1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

favoriete film

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Raafke, 1 mei 2003.

  1. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij nog steeds Gladiator, Lord of the rings dat blijven de toppers
     
  2. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    tja, ik vond hem eng, dus ik vond hem geslaagd als horror...

    maar goed is een te groot woord als film gezien...
     
  3. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm... net de trailer gezien van deel 2 enne..... toch maar ff checken denk. Net als The Texas Chainsaw Massacre & Freddy Vs. Jason.

    _O_ HORROR_O_
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Echte goede films zijn natuurlijk de minder bekende films.

    Jullie moet eens : Snatch, Resevoir Dogs, Pulp Fiction enzo gaan kijken. En niet al die bios scrap zoals XXX enzo Zoek eens naar Guy Ritchie of Quentin Tarantino die maken goede films.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Screenplay = goed, verhaal = uitstekend, effects uitstekend alleen het acteer werk is zo slecht dat de film nooit als een topfilm betiteld kan worden. Ik zeg niet dat het geen goede film is alleen dat er amateur acteurs in spelen.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Na het meerdere malen zien van LOTR-TFOTR & TTT moet ik tot de conclusie komendat ik de ophef rond de LOTR-films niet begrijp. Als je de boeken hebt gelezen, dan weet je dat de film er NOOIT aan zal kunnen tippen (dat is wel vaker met boekverfilmingen). Natuurlijk is het groots en episch, natuurlijk is het verhaal uitstekend (het is immers Tolkien), maar toch weet de vonk niet over te springen. Te veel op safe gespeeld, een te recht toe recht aan vertelling, te hoge verwachtingen, etc.

    Ik vind het jammer om te zeggen, maar de LOTR films zijn echt films van deze tijd: een vertelling voor de kauwgum generatie: hap-slik-weg. In geen ene wijze wordt je gestimuleerd na te denken over de verschillende narratieven, motieven en acties. En dat is zo jammer: het boek had dat namelijk wel! En films kunnen dat ook hebben!

    Bijvoorbeeld: bekijk eens een originele vertelling als (daar is 'ie weer) "The City of Lost Children" die in mijn ogen meer meeslepender en grootser is opgezet als LOTR. En wat voor zo'n film pleit: het is origineler, boeiender, diepgaander en amusanter dan een bekend boek zo plat te verfilmen. Jammer dat de kunst tegenwoordig zo simpel moet zijn. Goed, nu weer XboXen

    :)
     
  7. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    :D beetje paradoxaal he? :D

    maar ik heb zelf de boeken niet gelezen, ik probeerde er een keer in te beginnen, maar het was zooooo saai... de films daarentegen zijn moddervet, veel meer actiegericht, en misschien idd minder nadenken. Het zijn ook geen topfilms imo maar komt toch zo rond de 8 tot 8,5 als eindcijfer...
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hoezo ben ik paradoxaal? Omdat ik ga XboXen terwijl ik net een hele tirade voor de kunst heb gehouden? Of bedoel je wat anders?
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    tja, xboxen wordt niet echt als kunst gezien... eerder simpel vermaak...

    en daar is helemaal niks mis mee, maar het klonk gewoon zo grappig, een heel betoog over de commercie van LotR, en dan; nu ff xboxen :D

    xboxen kan wel kunst zijn trouwens..... nu ik erover na ga denken...
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik vond het een kunst om die grote originele controller beet te houden :D

    Maar LOTR, ik blijf de hype niet begrijpen. Zo kunstig of bijzonder is die film namelijk niet. Er zit niks in die film wat uitzonderlijk is of wat nog nooit gedaan is in de filmwereld.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2003
  11. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    O rlxd ik vroeg me al af wanneer die film nou uitkwam.
    Jammer dat t niet echt films zijn om je date heen te gaan.
     
  12. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Een paar van mijn favoriete films:

    * Clerks
    * Chasing Amy
    * Mallrats
    * Dogma
    * Jay and Silent Bob Strike Back
    * Dark City
    * The City of Lost Children
    * Films van Tim Burton

    De eerste 5 sluiten zeg maar op elkaar aan. De regisseur gebruikt altijd dezelfde acteurs in zulk soort films en zijn allen verschrikkelijk grappig :)

    De laatste twee is de sfeer. Prachtige omgevingen, verhalen e.d.
     
  13. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar het is toch hét Tolkien verhaal, welliswaar een beetje veranderd, maar toch, een super mooi verhaal. Misschien is dat deel van de hype.

    Voor de mensen die Quentin Tarantino goed vinden (Resevoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown). Er komt een nieuwe film van hem, Kill Bill.:D
     
  14. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
  15. Stryker

    Stryker *

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Yip, en het schijnt ook dat er een nieuwe film komt met Vincent Vega ( John Travolta Pulp Fiction) en die andere Vega uit Reservoir Dogs( Mr Blonde, Micheal Madsen)
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    :mad:
    Jules (Samuel L Jackson moet er ook in)
     
  17. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Samuel L Jackson is de man. Hij is zo fucking cool:cool:. Ik had ook gehoord over die film met de 2 Vega's. Ik ga eens even IMDB-en...

    www.imdb.com
     
  18. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    tracklisting voor Kill Bill soundtrack is er trouwens al voor those interested:

    TRACK LIST (maybe subject to change, includes explanations)

    1. "Bang Bang (My Baby Shot Me Down)" - Nancy Sinatra
    2. "That Certain Female" - Charlie Feathers
    3. "The Grand Duel - (Parte Prima)" - Luis Bacalov
    4. "Twisted Nerve" - Bernard Herrmann
    5. Queen Of The Crime Council - dialogue from film (Lucy Lui and Julie Dreyfus)
    6. "Ode To Oren Ishii" - The RZA [New]
    7. "Run Fay Run" - Isaac Hayes
    8. "Green Hornet" - Al Hirt jazz tune
    9. "Battle Without Honor or Humanity" (Shin Jingi-Naki Tatakai) [teaser theme] - Tomoyasu Hotei
    10. "Don't Let Me Be Misunderstood" - Santa Esmeralda latin dance tune
    11. "Woo Hoo" - The 5.6.7.8's
    12. "Crane"/"White Lightning" - The RZA/Charles Bernstein
    13. "The Flower of Carnage" - Meiko Kaji
    14. "The Lonely Shepherd" - Zamfir flute tune
    15. You're My Wicked Life - dialogue from film (David Carradine, Julie Dreyfus, Uma Thurman)
    16. "Ironside" excerpt - Quincy Jones
    17. "Super 16" excerpt [remix] - Neu!

    Kung Fu Stings and SFX:
    18. Yakuza Oren 1 - The RZA [new]
    19. Banister Fight - The RZA [new]
    20. Flip Sting
    21. Sword Swings
    22. Axe Throws
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Vergat "O Brother Where Art Thou" van de Coen Brothers erbij te zetten. Vette jaren '20 humor gefilmd met een wazig gele filter wat de ouderdom versterkt. George Clooney in een van zijn beste rollen!
     
  20. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    O man wat is die grappig. Dat stukje dat ze door dat bos rijden en dan Pete die sirenes (?) hoort. Die kop van hem, pure gold! PULL OVER! PULL OVER! Ik heb echt 6 keer terug zitten spoelen8). Als je de Coen Bros. goed vind ken je Fargo vast ook wel. Die is ook zo droog:cool:.

    edit: John Turturro is zo grappig, in The Big Lebowski is hij ook zo cool.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2003

Deel Deze Pagina