1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

favoriete film

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Raafke, 1 mei 2003.

  1. Stryker

    Stryker *

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem ook laatst gekocht. PF heb ik gezien, maar ik vind Reservoir Dogs nog steeds beter. Jackie Brown moet ik nog zien al lijkt die me wat saai. En FDtD vond ik echt geweldig. Het eerste stuk tot aan die bar, is gewoon erg goed. En later is hij gewoon grappig met leuke quotes wat je gewend bent van Tarantino. Ja erg fake, maar daarom niet minder leuk.
     
  2. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Amélie draait al honderd weken in de bioscoop


    AMSTERDAM (ANP) - De Franse film Le fabuleux destin de Amélie Poulain draait inmiddels honderd weken onafgebroken in de Nederlandse bioscopen. Bijna 350.000 mensen zagen de film ondertussen in de bioscoop, meldde distributeur Paradiso maandag.

    Het is voor het eerst in dertig jaar dat een film zo lang onafgebroken in reguliere Nederlandse dagvoorstellingen te zien is. Het is opmerkelijk dat de Franse productie nog steeds volle zalen trekt, omdat de film al ruim een jaar op dvd en video te krijgen is.

    Amélie vertelt over een jong meisje dat zich ten doel stelt de levens van vrienden en onbekenden een positieve wending te geven. De film won verscheidene Europese prijzen, onder meer voor beste film en beste regie.

    Het komt vrijwel nooit voor dat een film zo lang onafgebroken in reguliere Nederlandse dagvoorstellingen te zien is. ,,In de jaren negentig was de film A Clockwork Orange van regisseur Stanley Kubrick wel 335 weken aaneengesloten in de nachtvoorstelling van het Amsterdamse theater The Movies te zien'', stelt een zegsvrouw van distributeur Warner Bros, die de rechten van die film bezit.

    ,,A Clockwork Orange werd toentertijd wegens zijn schokkende karakter in Engeland geboycot: jarenlang kwamen Engelse toeristen naar Amsterdam om de film te zien'', verklaart filmkenner H. Beerekamp de verlate belangstelling voor de film uit 1971.

    Niet alleen in Nederland is 'Amélie' een groot succes. In Frankrijk trok de film bijna negen miljoen bezoekers. Het was daarmee de best bezochte Franse film ooit in het land.
    --------------------------------------
    Bron: zonnet.nl
    --------------------------------------
    ach jah, ik ken m niet, so..
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Als je Alien en the Texas Chainsaw Massacre hebt gezien, dan ga je Amélie helemaal te gek vinden
     
  4. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeker weten Snatch. Wat een personages!_O_
    En de verhaallijnen lopen ontzettend gaaf en komen aan het eind bij elkaar. Echt fantastisch gedaan. En natuurlijk humor:cool:.
    Alleen als het ik het hoofd van Boris The Blade/Bulletdodger al zie, laat staan wanneer hij ook nog gaat praten.:p
     
  5. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    uhh?? heb jij een andere Amelie gezien ofzo??

    die ik gezien heb ging over een meiske dat haar naaste omgeving wilde verbeteren met liefde???

    niet echt een Alien-plot :D
     
  6. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    *The Mummy is nu bezig... jammer dat ik in een pw week zit.. :'-(:{*


    (veronica)
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hehe, de Texas Chainsaw Massacre was een geintje (was deze lottobal vergeten neer te zetten: :D).

    Alien kan ik echter wél verklaren. JP Jeunet (de regisseur) heeft Alien 4 gemaakt. Hij heeft een enorm herkenbare visuele stijl van filmen. City of Lost Children en Delicatessen zijn eveneens door Jeunet (en maatje Caro) gemaakt en je herkent het direct. Warmekleurrijke beelden en vaak extreme close ups evenals grootse settings. Jeunet is koning! City of Lost Children is één van de sterkste europese films ooit gemaakt
     
  8. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien dat je hem al gezien hebt, maar probeer 'Dark City' eens te huren. Deed mij persoonlijk een beetje denken aan het werk van Jeunet. :)
     
  9. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    de soundtrack daarvan is mooi, moet je dat eens horen.....
     
  10. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Lees op IMDB (www.imdb.com) de trivia eens van de volgende films: Pulp ficition, resevoir dogs en True romance.
    En merk hoe briljant ze zijn _O_
    Zeker als je ze al gezien hebt moet je dit lezen!!
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  11. Stryker

    Stryker *

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wist dat er veel overeenkomsten zijn tussen al Reservoir Dogs en Pulp Fiction, maar het zijn er echt tientallen meer dan ik dacht.
     
  12. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    chek GREASE op net 5 (begonnen om 20.30)
    _O_
     
  13. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd van horror films, mijn top 3 horrorfilms:

    1. The Blair Witch Project 1
    2. Darkness (net uit op dvd)
    3. Scream 1

    Top 3 normale films:

    1. LotR films
    2. Schindlers List
    3. The Pianist / Brave Heart

    (ja ik houd idd van geschiedenis films *))
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  14. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Darkness is goed he? Vooral het einde. Misschien dat je ze al gezien hebt maar The Ring en The Others passen ook wel in dat rijtje.
     
  15. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Predator en Alien zijn toch wel twee van mijn alltime favoriete sci-fi films. En laat nou net volgend jaar 'Alien VS Predator' op film uitkomen.

    De volgende link bevat een heel interessante featurette voor de liefhebber:

    http://www.apple.com/trailers/fox/avp/featurette/

    _O_
     
  16. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Darkness is echt een VETTE film. Alleen jammer dat er door dat einde geen vervolg meer op kan komen.... The Ring heb ik nog niet gezien. Die wilde ik vorige week zaterdag huren maar hij zat niet meer in de verhuur automaat :mad:. The Others lijkt mij ook wel gaaf.
     
  17. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan staat je nog wel wat te wachten denk ik, want ik persoonlijk vond Darkness van die drie de minst enge!}:]

    Trouwens, ik hoorde vandaag dat Fear Dot Com ook goed moet zijn. Ik heb hem alleen nog niet gezien.
     
  18. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    pulp fiction is dé poep maar natuurlijk ook matrix deeltje 1
    scarface is ook zwaar goed maar vind de godfather (1 en 2)beter
    wat ook een mooie film is is ocean's eleven, stoer!
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    The Others is absoluut een van de betere films die ik ooit heb gezien, maar verwacht geen echte horror. Het gaat meer om de snijdende sfeer en het goed uitgewerkte verhaal. Vergelijkbaar met The Sixth Sense.

    Hier trouwens een link naar de trailer van de Dawn of the Dead remake die volgend jaar gaat uitkomen.

    http://www.apple.com/trailers/universal/dawnofthedead/

    Zombie smashing _O_
     
  20. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Briljante trailer zeg, lekker muziekje eronder ook:p . Wist niet dat hier een remake van gemaakt zou worden, het origineel is ozo goed_O_ !! Enne, zag ik make-up/specialeffectskoning Tom Savini nou in een cameo als politieagent?
     

Deel Deze Pagina