1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Explosies in het centrum van London

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 7 jul 2005.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ironisch toeval

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben het niet volledig met je eens. Je heb gelijk erin om te zeggen dat in paniek raken etc nog nodig, nog nuttig is.
    Maar het is ook naiief om te denken dat dit niet in nederland kan gebeuren.
    Probleem met terrorisme is dat je van te voren niet zomaar even weet wat het volgende doel is.
    Hiermee wil ik overigens geen paniek veroorzaken, dat heeft ook geen zin.
    Maar ontkennen dat zoiets hier kan gebeuren is ook een beetje je hoofd in het zand steken. Een bepaalde waakzaamheid in nederland momenteel kan zeker geen kwaad, al is dat maar voor de gerustheid van de bevolking.

3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mee eens nemesis

4. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Dan ben ik blij dat ik zwolle woon. Zo ver ik weet is het zwolle niet ect popie mischien de peperbus (niet dat ze daar iets mee op schieten) en het station.. maarja daar zit ik ook heel ver vanaf! oftwel ik hoef me nergens druk over te maken

5. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar vind je het niet belangrijk wat de rest van nederland gebeurt??
    Ik vind het gewoon overal boeiend.
    Maakt niet uit, elke doden is er alweer 1 te veel :mad:

6. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Je stelt me wel gerust nu hoor ;) Iedereen gewoon naar Nederland verhuizen en er zijn geen problemen.

@ !SIC! - Dat 2e stukje van je is niet echt nodig om te zeggen. Ik bedoel wat wil je ermee zeggen? Dat in alle landen ergens een aanslag plek is? No shit sherlock dat wist ik nog niet.

En dat 3e stukje van je. Nou soms kan het niet anders dan geweld. Amerika ging dan wel om valse redenen naar Irak maar ik ben wel blij dat ze er nog zijn want anders was het volk daar nog steeds onderdrukt. Langzaam aan bouwt het land zich weer op en over 10 jaar kan het zijn dat het veilig is. Terroristen gebruiken geweld om iets wat hun willen bereiken maar dat is meestal iets wat met godsdienst te maken heeft dus dat vind ik grote onzin. Want Mr Jezus of Mr Allah zegt heus niet huphup mol even paar mensen van het andere geloof. Soms moet er gewoon geweld te pas komen omdat er misdadigers tegenover het doel staan, maar Engeland is geen misdadiger. Misschien wel vroeger maar nu proberen ze het beste doen voor het volk van Engeland en ook van alle andere landen. W'ooké ik heb weer genoeg gezegd. Ik hoop dat er niet teveel onzin in staat.

7. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je dan alleen aan jezelf ofzo?

8. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    @ feodor - wil je alsjeblieft gaan quoten want dit leest irritant.

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    @Xboxers: Die opmerking slaat dus nergens op, "het is ver van mijn bed, dus maakt het niet uit". Het gaat erom dat mensen ons hun geloof op willen leggen.

10. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Aanslagen zoals deze zijn over het algemeen het werk van kleine groepen, maximaal een man of 10, in een leeftijd tussen de 17 en 30 jaar.
    De hoofddoelen zijn 'soft' dat wil zeggen onbeveiligd en moeten zorgen voor een zo groot mogelijke impact op de lokale economie.

Om in het buitenland extra alarm te gaan slaan is regelrechte onzin.
    Het extra bewaken van de R.E.T. in Rotterdam en "Engelse objecten" is slechts een maatregel om de Nederlandse bevolking een gevoel van veiligheid te geven.

Bescherming tegen terroristische aanslagen is trouwens onmogelijk.
    Neem een paar vastbesloten mensen en een paar simpele grondstoffen zoals alcohol, kunstmest en dergelijke en je ben al in zaken.
    Daar is geen enkele camera, bewaker of verveelde politieagent tegen opgewassen.

Puur vanuit technisch oogpunt bezien is dit een mooie actie geweest.
    Goede coordinatie, maximum impact op de city of London en het geeft een erg hoog gevoel van onveiligheid onder de bevolking van veel Europese landen en zorgt daarmee voor het nemen van veel -dure- maatregelen.
    Bovendien was deze actie tamelijk ongevaarlijk voor de uitvoerders ervan, als ze er tenminste niet voor hebben gekozen om zichzelf op te blazen.
    Klassiek.
    Daarmee keur ik dit soort acties natuurlijk niet goed.

11. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hm.. k hoorde dit nieuws pas vanochtend in 'n msn gesprek zelfs.. een tante van een meid uit m'n klas zit daar. Terroristen.. wat een slap volk zeg. Deze smerige aanvallen, een goed uitgekozen tijdstip, maar smerig. Je kon het miss wel een beetje aan zien komen, ik bedoel: er was al een tijdje geen aanslag meer gepleegd.. en terroristen kennende..

12. BAL_

BAL_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja wat boeit et die terroristen... die gasten willen gwoon alles dood hebben wat beweegt...

13. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    naar het schijnt zijn er al 40 tot 50 doden :{

14. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    paar min geleden rtl 5 minmaal 40 doden!

15. BAL_

BAL_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat zullen er vast nog wel meer worden... :{ want al die opgeblazen dingen sitten soon beetje altijd helemaal vol :confused:

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Net na het spitsuur zit het nog steeds helemaal vol.
    Die bus alleen al moet heel de achterkant gewoon dood zijn. Kan niet anders.
    Zeker al 10/20 man spijtig.
    En dan nog niet te spreken over de 5 stations.
    Erg triest dit.

17. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    GVD die klote terroristen! Er moet echt iets aan worden gedaan! Een maand geleden was ik nog met mijn vriendin in Londen! gelukkig nu niet meer...

18. BAL_

BAL_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik vind self dat se maar heel weinig doen hoor aan terrorisme... ja wat campagnes ensow... lkkr boeind is dat :confused:

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    adem in adem uit.hoe erg dit allemaal ook is met zulke "loze" reacties schiet je nu al niets meer op

20. BAL_

BAL_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja gebeurt is gebeurt... je kan de tijd niet trug draaien... kon dat maar.. |:-

Deel Deze Pagina