[Film] The Grudge

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goldfish, 10 jan 2005.

1. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die japanse versie (ju-on) was net op Mtv.
    Hebben toevallig nog meer mensen hem gezien? Ik was wat aan het zappen en toen was het toevallig net begonnen. Ik vond het zeker wel een vette film (niet echt eng, maar wel spannend). Ik heb de Amerikaanse versie nog niet gezien. Maar ik vond het wel moeilijk te volgen. Je volgt het verhaal steeds vanuit een ander perspectief. Er waren dus veel karakters en ik kon ze maar moeilijk van elkaar onderscheiden omdat die lui zo erg op elkaar lijken (allemaal donker haar, donkere ogen, hetzelfde gezicht). Zijn er met de Amerikaanse versie ook meerdere perspectieven of volg je het verhaal alleen vanuit de ogen van Sarah Michelle Gellar?
    Alleen was de film opeens afgelopen. Ik zat er nog middenin. Ik zat nog te wachten op de "clue", maar die heb ik dan zeker gemist 8)

2. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Hier een mini recensie die ik geplaatst heb op een andere site:
    Ju On: The Grudge
    Dit was de eerste film die ze op MTV uitzonden in het kader van de Asiascreen maand. En het was helemaal geen slechte film. Er zitten meer minpunten dan pluspunten, zoals teveel personage's en een best vaag plot. Maar wat de film toch wel goed maakt is dat het in zijn doel slaagt om de kijker met een ongemakkelijk gevoel achter te laten.
    Het huis waar het omdraait heeft een soort claustrofobisch sfeertje en dat jongetje is gewoon heel eng. In de film zitten er geen echte schrikmomenten, maar er is altijd de dreiging dat er iets kan gebeuren. Al zakt de film op het einde een beetje af.

Ju On: The Grudge is geen slechte film, er zit spanning in maar niet echt dat je om de minuut een hartverzakking krijgt. Het is dus een aardige film, en als je een spannende film zoekt kun je deze eventueel eens kijken.
    Volgende week deel 2, die volgens mij best slecht is.

Het einde vond ik trouwens wel goed, de kijker moet zelf nadenken over wat er is gebeurd.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb de Japanse versie niet gezien. Vond de Amerikaanse versie behoorlijk eng. Een van de weinige films waarin ik (regelmatig) schok. :)

4. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gister ook de japanse versie (ju-on) gezien op mtv....ik vond zelf de remake (the grudge) beter,want daar kon je de personen een beetje uit elkaar houden,en liep het verhaal gewoon door..op een paar terugblikken na dan..,in ju-on leken (wat hier al meer gezegd is)de mensen te veel op elkaar zodat je telkens dacht van''en wie is dat ook alweer''

5. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Ga nou niet verklappen dat deel 2 slecht is, ik wil die namelijk volgende week gaan kijken. Wat ik wel cool vond, waren die meisjes die op handen en voeten door het huis liepen. Dat zag er wel stoer uit, vooral met dat geluidje erbij. Je weet wel wat ik bedoel als je die film gezien hebt.

6. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg niet dat hij slecht is, ik zeg dat ik denk dat die slecht is.

7. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft gisteren Ju-On 2 gezien op Mtv?
    Dat was wel een aardige film. Ik denk dat die film ietsje beter is dan deel 1. Het was in ieder geval beter te volgen. Ook al snapte ik weer het einde niet. Kan jij het niet ff uitleggen Undergrounder, als je tenminste die film ook gekeken hebt??

8. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hem nog niet gezien. Gisteren was ik rond die tijd weg. Vanavond ga ik de herhaling kijken. Ik ben benieuwd.

9. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    The Grudge, haha wat een film .. hij was wel eng op sommige stukjes, maar echt een verhaal ofzo .. nee niet echt

geef het een 6

komt er deel 2 ??? gaat het dan verder waar deel 1 gebleven was of??

10. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    The Grudge heb ik de remake van gezien + de Ju-On versie, en ik moet zeggen dat de remake veel enger is. Ik zag vrijdag ook The Grudge 2 op Asianscreen en vond hem toch erg zwak..

11. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Wat snap je niet aan het einde Conker Mrk?

12. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ik zal ff dom overkomen. Het eind is toch met dat meisje dat haar moeder van de trap gooit? Dat snapte ik niet...............
    Die moeder is toch die actrice? Waarom pleurt dat kind die moeder dan van de trap.

13. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    yo..
    mijn vriend heeft 1 op dvd heb ik laatst klein stukje gekeken en hij heeft vrijdag 2 gekeken*)

14. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het maar in een spoiler gezet.
    Die moeder is inderdaad die actrice. Dat kind is de hergeboren Kayako(de vrouw die vermoord was en waarmee de vloek begon), bij de bevallingsscene kwam ze ook uit die actrice.
    Dat ze de moeder van de trap af gooit symboliseert dat Kayako terug is en nog steeds even slecht. Daarna pakt ze haar dagboek(die een van de crewleden al zag liggen in het huis) en gaat ze in haar eentje verder de wereld in.

15. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    in deel II komt er ook een soort beest van de trap die gromt gek ofzo hoorde ik mijn vriend zeggen hebben jullie deel II al gezien~!~:?

16. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Waar gaat deze film over? En het valt me op dat er de laatste tijd veel Horror/thrillers draaien.

17. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    The Grudge.
    Een horror film over een meisje dat gaat werken bij een vrouw en ze ontdekt vreemde dingen er is een muur helemaal volgetaped en ze hoord een kind huilen ze trekt het er meteen af!er zit een kind met een kat!?
    Er zijn allemaal gekke dingen in het huis Het huis blijkt vervloekt te zijn*)er zijn allemaal gekke dingen en beesten/mensen!
    Genoeg info !?
    ga maar naar de site voor meer info.

18. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Die film was eng..
    Ik moes toen om 1uur naar huis (s'nachts he :+)
    ik durfde niet joh.. je weet nooit :cool:
    Ik ga hem denk wel nog een keertje kijken..

19. payne007

payne007 Guest

buh k ging normaal daar naartoe ma last minute ben k naar der undergang gaan kijken _O_ _O_ _O_ de grugde kan me niks schelen eigenlijk :cool:

20. Sanderlagrande

Sanderlagrande The master of gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren JU ON 2 op dvd gekeken. Die nacht ervoor JU ON 1. Deel 2 is echt SUPER, ik vind hem persoonlijk beter dan deel 1. Deze film is echt wel creepy. Voor een clue hoef je zeker niet te zoeken. Waarom die vloek bestaat wordt namelijk niet uitgelegd. Maar dat gebeurt vaak bij japanse films. Hoe is bijvoorbeeld die video ontstaan bij de ring? Het is gewoon onverklaarbaar en dat heeft ook wel zijn charme. Ook dat het verhaal uit verschillende standpunten wordt verteld is goed gedaan, je moet wel alle namen en gezichten onthouden maar als je dat allemaal door heb is het een top film!

Ringu 2 was een stuk slechter dan deel 1 maar bij Ju on is het net omgekeerd. Bij mij is zelfs mijn bedlampje 2 keer gesprongen, 1 keer bij deel 1 en nog een nieuw lampje bij deel 2 ( toeval?)

Nu maar wachten op de amerikaanse versie, gelijk op dvd halen als ie uit is. De japanse versies zijn nu te koop bij free record shop via asiamania. Zeker de moeite waard _O_

Deel Deze Pagina