1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fiets. Kopen.?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 18 sep 2005.

1. Fietsen is gezonder dan brommen!

Dat kan je ook in de nor en de lik. Maar ik bedoel nu opzo'm milieuvervuiledn stuk schroot crossen.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ga anders even op de snelweg spelen en laat de discussie aan normale mensen over...

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Owja, Grumpie. Ook als je een schuur hebt kan een fiets roesten |:-. Maar ik heb niet echt zin om een hele discussie met jouw aan te gaan.

4. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    je moet binnenkort 17 zijn om een brommer te kopen !! dus ik zou gewoon een goede fiets kopen van niet al te veel geld (2e) ikzelf rij ook al een jaar vrolijk rond op me opafiets van 100 euro :)

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een fiets van 150 euro (is oma fiets), en daar is nog niks mis mee gegaan.. Afgezien van het feit dat er een slag in me wiel is gereden, door nog onbekent persoon.. :mad:

6. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een jaar geleden een omafiets van marktplaats gehaalt voor €15,-
    Het enige wat ik er aan gedaan heb is;

*de velgen recht laten zetten (slagen uit de wielen)(à €20,-)
    *in de voorband een nieuwe lager gezet (à €5,-)
    *overgespoten (ook over het roest, zodat het niet verder roest)(à €15,-)
    *verlichting en slot vervangen(à €25,-)

Dat is in totaal dus 15+20+5+15+25= €80,-

Dan heb ik nog €100,- over om volgende reparaties te doen.
    Maar heb er sinds ik hem een jaar geleden heb opgeknapt, niks meer aan hoeven doen.
    Dus kun je volgens mij beter zelf een fiets opknappen dan een nieuwe kopen.
    En dan heb je er ook nog meer plezier van, want je weet dan dat je er zelf aan gewerkt hebt :)

7. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou gewoon een 2e handsje ergens vandaan halen. Om nou zoveel geld te besteden aan iets wat je toch niet al te veel zal gebruiken. En met uitgaan wordt je bike toch verneukt. Ik heb er gewoon 1 ergens weggetrokken. Een hele oldskool batavus. ff een beetje opgeknapt en hij fiets heerlijk!!!

8. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, dat 17 gedoe vind ik toch wel handig om te horen... voor 1 jaar zou ik denk ik nl minder snel een brommer kopen. weet iemand hier meer over?
    (gaat dit echt ingevoerd worden?)
    Dan koop ik nl wel een goede merk fiets, dan fiets ik nl tot m'n 18e door ;)

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Gepubliceerd op maandag 05 juli 2004

DEN HAAG (ANP) - Minister Peijs van Verkeer wil de brommerleeftijd toch verhogen van 16 naar 17 jaar. Een meerderheid in de Tweede Kamer verzette zich eerder tegen dat idee. Het kabinet buigt zich vrijdag over het actieplan voor de bromfietsers, meldden ingewijden in Den Haag maandag.

Een Kamermeerderheid van CDA, VVD en PvdA wil liever een brommerrijbewijs invoeren dan de minimumleeftijd verhogen. Dat rijbewijs maakt volgens RTL Nieuws maandag ook onderdeel uit van Peijs' actieplan.

De minister heeft het optrekken van de brommerleeftijd echter eveneens nodig om het aantal gewonden en doden in het verkeer volgens plan terug te dringen. Vorig jaar is het aantal verkeersdoden voor het eerst in jaren weer gestegen, naar 1088. Het kabinet streeft naar maximaal 900 verkeersdoden in 2010.

Het actieplan omvat een hele reeks maatregelen om het relatief hoge aandeel van jonge bromfietsers onder de jaarlijkse verkeersdoden en -gewonden te verkleinen. Naast verhoging van de minimumleeftijd en het rijbewijs zullen de bromfietsers gas moeten terugnemen. Buiten de bebouwde kom, waar de brommers op het fietspad thuis horen, mogen ze straks niet harder dan dertig kilometer per uur rijden.

Om de verkeersveiligheid in algemene zin te verhogen wil de minister 400 miljoen euro tot 2010 besteden.

Dit is alweer een verouderd stukje, zoek wel een wat nieuwere

10. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    hmm t is al n keer afgewezen, dus ik veronderstel deze keer weer?:) ;)
    Dan koop ik wel 'n 2ehandsje denk ik...

11. Tha Thomas

Tha Thomas ...............

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon even goed op zoek gaan.

Kijk ook eens bij een fietsverhuur bedrijf, die gooien vaak elke 2 jaar de hele handel eruit en kopen dan nieuwe fietsen. Of bij het station, ik heb zelf in Nijmegen een "oude" (2jaar) huurfiets gekocht voor 180 euro, super fiets! Niks mis mee en is al ruim een jaar onderhouds vrij

12. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    Maar watvoor fiets heb je dan?

13. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor Puch (brommer) gha je kopen?

- Puch Maxi
    - Puch zipje

Zal zelf voor het zipje gaan.

14. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    Puch Maxi

:D wil geen scoot ,,, brommer is ook makkelijker sleutelen :)

15. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    *Kuck*

Ik vind hem niet mooi, lijk op een motor uit WOII.

M'n pa had er ook 1

16. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaringen zijn het beste met Batavus.
    Ik had een Union heren fiets daarvan ging na 6 mnd het frame doormidden... 8) Rij nu zelf een batavus opoe fiets en die is 2 keer zo robuust en steviger als zijn gazelle variant.. imo

17. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Deze was van m'n pa, vind het maar een lelijke brommer.

Gekregen ding, in deze staat :9

18. Tha Thomas

Tha Thomas ...............

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een batavus railstar city line. Lekker standaart fiets, achteruittrap-rem (behoorlijk wennen....) en geen versnellingen. Ziet er verder heel goed uit, lak enzo zit er nog goed op

19. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Alles beter dan een scooter _0/

20. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    zijn allemaal kut dingen, of een fiets of een echt krachtig ding tussen de benen.
    Dat de jeugd van tegewoordig met zulke achterlijke dingen genoegen neemt. Vroegâh hadden we geen fietsen toen moesten we die 20 kilometer op blote voeten lopen!

Deel Deze Pagina