1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Fantasy] Nog goede series???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nosh, 15 jun 2003.

1. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was totaal geen lezer.. Me vriendin daarentegen dus echt wel. Zij heeft ook al die series. Ze heeft me ooit evergehaald om voor de gein eens een boekje te lezen. Dus toen ben ik begonnen aan de roos van de profeet. Ik kon het boek niet meer wegleggen.
    Daarna had ik zoiets van, ik lees niet meer want een beter verhaal bestaat er toch niet.
    Toch maar aan de poort des doods begonnen en die serie kon ik ook al niet weg leggen. 7 boeken, maar dat von ik echt te weinig. Ik baalde echt toen ik boek 7 uit had.
    Toen maar naar Magiër van Feist.. in 1 woord GEWELDIG.
    Heb nu het eerste verhaal van die serie gelezen (5 boeken)
    waarna je dus een "andere" serie kan kiezen, die zich in hetzelfde tijdvak afspeelt.
    De afzonderlijke series hebben dus niet veel te maken met de vorige serie, je komt alleen bepaalde dingen weer tegen, of de verhalen spelen tegelijkertijd af. Of je krijgt een verhaal dat over een ras gaat, waar de hoofdrol spelers uit de vorige serie veel mee te maken hadden. echt cool dus.

Maar series van bijvoorbeeld Stephen King lijken mij persoonlijk iets minder. Mijn boeken moeten over tovenaars, elven, dwergen, draken en helden gaan.
    Boeken die zich afspelen in deze tijd lijken me wat minder eerlijk gezegd.

Rally-ho

2. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1

de talisman dus :cool:, dit is ook volgens mij een van de weinige boeken van hem die me wel aanspraken dus. ee naandrader.

3. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    en ik heb trouwens vanmiddag me boek binnen gekregen

Poort des doods - Drakevleugel

ik ben nog maar net ff begonnen en het leest lekker makkelijk weg. egt nu al een aandrader.

4. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    nnou ondertussen heb ik deel 1 en 2 nu al gelezen, heb vanmiddag deel 3gehaald, het zijn egt super boeken, dus voor de liefhebber van boeken ala LOTR stijl is het een aanrader.

5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat juist om de wereld, als je de silmarillion leest en nagelaten vertellingen begrijp je dat de helden daden voor de tijd van LOTR veel groter en mooier waren, en dat de Wereld toen ook veel mooier was en hoe het was ontstaan, en dat er juist veel nadruk ook op de wereld moet worden gelegt, om meer de gevolgen te laten zien van wat er is gebeurd in al die tijd..
    En het helpt natuurlijke ook veel met het opbouwen van de sfeer..
    Btw zijn die thuisreizen totaal niet stom.. bij de laatste bladzijde van lotr kreeg ik zelfs tranen in mijn ogen :cool:

6. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Weis en Hickman roelen echt!
    De poort des doods moet iedereen een keer gelezen hebben.
    Het bestaat uit 7 boeken, ben nu bezig in boek 5.
    Gaat over een verkenner van een oud ras, Haplo die voor zijn meester 4 werelden moet verkennen, en kijken of er sporen zijn van de aardsvijand van Haplo zijn meester, de Sartanen.
    Die hebben Haplo en de rest van zijn ras namelijk in een gigantische wereld gegooid, die hen langzaam martelden en doodden. De eerste 4 boeken checkt hij iedere wereld uit, en komt hij de verschrikkelijke waarheid te weten over alles.

7. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Daar moet ik je gelijk in geven, het is mijn persoonlijke beste boek van Tolkien.
    Het onstaan van midden aarde, het ontwaken der elfen, de drie silmarilions, het stelen daarven door morgoth en de spin waarvan ik de naam kwijt ben.
    Dan de broedermoorden onder de elfen en het verraad om ze terug te krijgen.
    In dit boek was sauron ook maar een knechtje van Morgoth, en in het begin ook goed.
    Vindt alleen jammer dat er niet echt op ingegaan wordt hoe de tovenaars in midden aarde komen, en wat ze nu eigenlijk zijn.
    Er zijn wel korte verhalen in nagelaten vertellingen, maar die beantwoorden het niet echt.
    Ik denk dat ik het maar weer eens ga lezen, is weer 2 jaar geleden ofzo, voor de eerste film nog.

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    mja precies, goed gezegt.. en inderdaad vind ik het ook jammer dat er weinig over de tovernaars wordt belicht..
    ik ga het idd ook nog lezen binnekort, en geweldig boek, de silmarillion

9. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Anderland LOLOL de vertaling gelezen dus... Otherland ja... ehm ik heb alleen de eerste 3 delen nog gelezen... leuk spul ja.

Kijk anders een keer naar Peter F. Hamilton's "Night's Dawn Trilogy" Das ondertussen toch echt een klassieker in de scifi.

Anders heeft Frank Herbert (van Dune) ook nog een trilogie geschreven met Bill Ransom. Net voor z'n dood... of Bill heeft het laatste boek alleen af moeten maken "the jesus incident, the lazarus effect, the ascension factor" wel een aanrader al is er niet erg makkelijk aan te komen.

"Engineman" van Eric Brown is ook erg goed.

Maar de echte aanrader blijft Peter F. Hamilton. Kijk even of je aan "a second chance at eden" van hem kan komen. Das een boek met een stel korte verhalen uit dezelfe wereld en in dezelfde stijl als "Nights Dawn". Als je dat wat vind, vind je de trologie helemaal geniaal!

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb thuis van meneer Feist & Forstchen van "de legenden van de oorlog van de grote scheuring" deel 1 liggen (de eervolle vijand). Kan ik niet beter met Magier beginnen?

11. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Eenisgte fantasy-boeken die ik ken zijn (LOTR) ben nu ergens met boek 2 bezig maar heb geen zin meer om verder te lezen en heb nog de 1ste wet van de magie (zijn een stuk of 7 boeken of meer) maar die is ook wel leuk alleen heel dik.

12. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    de 'Ilias' en de 'Odysee' van Homerus natuurlijk. De klassiekers. Eerder mythologisch dan fantasy, maar het lijkt erop. Ik zelf heb nog maar een deel gelezen, het leest niet altijd lekker weg. Maar als je er eenmaal inzit zeer de moeite waard.

13. De sage van de oorlog van de grote scheuring, van Raymond E. Feist, fantastisch...!

14. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Als je iets meer wilt weten over de origine van de Wizards in de Lotr series moet je (geloof ik) HoME lezen (History of Middle Earth).

Edit : @Psycho(666) Die spin die jij bedoelt is De Ungoliant.Zelfs Melkor oftewel Morgoth pieste in zijn broek voor haar,al was hij wel verzwakt.

Laatst bewerkt: 27 okt 2003
  15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu met de Royal Assassin serie van Robin Hobb bezig. Geweldige serie.

16. IcedToM

IcedToM Guitarshredder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook groot fan van de boeken van Feist. In sommige opzichten nog beter dan de LOTR. Al moet ik zeggen dat dat boek altijd een speciaal boek zal blijven omdat het het eerste echte fantasy boek was wat ik heb gelezen. Ik ga nu beginnen aan de Poort des doods boeken, ook echt top!

17. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb van Weis & Hickman eerst "De roos van de profeet" gelezen. echt genoten van dit verhaal. bestaat uit 3 boeken.
    Hierna ben ik overgegaan op "De poort des doods" serie. Ook helemaal top.
    Toen ben ik Feist gaan lezen. De 5 boeken van "De oorlog van de grote scheuriing"
    Dat is veruit de beste serie die ik gelezen heb.
    Ik ben nu bezig in de serie "het Doodszwaard" van Weis & Hickman en eerlijk gezegd kom ik niet echt in het verhaal.
    Ben pas eind boek 2 (bestaat uit 4 delen) en ben al een hele tijd bezig. Het verhaal begint nu net wat interessanter te worden, maar ik verheug me erop dat ik weer terug kan keren naar Feist, dan zal ik de serie van "De slangenoorlog" gaan lezen.

Rally-ho

18. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Zou er iemand mij kunnen helpen, ik zoek een boek.

Ik ken geen titel en geen auteur maar ik weet wel waarover het verhaal gaat.

Het gaat over een vrouw in een grote stad. Eén keer per jaar komen er tovenaars op straat die beschermd worden door een schild. Toevallig werpt die vrouw een steen naar een tovenaar en die gaat door het schild. Vanaf dat moment wordt ze achtervolgd door die tovenaars.

Alvast bedankt

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Feist is wel leuk, maar erg simpel opgezet met niet al te veel diepgang....het is absoluut niet zo beschrijvend als een Tolkien of Robert jordan of Tad Williams...toch heb ik me wel vermaakt met deze boeken....nog meer aanraders:
    Stephen King:
    Ogen van de Draak
    Donkere toren
    De Talisman (al vaker genoemd en terecht een aanrader)

Tadd williams:
    Trilogie: heugenis, smart en het sterrezwaard

J.V.Jones:
    De harvell trilogie

Robert Jordan:
    Rad des Tijds

En als je van enorm goede humor houdt en je kunt in het engels lezen dan moet je eigenlijk de Discworld novells lezen van Terry Pratchett...deze zijn echt geniaal....lees ze wel in het engels, want de vertaling is hetzelfde als die van Hary Potter..globaal klopt het verhaal, maar alle namen, grappen en details kloppen niet of zijn gewoon slecht vertaald..

20. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu bezig met de wetten van de magie, van Terry Goodkind _O__O_ ben nu bij deel 4! echt super!

Rally-ho

Laatst bewerkt: 16 aug 2004

Deel Deze Pagina