GothicRulez Favoriete Films Lijstje:
Moulin Rouge: Ik ben geen musical liefhebber, maar deze film heeft gewoon iets onverklaarbaars waardoor ik er steeds maar naar blijf kijken. Ik heb hem dan ook al 17 keer gezien. Grootste + punten: Goed liefdesverhaal, Nicole Kidman en een waanzinnige soundtrack.
The Matrix: Het is gewoon de beste SF-film ooit gemaakt. Grootste + punten: Fantastisch verhaal, een perfecte casting, waanzinnige special effects en heel veel leren kleding.
Saving Private Ryan: Keiharde in your face oorlogsfilm. Steven Spielberg op zijn best.
Enemy at the Gates: Saving Private Ryan rip-off, maar niettemin zwaar indrukwekkende film over de Slag om Stalingrad.
American History X: Geweldige film. Al was het alleen maar om de beruchte scene waarbij Edward Norton zijn curve-kick heeft uitgevoerd op een autodief en hij zich glimlachend omdraaid en je zijn grote nazi kruis tatoeage op zijn borst ziet. (En nee ik ben geen neo nazi, maar ik vind deze scene gewoon zwaar indrukwekkend)
The Usual Suspects: Geweldige acteurs in een geweldige film die je steeds op het verkeerde been zet. Keyser Soze
Heat: Al Pacino en Robert de Niro die op elkaar jagen en een overval die uitdraait op een shoot out van meer dan 10 minuten. Wat wil je nog meer in een film.
Schindler´s List: Zwaar indrukwekkende Steven Spielberg film die iedereen verplicht zou moeten zien.
Leon: Natalie Portman die tot moordenaar getraind wil worden door Jean Reno om zo wraak te nemen op de gestoorde Gary Oldman die haar familie heeft vermoord. Deze film moet je absoluut een keer gezien hebben.
Andere favorieten: Gladiator, Braveheart, Insomnia, Silence of the Lambs, Pulp Fiction, True Romance, Se7en, The Green Mile, The Shawshank Redemption, Sleepy Hollow, The Fifth Element, Road to Perdition, The Rock, Face Off, Basic Insinct, The Others, The Birds, Being John Malkovich, Dark City, Blade Runner, Die Hard, Minority Report, The Shining, One Flew Over the Cuckoo´s Nest, Spider-Man, Casablanca, American Beauty, Fargo, The Terminator, Twelve Monkeys, Goodfellas, Dr. Strangelove, A Few Good Men, Alien, Aliens, The Great Escape, Lawrence of Arabia, L.A. Confidential, Reservoir Dogs, A Beautiful Mind, The Sixth Sense, The Bridge on the River Kwai en Red Dragon. (Deze film is zwaar onderschat en 10 keer beter dan Hannibal)
Laatst bewerkt: 3 mei 2003