Ik denk dat wat Kevf probeert te zeggen is dat FB steeds meer info vergaart, op meerdere manieren. En de vraag is wat ze ermee doen of nog beter.... gaan doen!
Je hebt ook WhatsApp gebruikers die geen Facebook hebben, die niet hun hebben en houden delen op een medium waarbij alles om "sharen" en liken" gaat of leuk, kijk wie ik allemaal ken!
Het feit dat jij als gebruiker van zegmaar FB, Instagram en evt WhatsApp ervoor zorgt dat FB zoveel informatie van je krijgt is enigsinds wel is een gedachtengang waard vind je niet?
Tuurlijk zeggen ze, geen reclame de eerste paar jaar, of geen integratie tussen FB en WhatsApp, maar waar ligt het verdienmodel dan?
FB wilt geld verdienen en dan we weten allemaal heus wel hoe ze dat gaan doen....
Google douwt ook allea door je strot, voornamelijk dat kotsend Google+, tegenwoordig bij elke zakelijk "ontmoeting" kan je de persoon wel op LinkedIn vinden en meestal ook op Facebook.... Vind persoonlijk deze ontwikkeling zorgwekkend en doe er ook bewust niet aan mee.
Wie mij op het internet opzoekt, krijgt geen enkele hit. Geen Facebook, geen LinkedIn, geen schoolbank, nergens staat mijn echte naam....
Het is goed zo. Ik bel, mail en spreek af en stuur een fysiek verjaardagskaartje.
Vind het zo belachelijk hoe sommige mensen die ik ken zeggen "Die is jarig. Ja dat weet ik, heb hem gefeliciteerd op Facebook! "
Wtf? Dus iemand die je kent heb je alleen maar gefeliciteerd via Facebook? Hoe focking lui en gedistantieerd kan je zijn? Dat is de ontwikkeling die ik persoonlijk erg vind.
Laatst bewerkt: 20 feb 2014