@Glue: dat is dan wel persoonlijk want ik vond juist wel dat je sympathie kreeg met beide personages. Vooral de band die ontstond tussen beide zonder dit er te dik bovenop te leggen (wat vaak gedaan wordt in films) vond ik ontzettend goed gedaan. De diepgang zat inderdaad niet in het uitdiepen van de personages door hun persoonlijke geschiedenis maar wel de psychologische raakvlakken tussen beide die resulteerde in herkenning in elkaar (zonder dit uit te spreken). Met name het impliciete in deze film sprak me erg aan.
Al met al vond ik het een geweldige film met echter 2 minpuntjes:
- in die discotheek wordt 1 agent in zijn knie/been geschoten, je ziet die andere 2 hem wegsleuren naar een veilige plek maar daarna ontstaat er een vrij lang vuurgevecht waar geen agent meer te zien is. Niet realistisch imo.
- TC is een superschutter wordt voortdurend benadrukt, hij maakt zijn victims dood door 2 kogels naast elkaar in de borst en 1 in het hoofd. Wanneer hij echter op JF aan het jagen is aan het eind, mist hij dus voortdurend.
Ik vond de film erg goed maaar deze 2 'gevalletjes' bleven toch in mijn hoofd hangen en dat is zonde (near perfection )