1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosies in het centrum van London

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 7 jul 2005.

1. Ik heb hier al vaak genoeg mijn mening verteld, maar met die reacties die er hier op gegeven worden heeft dat ook geen zin, stelletje huillies :'-(. Daarbij ben ik het gewoon helemaal eens met wat Svenies zegt, ik moedig hem aan _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2005
  2. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Kom op man, niemand die hier ooit wat gezegd heeft, heeft compleet de waarheid gezegd, dus jij (ook al denk je dat je regelrecht gestuurd bent door de hoogste machten die er bestaan) ook niet!
    En ik weet niet of je ooit films als The Pianist en Schindler's List gezien hebt, gezien je visie op bepaalde dingen waarschijnlijk niet, maar als je dat soort films gezien hebt pas je wel op met wat je zegt over de hele kwestie Israel...
    En nu niet gaan beweren dat die films door de zionisten van de satan gemaakt zijn of hoe je dat ook zegt, want die films zijn op waargebeurde verhalen gebaseerd en goedgekeurd door overlevenden...

3. Maar het blijven films.. Geen enkele film is volledig realistisch.

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het dogma, dat het creëren van Israël een goede daad was, klopt niet. Het verlangen naar het beloofde land na de diaspora is begrijpelijk. Maar zijn joden nu echt veilig in Israël? Mag je een ander volk onderdrukken en verdrijven omdat een volk zelf onderdrukt is? Zoals Ghandi ooit sprak: "If everyone takes an eye for an eye, pretty soon the whole world will be blind".

Of mag ik jou hardhandig uit je huisje schoppen omdat mijn opa ooit mishandeld is door de nazi's?

Je merkt duidelijk dat jij, op emotionele grond, het joodse volk Israël gunt. Rationeel gezien is Israël vooral een goede uitvalsbasis voor westerse militairen, een pressiemiddel, een stukje machtsvertoon van het westen en een land waar continu oorlog is. Israëls belied, en het bijhorend Amerikaanse beleid vormen daardoor juist één van de fundametalisme aanwakkerende factoren.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2005
  5. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    * het is triest! Triest dat op een dergelijke manier een GOED topic, op een ROTTE manier wordt gevoerd!

DUS STOP! STOP hiermee en ga verder ontopic.

En elkaar lopen beledigen, te zielig voor woorden. En beledigingen op persoon gericht al helemaal!

STOP DUS EN ONTOPIC AUB!

@ My lord _0/

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Prachtig verwoordt , hulde aan de meester . _O_ _O_ _O_
    En zelfs die goede oude Ghandi , een volstrekt tegenstander van geweld is op een geweldadige manier om het leven gekomen.
    @ mylady , groetje terug , en ach een beetje verbaal geweld brengt wat leven in de brouwerij.
    Alleen mag het niet té lang blijven duren natuurlijk. ;)
    @ NL Eagle , natuurlijk heb ik die films gezien , sterker nog ik heb ze op dvd hier bij me thuis.
    En zoals Chemische Kip al gezegd heeft , het zijn maar films en geen enkele film is volledig realistisch,je weet dat er miljoenen joden zijn omgekomen in de concentratiekampen door de film shindlers list , maar wéét je ook dat er net zo goed miljoenen roma zigeuners in diezelfde kampen zijn omgekomen zonder dat dit in spielberg's film vermeld wordt , om dan nog maar te zwijgen over al die russische krijgsgevangenen die ook hetzelfde lot hebben ondergaan.
    En ga over de hele problematiek maar eens een keertje alle informatie die ervan te vinden is maar een keer doornemen , en probéér nou eens één keertje een punt te vinden dat in tegenspraak is met hetgeen ik hier in al die posts heb neergeschreven .

Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , jij brengt nu de discutie eigenlijk op hét punt waarvoor hij bedoeld is.
    Namelijk , al die miljarden die verdiend worden met de oliebussiness verdwijnt daar in de zakken van diegene die daar aan de macht zijn , en dit terwijl de rest van hun volk met véél moeite amper weet te overleven.
    Aangezien het volk daar geen middelen heeft om zich af te zetten tegen hun heersers , richten zij gebrainwasht als ze zijn door hun imams die er steeds op wijzen dat de ongelovigen dienen vernietigd te worden hun haat op het westen en zijn zij bijgevolg de ideale soldaten om zelfmoordacties te plegen , aangezien zij later volgens de koran door 70 maagden in het paradijs zullen verwend worden.
    Dit vertelt nog maar eens hoe een geloof de mensen kan verblinden , en hét probleem is dan wel 1000 jaar geleden hebben wij , het westen hun dat voorbeeld gegeven tijdens de kruisvaarten toen de kruisvaarders een stad innamen en alle inwoners tot de laatste man afslachtten onder het motto , voor god.

8. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar we hebben het nu over de joden die in de oorlog vermoord zijn en als het topic over zigeuners zou gaan is het een ander verhaal...
    En ik vind het grof wat jullie zeggen over dat het maar films zijn, dat kun je zeggen van lord of the rings of harry potter ja, maar niet over dit soort films die je niet meer als films maar bijna als een documentaire kunt zien, en cijfers liegen niet...

9. Gaat het topic dan over Joden? Bekijk de titel maar eens goed.

10. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Je moet eens lezen. ALS het ZOU gaan.... ALS! (en doe nou niet alsof er nooit een zijsprong van het onderwerp wordt ingesprongen)

Ik denk dat je beter naar de kritiek kunt luisteren die je op blz 27 voor je kiezen kreeg. Dat is een betere representatie van de werkelijkheid... _0/

Kotsen jullie nou niet van jezelf? Dit is maar een voorbeeld hoor, maar het lijkt wel of jullie verliefd op elkaar zijn iedere keer als er weer een half lauwe opmerking geplaatst wordt. Ik trek dit hoog 'homo-erotische' gedoe niet meer. Het wordt zoals gewoonlijk ook wel weer lekker eenzijdig hier, iedere keer een vaste groep gasten met het zelfde gedachtengoed dat de rest maar probeert te verdrijven zodat ze uiteindelijk het idee krijgen dat hun ideeen waarheid zijn. Eagle, ik weet niet of jij hier nog blijft posten, ik denk niet dat je nog iemand zal kunnen laten inzien dat ze niet altijd gelijk hebben hier en je wordt toch alleen maar uitgescholden. Dat is dus hun manier van een discussie voeren. Ik ga ervandoor en volg Jajojo's "wijze" lessen dan toch maar op.

Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, maar als ik hen niet beargumenteer wie dan wel?
    Dan gaan ze straks iedereen overtuigen met hun eenzijdige denkbeelden...

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zegmijnheer Sykes, waarom ben jij nu aan het kwakkelen over zaken die aan de inhoud voorbij gaan? Nadat ik ben ingegaan op de inhoud, geef je niet thuis. Je begint over homo erotisch gedoe. Als je zodanig onzeker bent van je eigen geaardheid, dan kun je beter jouw barbiepop inruilen voor een Ken exemplaar. Heb je soms last van penisnijd?

Valt het je op dat ik in elke post wedervragen stel en daarmee probeer een discussie te creëren?

Zolang je niets inhoudelijks post en eigenlijk alleen maar dingen zegt die als volgt te vertalen zijn: "Jij hebt niet gelijk omdat je ongelijk hebt en niet altijd gelijk hebt, al heb je volgens jeelf gelijk"

NL Eagle valt nu over één zinnetje over films. Welnu, ik erken uiteraard de holocaust en weet welke misdaden er tegen de joden gepleegd zijn. Daar had ik overigens geen films voor nodig omdat ik, wellicht interessantere, bronnen gebruik in de vorm van boeken. De holocaust is een feit.

De misdaden tegen de joden en het antisemitisme praten echter niet goed dat Israël is neergelegd bovenop reeds bestaande grenzen met bijhorende demografische verschillen. Zoals ik al zei, is Israël een westerse staat, die met geweld in het midden oosten geplaatst is.

De Palestijnen zijn uit hun land gezet. Sommige wanhopige mensen plegen wanhopige daden. De dood is schijnbaar een mindere kwelling dan het huidige leven.

Israel is een feit, zonder nieuw beleid van het Westen schep je alleen meer vijandighjeid. Nog meer machtsvertoon van het Westen maakt de extremisten en terroristen alleen maar sterker.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2005
  13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat wil je dan, de joden mogen toch ook een land hebben om te wonen net als wij?
    En ik weet niet of je het door hebt, maar wat de palestijnen het liefst zien is dat israel de zee wordt ingedreven en alle inwoners uitgeroeid worden...
    In de jaren 60 had je al dat alle arabische landen tegelijk israel aanvielen wat op een totale mislukking is uitgelopen, maar wie is er nou begonnen met aanvallen?
    En als je de normen van die bevolkingsgroepen daar hanteerd geld wie de oorlog wint heeft het bestaansrecht blijkbaar, dus als israel het al niet had, dan heeft het het bestaansrecht nu wel...
    En een recent voorbeeld, een harde en gewelddadige premier besluit tot
    het teruggeven van land aan de palestijnen en wat zorgt er dan voor nieuwe oplaaiingen van het geweld?
    Een palestijn die zichzelf opbaast, zo kun je het dus ook bekijken:)

14. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    :D

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Maar waarom moet dat dan ten koste van de héle palestijnse bevolking gaan ,tenslotte hebben de joden 2000 jaar geleden hun land zelf verlaten en woonden er voor de tweede wereldoorlog nog amper 200.000 joden in het gebied.
    De verenigde naties stelden toen een plan op waarbij palestina zou verdeeld worden .
    De joden zouden een stuk krijgen in het midden en een stuk in het zuiden.
    En toen in mei 1948 de staat israel gesticht werd stond er in de proclamatie onder andere : de staat zal openstaan voor alle joodse imigranten .... zal gebaseerd zijn op de beginselen van vrijheid, rechtvaardigheid en vrede geleerd door de hebreeuwse profeten en zal volledige sociale en politieke gelijkheid waarborgen aan al zijn burgers ongeacht ras , afkomst of geslacht en zal instaan voor de volledige vrijheid van onderwijs en cultuur.
    En in 1967 hadden de arabische landen egypte en syrie een pact gesloten op 30 mei.
    En op 5 juni 1967 viel israel aan met een verrassingsaanval op de egyptische vliegvelden ( dus zonder voorafgaandelijke oorlogsverklaring) en kwamen ook hun grondtroepen in actie die geheel jeruzalem bevrijdden op de jordaniers.
    Ondanks de oproep van de verenigde naties op 6 juni blééf israel doorvechten tot het de gehele westelijke jordaanoever op de jordaniers en de golan heuvels op de syriers had veroverd en dit gebied dan ook bezetten net zoals ze in 1956 gedaan hadden met het egyptische schiereiland sinai tijdens de suezkanaal crisis .
    Dit alles staat in alle geschiedenisboeken te lezen in meer uitgebreide versie,dit hier is maar een héél beknopte samenvatting.
    Edit: en toen israel pas was gesticht einde de jaren 40 moesten ze toen ook al op leven en dood vechten tegen de hun omringende landen , en het feit blijft ook dat de arabieren altijd op de raad van de verenigde naties hebben gezegd dat zij een joodse staat nooit zouden tolereren in dat gebied , en dat men dit ondanks alles toch heeft doorgezet , dit is zoals wij hier plachten te zeggen " de kat bij de melk zetten".

Laatst bewerkt: 19 jul 2005
  16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja sure jo , dat heb ik trouwens gedaan , was ook maar één enkele bladzijde ook , was zo gebeurd en er zelfs nog eens goed moeten om lachen ook. :cool:
    En dat kan jij nou net niet zeggen ,jij hebt overigens héél wat meer werk om die bergen kritiek te lezen die op alle andere bladzijden tot jou gericht zijn.
    :eek: _0/ _0/

17. Pff, ik verkondig mijn mening en ik ben een homo..

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2005
  18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Niet aantrekken kerel , we weten best zelf wat we zijn , sykes zijn frustratie is dat hij noch bij de homo's als bij de hetero's aan de bak komt. O-)
    Edit: alhoewel ik je post voor de aanpassing beter vond klinken. ;)

Laatst bewerkt: 19 jul 2005
  19. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    okej maar volgens mij raken we hier een beetje van het spoor waar de thread voor was.

*wannebee mod mode uit*

20. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    gaat altijd off-topic dit soort onderwerpen... neem even de moeite om het op het onderwerp te houden...

*ook al gebeuren er als gevolg van deze aanslagen allemaal andere dingen in de wereld als gevolg van deze negatieve kinetische krachten die het melkwegstelsel beinvloeden en daarbij alle andere gebeurtenissen die erna plaatsvinden op de wereld ook veranderen.
    Maar die bediscussieren wij hier even niet :+

Deel Deze Pagina