1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Film] Collateral

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RiFF, 2 okt 2004.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Vertel is meer over de muziek dan? Nu ben ik geintresseerd. :)

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Wordt *** ook wel weer eens tijd voor een goede film! Heb de afgelopen maanden zo'n beetje alles in de bios gezien, maar het was ook bijna allemaal prut.

Afgezien van Shrek 2. Die was heel strak. En The Terminal was ook goed te doen.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Audioslave _O_
    Shadow on The Sun wordt op een gegeven moment gedraaid, voor mij de mooiste scene uit de film. De muziek in combinatie met de schitterende beelden van LA by night (zelden zo mooi in beeld gebracht) is echt een goosebumps-moment :)

Heat is ook een geweldige film. Al Pacino en Robert de Niro samen in één film, das al top _O_ En dan geregisseerd door Michael Mann en die film kan niet meer stuk :9 Heb hem ook op dvd, denk dat Collateral snel een plaatsje naast Heat krijgt in m'n collectie zodra ie op dvd uitkomt :cool:

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    HEAT is gewoon de shit.

Die bankovervalscene is 1 grote adrenalinerush. Zijn zoveel mensen die zichzelf `filmliefhebber` noemen, maar HEAT nog nooit gezien hebben.

Toen ik voor het eerst de trailer van Collateral zag, met de mededeling dat ie van Michael Mann was, kon ik al niet wachten.

5. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Heat is idd een van de veste films. Die scene net uit de bank is zo ontzettend vet he!! Ahhh die geweren heerlijk. Gewoon midden in de stad vette shoot out.

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    jammer dat een aantal gekken die film een beetje te kool vonden. Ze roeide met hun ak's en m16's een heel dozijn agenten van de lapd uit zoals in hun favo film heat. die schietrpartijen waren echt ziek. Maarja, gelukkig vond ik t leuk en doe geen vlieg kwaad :d

7. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ja heb ik ook gezien ja. Op SBS6 met dat achtervolgingen programma. Beetje ziek inderdaad. Maar wel mooi scene op doek.

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ga ook maar is Collateral opzoeken. Ben nu wel geintresseerd. :)

Heat is idd ook een erg goede film. Favo scene natuurlijk met Al en Robert samen. :cool:

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Morgen met m'n meissie naar Collateral. Zin in hoor.

10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Gisteren naar Collateral geweest en een prima tijd gehad moet ik zeggen.

Ten eerste weet Michael Mann op een fantastische wijze LA by night neer te zetten. De beelden overtuigen tot en met. Zoveel sfeer, zoveel diepgang. Een genot om naar te kijken. Ook weer grote klasse hoe de karakters zijn uitgewerkt. Cruise speelt niet zomaar een bad guy. Hij speelt een normaal persoon(zoals jij en ik) met een abnormale 'baan'. De dialogen zijn eveneens sterk.

Minpunt is toch de laatste scene. Stiekem hoop je op een adrenalinerush zoals bij de bankovervalscene in HEAT. Of op een verrassende plotwending. Dat had de film afgemaakt.

Ik geef 'm een 8-

Dikke aanrader!

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tja, ik weet het niet bij deze film. Laat ik wel stellen dat de cinematografie echt helemaal tóp was! Maar het verhaal...ik weet het niet. Ik heb continu het idee dat de regisseur me wat probeert uit te leggen maar dat het hem niet lukt.
    dat deze film over eenzaamheid gaat is wel duidelijk, want echt iedereen is eenzaam in deze film. Iedereen leeft en sterft eenzaam en ondanks dat sommige mensen omringt zijn door mensen zie je toch duidelijk dat het oppervlakkige relaties zijn. Kijk bijvoorbeeld naar die dikke chinees in die disco, hij wil zichzelf redden en voor de rest niemand anders. Wat ik em nu afvraag: wat probeert Michael mann nu duidelijk te maken?? Wil hij duidelijk maken dat eenzame slechte mensen eenzaam sterven (Tom Cruise) en dat eenzame goeie mensen gelukkig worden (Jamie Foxx met die lawyer chick)??? Of is Collatoral gewoon een pop-corn film zonder diepere bedoelingen??

12. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    K.I.S.S dude

(keep it simpel stupid ;) )

13. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    ik ben er gister ook heen geweest en ik moet zeggen dat ie zeker niet tegen viel..
    die vriend van mij wilde eerst niet mee omdat hij dacht dat de film zwaar klote zou zijn maar hij vond m ook goed..
    zeer goed verhaal, goede sfeer en een goede rol van tom cruise en die taxichauffeur ( weet ff nie hoe ie in ut echt heet 8) 2 enige minpuntjes waren dat er iets meer actie in had gekund en het einde kon een tikkeltje beter..
    niet dat het einde slecht was, hij was juist wel mooi maar er had gewoon meer in het einde gezeten en dat vind ik jammer..
    maar je moet echt naar de minpuntjes gaan zoeken, want het is gewoon een zeer goede film en zeker wel een bezoekje aan de bios waard _O_

14. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb em eindelijk ook gezien en ja hij valt gewoon zwaar tegen.
    De film duurt bijna twee uur, maar toch wordt geen enkele personage naar mijn mening goed onderbouwd, waardoor ik geen sympathie kreeg voor noch de good, noch de bad guy. Ik denk dat de boedelingen bij deze film wel goed waren, maar dat de script gewoon te mager was.

15. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Glue: dat is dan wel persoonlijk want ik vond juist wel dat je sympathie kreeg met beide personages. Vooral de band die ontstond tussen beide zonder dit er te dik bovenop te leggen (wat vaak gedaan wordt in films) vond ik ontzettend goed gedaan. De diepgang zat inderdaad niet in het uitdiepen van de personages door hun persoonlijke geschiedenis maar wel de psychologische raakvlakken tussen beide die resulteerde in herkenning in elkaar (zonder dit uit te spreken). Met name het impliciete in deze film sprak me erg aan.

Al met al vond ik het een geweldige film met echter 2 minpuntjes:
    - in die discotheek wordt 1 agent in zijn knie/been geschoten, je ziet die andere 2 hem wegsleuren naar een veilige plek maar daarna ontstaat er een vrij lang vuurgevecht waar geen agent meer te zien is. Niet realistisch imo.
    - TC is een superschutter wordt voortdurend benadrukt, hij maakt zijn victims dood door 2 kogels naast elkaar in de borst en 1 in het hoofd. Wanneer hij echter op JF aan het jagen is aan het eind, mist hij dus voortdurend.

Ik vond de film erg goed maaar deze 2 'gevalletjes' bleven toch in mijn hoofd hangen en dat is zonde (near perfection ;) )

Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  16. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    dat vond ik ook. op een gegeven moment was ik zelfs voor Tom :)

het einde vond ik erg jammer. Tom was zogenaamd idd de superhuurmoordenaar. Hij werd echter wel vrij makkelijk afgemaakt door een taxichauffeur zonder schietervaring.

Beter einde was naar mijn mening, nadat ze naar buiten liepen uit de metro, Tom hun achterna ging en toch nog afknalde. Vervolgens zou hij dan weer verdwijnen. Geen "happy ending" idd, maar wel verrassend (maar toch logisch).

17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dan heb je een andere film gezien. De karakters worden juist goed onderbouwd dmv onderhoudende dialogen.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben het wel met Glue eens. Ik had aan het einde echt zo'n gevoel van: ' en nu?' 'Wat ben ik nu wijzer geworden van deze film?' Normaal kom je toch et een euforisch, dramatisch gevoel de bios uit, nu liep ik weg met de vraag wat nu eigenlijk het hele punt van de film was. Een van de redenen hiervoor is dat de character profiles iets duidelijker neergezet hadden mogen worden. Natuurlijk, Tom Cruise is een vet coole dude in deze film, maar voor de rest interesseerde het me geen ene zak dat
    hij aan het einde stierf

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Met wat voor een gevoel kwam je uit de bios bij alle andere films?

Kom op. Collateral is toch wel van een ander niveau dan bijvoorbeeld The Day After Tomorrow, Twisted, King Arthur en Mindhunters.

20. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond eigenlijk dat er maar een scene was met een goed dialoog, voor de rest niet echt.

Deel Deze Pagina