1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

favoriete film

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Raafke, 1 mei 2003.

1. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    The Crow: Heerlijke donker film, jammer dat deel 2en3 bagger zijn. Maar brandon Lee is meedogenloos, was zijn laatste rol.

Psycho(origineel): Hitchcock op zijn best, de opbouw van de spanning, je weet dat er wat gaat gebeuren, maar toch verrast het je weer.

Planet of the Apes(origineel): Vooral de achterliggende gedachte hoe wij met dieren en andere rassen omgaan. Verhaal moet je omdraaien en dan zie je hoe de mensheid met de dieren omgaat.(ook met andere rassen, Slavernij enzo.)

The Matrix: Vooral de vraag wat is echt en wat is fictie, zie ik wel wat er is of veronderstel ik maar wat ik zie.

Mulhollanddrive: Simpele reden, na 3 keer gezien te hebben snap ik hem nog steeds niet, zo moet een film zijn, je moet erna over de film gaan nadenken.

Favo acteurs heb ik niet zo, komt mischien dat ik niet zoveel om blockbusters geef.

2. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    menace 2 society

3. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zal maar eens meedoen :)

Enemy at the Gates: gewoon vet de gevechten, en het snipen maakt het spannend ^^ En vasily Zaitsev roelt in acteren :)

The Patriot: Mel gibson is goed, de actie is vet, ja de hele film boeit gewoon!

Das Boot: Goed geacteerd, cker wel spannend, en mooi hoe alles in elkaar zit!

Gladiator: Vet geacteerd, goed verhaal, meestelijke gevechten!

Pitch Black: Kickeh hoe Vin Diesel speelt, ja hijs niet echt top, maar gewoon vet om te zien :)

4. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Heb vorige week The fast and the furious op DVD gekocht...khad hem al over de 5 keer gezien. Maar op DVD is het toch wel het allerbeste. Gewoon een goede film (als je van de Illegale Race scene houd), ik kan niet wachten tot donderdag!! (launch: 2 fast 2 furious). maar ga Denk ik zaterdag middag ofzo naar deze film toe! :confused:

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm mijn lijstje .. overigens niet in een bepaalde volgorde.

The Big Lebowski.. erg lollige film over "the dude" die alleen maar zijn tapijtje vergoed wil hebben :) Ik heb deze film nu al een keer of 8 gezien en hij blijft gaaf.

Fargo.. Steve Buscimi, nou kan ik niet echt een film opnoemen waar hij slecht speelt maar Fargo is zeker 1 van zijn betere.

The Matrix.. goed verhaal, goede sfx, spannend en snel.

LotR Fellowship en TT.. Zelf vind ik TT tot nu toe de beste van de 2. Veel indrukwekkender. Tot nu toe 1 van de beste verfilmingen van een boek die ik gezien heb. Nooit gedacht dat loftr verfilmd kon worden maar het is gelukt, kan ook niet wachten op 3

Empire Strikes Back (trilogy).. Hoewel ik de rest van de "oude" trilogy ook goed vind is Empire toch wel mijn favoriet. Eigenlijk is het in mijn optiek de beste SW film die er is. Lijkt me sterk dat deel 3 toch deze gaat overtreffen.

Pulp Fiction/Reservoir Dogs.. Kan niet echt zeggen dat ik de een beter vind dan de ander.. Beide zijn ze gewoon erg goed.

Lock Stock two Smoking Barrels.. Engelse film over 4 gasten die in problemen komen met een lokale crimineel na een kaartspelletje. Goede engelse zwarte humor.

The Blade.. Niet de film met W.Snipes. dit is een HK produktie over een krijger die zijn hand verliest, bijna gedood wordt en vervolgens wraak neemt op degene die hem te pakken heb genomen en zijn vader heeft gedood. Hij gebruikt het gebroken zwaard van zijn vader verbonden aan een ketting.. waanzinnige vechtscene's

Enemy of the State.. Zelf vind ik dit 1 van Smith's beste rollen, laat ook goed zien hoeveel macht mensen kunnen hebben en hoe onschuldigen daar de dupe van kunnen worden

Blade Runner.. DE cyber-punk film..

The Excorsist.. Ik zag deze horror voor het eerst toen ik een jaar of 8 was, 2 weken ofzo niet geslapen :) Hoe vaak je hem ook kijkt hij blijft creepy.

Once Upon a Time in the West.. De beste western period..

Jaws.. De eerste blijft de beste. Zeker het begin van de film is erg spannend, het onbekende wat rondsluipt en ongezien kan aanvallen (iets waar alien ook goed gebruik van maakt)

Platoon.. ik vind dit de beste vietnam film die er is, laat ook goed de waanzin van die oorlog zien.

Saving Private Ryan.. wat voor platoon geld, geld voor deze wat betreft WWII.. Goede van deze film vind ik ook dat ie niet anti-duits is maar anti-nazi. Meeste oude oorlogsfilms zijn de engelsen en amerikanen allemaal engeltjes en de duitsers niet, deze laat duidelijk zien dat dat niet altijd was.. Oorlog is chaos en dat is erg mooi en ontroerend te zien in deze film.

Seven.. Ik vind Silence of the lambs heel er lang de beste "serial" film die er was, tot deze.

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    nemesis....jij houd net als beuk van een leuk filmpie.
    mooi lijstje met pictures staat er tussen.

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hehe zeker weten.. gebeurt vaak genoeg dat ik om een uur of 12 thuis kom en dan toch nog ff een filmpje opzet :)

Eigenlijk is dit nog maar de top van de ijsberg, maar dit zijn wel de films die de meeste indruk hebben gemaakt. of in ieder geval films die ik met grote regelmaat kijk.

8. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Die zijn allebij van de Coen brothers, moet je ook eens O Brother Where Are Thou kijken, ook erg lollig. Buscemi is echt een super goede acteur_O_!

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hehe Buscemi is het idd. niet Buscimi.. Anyway goede tip, die heb ik nog niet gezien ..

Buscemi is idd erg cool.. In Con-Air is ie ook weer top.. hehe of in Armageddon dat ie op die nucleare bom aan het paardrijden is..

10. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    en in reservoir dogs steelt ie ook al de show vind ik

11. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ja he, en in Pulp Fiction speelt hij Buddy Holly (ober in Jack Rabbit Slims). Hij is echt in elke film goed. Bid Daddy, dat hij die zwervfer speelt etc.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    lol.. ok wat betreft een andere thread (namelijk wie moet masterchief spelen) hebben we volgens mij een winnaar.. Steve!! :)

Maar hij is idd erg cool.. hij staat toch wel hoog in mijn favoriete acteurs lijstje..

13. evil teddy

evil teddy xbox gamer

Leuk Bevonden:
    0
    The boondock saints
    lord of the rings 1&2
    the matrix 1&2
    amaricon history X
    fast and ferious 1&2
    the gladiator
    ice age
    .......

er zijn super veel goeie films kan je eindeloos op noemen 8)

14. Puntopower

Puntopower Scheurneus

Leuk Bevonden:
    0
    Silence of the lambs, Seven en 8mm zijn mijn favo's!

15. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    mm ik zag gister how to lose a guy in 10 day´s. Die past in het rijtje titanic, dude where´s my car en notting hill. Ultieme bagger dus.

Was trouwens een wel erg vette reclame van heineken te zien in de bios.
    Met trinity die biertjes haalt voor twee gasten en dan in haar kontje word geknepen door een lomperd. Twee keer raden wat er met die gast gebeurt.
    Ik wist niet dat heineken de matrix sponserd.

16. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    die reclame is fake

17. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je daar mee, Heineken is een van de grootste bierproducenten ter wereld dus waarom zouden die het niet kunnen sponsoren?
    :confused:

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Net zoals de matrix... :p

19. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Je heb die reclame tog gezien, dan weet je tog wat ik bedoel.

Zooooo lelijk!!!

PS: laatst (pas) deel 2 gezien, hij viel echt tegen. Maar dat kwam waarschijnlijik omdat ik er al zoveel van verwachtte. Dezelfde effecten als in deel 1 worden gewoon verschrikkelijk uitgebuit. Nx nieuws, behalve dat je Zion enzo nu gezien heb.

20. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    een film die ook gezien moet worden ; requiem for a dream. Zeer aangrijpend en zit zeker in mijn top-10.

Deel Deze Pagina