grondgebied opzetten met maar één doel , mensen trainen om bomaanslagen te plegen overal ter wereld .
    En dan was het wachten op het moment dat bin laden de wtc torens aanviel.
    De reactie van het westen onder bush en blair door eerst in afghanistan binnen te vallen en vervolgens irak te veroveren en te bezetten is de katalysator voor de fundamentalistische terreurgroepen om met een nieuwe aanslagen campagne te starten .
    In amerika de allereerste aanslag was het startschot om een groot conflict uit te lokken gevolgd door die in madrid , nu londen .
    En er komen er nog , al die nu slapende terreurcellen in de europese landen van uiterlijk onbesproken moslims zullen één voor één hun doelwitten aanvallen die ze al lang geleden te horen hebben gekregen.
    Alle landen die effectief met de amerikanen en engelsen hebben meegevochten zullen tussen nu en enkele jaren zich ook aan bomaanslagen door extremistische terreurgroepjes mogen verwachten.
    En iederéén weet dat italie , polen ,denemarken en ook nederland hier hebben bijgedragen en bijgevolg een zéér groot risico lopen om het volgende doelwit van die extremistische gekken te worden.
    Vanaf nu zal de wereld er nooit meer hetzelfde uitzien , aangezien je overal en ten alle tijden het risico loopt om door een fundamentalistische gek uit je schoenen te worden geblazen onder het motto "allah wil dat ik zoveel mogelijk ongelovigen dood".

Edit: je kan mooi een verband zien tussen die aanslagen , in amerika gebruikten ze vliegtuigen in spanje waren het de spoorwegen en in londen de metro uitgezonderd die ene die wegens een slechte verbinding toen die dubbeldekbus als doelwit gekozen heeft.
    Ze kiezen altijd die doelwitten uit waar er een grote concentratie aan mensen is , om zo een groter schokeffect onder de bevolking te krijgen.

Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, ik zal er geen geheim van maken dat ik jouw betoogkunst beschouw als de, met poep gevulde, luier, die ik naar de woonwagen van Frans Bauer heb opgestuurd.

Dat ik hier momenteel, evenzo, niets inhoudelijks zegt maakt mij echter geen hypocriet pur sang! Ik ben immers de schoolmeester. in die positie mag je hypocriet zijn omdat je leerlingen daarvan de belangrijke les leren dat deze wereld vol zit met hypocriete mensen.

Ik bedeolede natuurlijk Herman van Veen, die kalende bariton van superhits als "Opzij", "Spetter pieter pater" en "Hilversum Drie". Dat is niet expliciet verbeteren. Het spreekt voor je dat je mijn gecodeerde boodschap om hem te promoten doorzag.

Ten slotte over deze discussie. Mensen in penibele situaties halen rare streken uit. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. De manier waarop Israël gesticht is en zijn positie heeft weten te behouden, met behulp van Westerse steun, levert een reactie op. Het gebruik van geweld door de Palestijnen is inderdaad niet juist, maar, met enig empathisch vermogen, wel begrijpelijk. Om Irak maar eens aan te halen (voila, ik geef ook om jou!). het gebruik van bruut geweld door een westers land, leidt tot een gemeenschappelijke vijand, rolbevestiging en een beeld van ene onmenselijke vijand. En zodra je anderen niet als mensen ziet, dan gaat het mis.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja, dan gaat het inderdaad mis .
    En het feit dat je in europa zonder enige moeite van noord naar zuid kan rijden zonder ook maar ergens op een controle te stuiten maakt het er zeker niet gemakkelijker op om zulke terreurcellen te kunnen opsporen en te vernietigen .
    Zeker niet als je ziet dat engeland geisoleerd ligt en minder makkelijk binnen te geraken is dan de rest van europa , en dan blijkt dat alle daders waar ze nu de identiteit van hebben allemaal in engeland zelf zijn geboren en dat hun ouders van pakistaanse afkomst zijn .
    En dat op géén van die gasten ook maar iets aan te merken was.
    En dit is nu precies de sterkte van zulke terreurgroepjes , pas je goed aan en val niet op tussen de anderen , zo kunnen ze anoniem in de massa ondergaan tot de tijd gekomen is om hun aanslag te plegen.

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    En je meent dit serieus?? Ik denk toch echt dat het opblazen van een bus, een boeing in de twin towers vliegen, een treinstation in madrid en het dagelijks bombarderen van inmiddels duizenden soft targets een eigen bewuste keuze is. Daar hoef je echt niet de westerse wereld of de israeliers de schuld van te geven, los van het feit of dit eerlijk is geweest voor de palestijnen die het absoluut ook niet prettig hebben gehad. Ik snap nieteens hoe die rare hersenkronkels van jou tot zo'n conclusie kunnen komen...

Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    En hier ben ik het nou volledig mee eens:D

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hij zegt NERGENS dat het een keuze is van het Westen. Dat maak jij er van. hij zegt alleen dat de oorzaak voor het groeiende extremisme gezocht moet worden in de jarenlange problematiekrondom Israël en de oliezucht van het Westen. Aanleiding kan een oorlog of een gebeurtenis zijn maar de oorzaak ligt dieper. Dat neemt niet weg dat je dergelijke acties nooit kan goedpraten.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2005
  14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @The Walrus , laat hem maar lekker door lullen , hij maakt er een sport van om een betoog tot één enkel zinnetje te herleiden om dan naast de kwestie te gaan lullen en te schelden zonder dat hij ook maar iets over die gehele midden-oosten problematiek gelezen heeft.
    De staat israel is altijd al een doorn in het oog geweest van de arabische wereld toen zij door steun van het westen het toenmalige palestina kregen toegewezen omdat dit duizenden jaren geleden joods was .
    De oorlogen tussen israel,egypte en de syriers en jordaniers in de jaren tussen 1967 en 1970 waren een eerste bewijs van die onvrede, maar israel won die oorlogen en het westen hield een oogje in het zeil op de achtergrond.
    De amerikanen waren altijd al de goede vrienden van de sjah van iran wiens geheime dienst met een bloedig bewind de rust wist te bewaren tot de ayatollah's de bevolking toch zover wisten te krijgen tot een opstand en de sjah zijn biezen moest nemen samen met de amerikanen , toen werd saddam hun grote vriend die acht jaar tegen het leger van de ayatollah's van iran vocht.
    Dat saddam zijn eigen mensen vermoordde net zoals de sjah van iran dat deed toen de amerikanen toekeken en zwegen in ruil voor olie zat bij vele mensen hoog , en zeker toen in de eerste golfoorlog irak wel werd verslagen , maar dat men de agressor doodleuk aan de macht liet .
    Wel deze 3 situaties zijn uitstekend geschikt om de mensen ginds te beinvloeden van kijk , naar de bevolking hier wordt niet gekeken maar wel naar de manier waarop ze hun olie kunnen blijven krijgen .
    En zo hebben de geestelijken ginds de mensen beinvloed en is het fundamentalisme daar beginnen door te breken .
    Het feit is wat jij zegt , als je de anderen niet meer als mensen ziet dan krijg je hetgeen nu gebeurd.
    De zelfmoordterroristen zien ons niet als mensen , maar als ongelovigen van wie er zoveel mogelijk moeten gedood worden omdat allah dat wil volgens de koran.
    Edit 1 : en het merendeel van de kapers die de wtc torens aanvielen waren van saoudie-arabie afkomstig , een bondgenoot van amerika.
    edit 2 : @ SykeS1 ik ben inderdaad een belg , dat jij dat nooit opgevallen was dat er mechelen in mijn tag staat , ja daar kan ik wel inkomen hoor aangezien er nog véél meer is wat je niet gezien hebt dat ik geschreven heb, maar no rules omdat iedereen maar net zover kan kijken als zijn neus lang is en uiteraard de ene neus langer is dan de andere.
    en over lange tenen gaan we maar zwijgen. ;)

Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep jij kan het weten , wat de domme reacties betreft waar je over klaagt , weet dan dat de jouwe niet beter zijn . _0/ _0/ _0/
    Jij bent het echootje van sykes1 , niet meer en niet minder _0/

Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  16. aangepaaaaakt, go svennies!

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Bedankt kerel jouw steun geeft me moed omdat ik weet dat er hier nog vele zijn die mijn visie ondersteunen gewoon omdat het de waarheid is. _O_

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan ook niet om Svennies' mening heen.. Daar zit gewoon Logica in, waar je alleen maar mee in kan stemmen..

19. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Goed stukje inderdaad Svennies!

Edit 1 : en het merendeel van de kapers die de wtc torens aanvielen waren van saoudie-arabie afkomstig , een bondgenoot van amerika.

Tja bondgenoot.. waarschijnlijk zullen alleen de oliemagnaten(die ook als enige de economie daar in stand houden) in dat land echt bevriend zijn met Amerika om economische redenen. Het echte volk daar zal denk ik niet met een positief oog naar Amerika kijken.

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah had ook niet anders verwacht

Deel Deze Pagina