1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA World Cup - 2014 Brazil

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 7 mrt 2014.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij hadden we ook echt geen keus, Argentinie kan gewoon van alle ploegen op het WK verreweg het best op de 0 spelen

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Helemaal mee eens deze lijst, met name de tegenvallers. Van Persie heeft na de eerste wedstrijd niets meer laten zien. Wijnaldum heeft bewezen klaar te zijn voor het WK verstoppertje en De Guzman is beperkt tot 1 soort countervoetbal waarbij het middenveld eigenlijk overgeslagen wordt.

Je kon overigens wel echt zien dat Cilessen maar een lucifers is naast Krul. Dat was in de vorige ronde toch wel écht een geniale wissel want anders hadden we ook nooit van Costa Rica gewonnen. Ik had gister geen enkel moment het idee dat hij een pingel zou gaan stoppen, en de missers van Vlaar en Sneijder hielpen daar helemaal niet bij. Achteraf gezien had ik de Jong er nooit ingezet maar Clasie gewoon in de basis, en dan weer geprobeerd een wissel te bewaren tot de strafschoppen.

Al met al ben ik trost op de prestatie van het Nederlands elftal. Het is een geweldig toernooi en Nederland heeft mijn verwachtingen flink overtroffen. Zondag maar weer juichen voor Deutschland.

Laatst bewerkt: 10 jul 2014
  3. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Die twee penalty series zijn echt totaal niet te vergelijken. Gisteren begonnen we zelf gelijk met een misser. Neem Vlaar niets kwalijk, want hij nam zijn verantwoordelijkheid. Lekker is het natuurlijk niet om gelijk met een achterstand de penalty serie te vervolgen.

4. VERTii

VERTii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wijnaldum heeft zijn taken gewoon goed uitgevoerd. Paar rotballen goed weten te neutraliseren en door weten te spelen naar Sneijder / Robben, wat ook zijn taak was. Zie bij PSV hem ook graag deze rol op zich nemen. Veel zeiken hem hier af, maar als een trainer als van Gaal zo veel vertrouwen in je heeft zegt dat natuurlijk wel iets. Als Wijnaldum zich zo door blijft ontwikkelen kan het evt. wel werken met Maher voor zich.

@GForce In elk topic wat ik lees irriteer ik me mateloos aan jou. Ik ben echt blij dat ik jou niet in het echt ken. Alleen maar dwars liggen en onzin uitkramen, verschrikkelijk.

5. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ook wel eens met deze lijst. Al zou ik zelf Depay op 5 hebben gezet ipv Cillessen. Heb genoten van die gozer.

6. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Op het moment dat Klaas er in kwam had je vol voor de winst moeten gaan. Je merkte aan alles dat je een penalty serie niet zou winnen. Nu wissel je een spits voor een spits die het zonder aansluiting ook weer moest uitzoeken.

Maar we mogen tevreden zijn. Heb wel wat meer vertrouwen in de toekomst zo.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ga door, GForce!

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    @Mitchdylan, inderdaad Depay op 5 ipv Cilessen :)! Dan is de lijst compleet.

Wijnaldum heeft zijn taken uitgevoerd maar ook geen cent meer dan dat. Je ziet aan hem dat hij niet echt durft om zelf een keer een actie te maken of te schieten. Van een nummer 10 (bij PSV) verwacht ik toch iets meer 'persoonlijkheid' op het veld. Het vertrouwen hebben in je eigen kunnen, en niet altijd voor de (moeilijke) pass kiezen omdat je te bang bent om iets fout te doen.

Depay bijvoorbeeld is het tegenovergestelde. Die maakt acties, schiet, scoort en lijkt geen podiumvrees te hebben. Zijn eerste goal was een zondagschot, maar die vloog er wel mooi even in. Nu is die ook wel een klasse beter, maar als van Gaal vertrouwen heeft in Wijnaldum zoals jij aangeeft, zou Wijnaldum ook wel iets meer mogen brengen dit toernooi. Hij is niet de grootste tegenvaller omdat hij nog jong is, daarom is van Persie dat in mijn ogen.

9. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Net als Blind? Je bedoelt net als De Vrij want hij vertrekt sowieso.

En Cillessen blijft gewoon in Amsterdam.

10. VERTii

VERTii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ben het niet helemaal met je eens. Linksvoor is heel anders dan centraal op het middenveld (achter sneijder die geen verdedigende arbeid verricht!) Misschien had hij wat meer risico in zijn spel kunnen leggen, maar ik vind dat hij gewoon ruim voldoende heeft gespeeld elke wedstrijd, en steeds beter werd.

11. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Dit vond ik eigenlijk erg jammer. Op het einde zag je dit goed, laatste 20 minuten.

Wanneer Clasie of Wijnaldum de bal in hun bezit hadden zochten ze Sneijder, Robben of Kuyt op in plaats een (lange) pass te geven in de 16 of naar Van Persie. Misschien durfden ze dit niet omdat Sneijder enz. veel meer ervaring hebben en ze dachten dat hij de geschikte persoon was om er wat mee te doen maar van mij mochten ze gerust zelf een doorsteek maken, een lange bal geven, zolang ze maar assertief zijn.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kwam ook omdat er gewoon geen ruimte was voor een pass, tenminste .. dat gevoel kreeg ik heel erg.. vandaar dat geschuif in de breedte de hele tijd

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Cillessen die probeerde indruk te maken op de Argentijnen was ook lachwekkend trouwens. :lol:

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Ja, hij wou even Krul nadoen, beetje jammer :lol:

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Vond dit stukje anders geweldig
    http://www.youtube.com/watch?v=EphyOaOu3jg

Met penalties moet hij zich inderdaad niet als een aap gedragen, heeft voor de rest prima gekeept dit WK.
    Enkele belangrijke reddingen gemaakt ook. :thumbs:

Heeft een goed WK gehad.

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ik zit stuk...

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Echt?
    Nergens last van eigenlijk 8).

Gewoon klote van de manier waarop.

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Haha, dat was een mooi stukje inderdaad, ook dat hij heeft naar hem kijkt :D

Ik heb er ook geen last van, jammer maar helaas. Ver gekomen :)

19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Cillessen heeft zich dit toernooi echt onderscheiden, gisteren ook weer. Twee cruciale reddingen in de verlening. Daarnaast was hij gisteren met het meevoetballen ook heel sterk. Twee keer een Argentijn het bos in gestuurd met een kapbeweging ook. :D

Ik accepteerde gisteren direct na gemiste strafschop van Vlaar al dat het over was.
    Nu overheerst de trots over de goede prestatie. Met een half eredivisie elftal bij de beste 4 op een WK is gewoon supernetjes. Dat geeft wel aan dat er nog heel veel rek zit in de competitie. Ze moeten gewoon de beste spelers bij één club (lees: Ajax) onderbrengen, zodat we ook weer een keer ver komen in de CL. :+

Laatst bewerkt: 10 jul 2014
  20. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Als je er zo dicht bij bent, blijft kut.

Klopt. Maar het wordt de Argentijnen ook wel erg makkelijk gemaakt want zij hebben het ook door dat enkel Sneijder, Kuyt of Robben gaan trappen of passen en dat je minder rekening moet houden met Wijnaldum of Clasie.

Deel Deze Pagina