1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[filosofie] Het lot

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joeri71, 13 apr 2003.

1. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Niet kunnen bewijzen.. dat is nou het hele punt. Als je het kon bewijzen, wat is er dan nog aan te geloven? Dan vind ik het wel erg makkelijk.. als er bewijs is.. dan geloof ik wel. En ja.. ik kom wel met de Bijbel aangezet. Waarom? Omdat deze ja.. door de mens is OPgeschreven, maar niet verzonnen.
    En als ander argument: Kijk eens rond, kijk eens naar de natuur.. Is dat allemaal door de evolutie gekomen? Eerst was er niks en toen ontplofte het ook nog is..

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Natuur??? Het enigste wat ik nog zie zijn gebouwen en af en toe zo "namaak" gras. Zelfs een tuintje begint zeldzaam te worden.

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan me niet voorstellen om in iets te geloven waar eigenlijk niets van bewezen is, waarom geloof je er in?? hoe kom je erbij om erin te geloven.........??? Heb je enige reden om aan te nemen dat de mens de bijbel niet zelf heeft gemaakt??? als het niet allemaal uit zichzelf kan bestaan, waar komt God zelf dan vandaan???

4. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat de gedachte van een god mij blij maakt ehem

5. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat de keuze die jij maakt om thuis te blijven of hoeveel je gaat werken voor school niet is ingegeven door het lot?
    Ik geloof zelf niet in het lot maar ik vind de discussie wel enorm interessant.Is de keuze die je maakt om dit te lezen je eigen keus of is dit door het lot dat je dit leest,of misschien beide? :confused:

6. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is nou een vraag die ik al een paar keer tegen kom en niemand kan daar het antwoord op geven zelfs de paus niet, daar kan de menselijke gedacht niet bij.....net zoals het heelal oneindig is dat kan ook niemand vatten.

But BTW Waarom willen jullie alles bewezen hebben?? Net zoals Shriko zegt wat valt er dan nog te geloven?? Ik kan namelijk zelf niet geloven dat dit allemaal door 1 OERknal is gebeurt/onstaan.

En nog wat wees blij dat er gelovigen zijn anders had je het hele jaar door kunnen werken en had je alleen nog maar zomervakantie's gehad. :)

Edit:\ @ GothicRulez:

Maar zo als jij denkt wordt je toch ook niet vrolijk van? namelijk:

...Geboren.....Leeft (volgens jou nutteloos)....dood.. <-- En dat was het....

Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  7. yony_the_gamer

Leuk Bevonden:
    0
    lol you are born->life sux->you have sex->life sux->you die

8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    en waarom is het zo nodig dat er iets te geloven valt, bovendien is er wel bewijs voor de oerknal...

9. waarom

waarom Guest

Ik wil nu even niemand vededigen ofzo, maar dit vind ik wel heel hypocriet:

ik ben zelf een atheist (ik geloof in geen God), maar dat wil nog niet zeggen dat het enige waar ik aan denk is; mijn leven kan nog 1 dag duren, het kan 70 jaar duren, maar ik ga toch wel dood.
    Integendeel, ik denk juist dat de atheist MEER levensplezier heeft dan de gelover, die moet altijd maar weer denken van: ohoh, nou heb ik gezondigd omdat ik me gerukt heb, nou moet ik 10* bidden.
    Natuurlijk zijn er wel mensen die alleen maar naar de dood toeleven, maar dat ligt er niet aan dat ze niet geloven.
    En trouwens: Ik vertrouw niet op een leider, ik zoek liever alles zelf uit, imho vind ik gelovers maar weaklings; 'Ik zie het niet meer zitten, ik vertrouw maar op God dat Hij alles voor mij doet', en als het dan niet goedkomt, zijn Zijn wegen ineens onnavolgbaar. |:-

mieren geloven ook niet, en die leven ook :{

als je zo een a-theist zijn leven ziet, is dit het leven van een gelover:

you are born --> life sux (omdat God nix toelaat) --> you don't have sex (mag niet) --> life still sux --> you die

dit is trouwens geen aanval op Christenen ofzo, ik respecteer ze dat ze een hoeder nodig hebben, maar ikzelf heb geen baas nodig...

en btw: ik heb de GVR niet gelezen :confused:

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ja, en wat dan nog? Leg mij dan maar eens uit wat het nut van jouw of mijn leven is. Je leeft gewoon van dag tot dag en hoe je die voor de rest invult is je eigen zaak.

En voor de mensen die misschien denken dat ik depressief ben ofzo, dat ben ik dus niet. Ik bekijk het leven gewoon op een rationele manier. Het leven is gewoon niet meer en minder dan dat Flamingo het hierboven beschrijft en ik zie eigenlijk niet in waarom jullie er perse iets beters in willen zien.
    Zoals ik al in eerdere posts heb aangegeven ben ik van mening dat mens veel beter zou kunnen zijn dan dat hij nu is, maar aangezien het overgrote deel van de bevolking niet in staat is dit te begrijpen zal het er nooit van komen.

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Waarom wil jij geen definitieve bevestiging dat je geloof werkelijk op iets is gebaseerd? Ben je wellicht bang dat er dus eigenlijk niets van waar is.

Heb jij trouwens wel eens goed naar de natuur gekeken. Zie je niet hoe ingewikkeld mensen, dieren, planten enz. wel niet zijn. Ga je me nu werkelijk wijs maken dat een god dit allemaal maar even heeft gemaakt.

En wat betreft je mening over de Bijbel. Om iets op te schrijven moet je het dus eerst verzinnen.

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik geloof niet, omdat ik persé een leider figuur hoef ofzo.. ik geloof dat Hij er is en ik wil hem ook eren.

En geen sex? Dat is een grote misvatting.. sex is juist iets wat God ons gegeven heeft, ook om van te genieten.

13. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, nu mag je denken wat je wilt Shriko, maar wat GothicRulez zegt lijkt mij wel heel logisch.
    Nobody is watching you en de hemel bestaat ook niet, dus maak er het beste van, want binnen ongeveer 60 jaar is het gedaan.

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. En wat is trouwens je mening over het feit dat ik de diverse religies verantwoordelijk hou voor een groot deel van de ellende in de wereld?

15. yony_the_gamer

Leuk Bevonden:
    0

Snap je niet dat dit om mij persoonlijk gaat en niet een mier of een atheist, snap je? Ik zeg niet dat het voor andere mensen ook zo is, maar ik zeg wat MIJN reden is om te geloven. En daardoor ben ik blij dat ik geloof. In mijn post zeg ik niets over anderen maar ik zeg wat in mij omgaat, dus wat zo hypocritical is snap ik niet echt.

Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Geef ik je wel gelijk in ja. Er zijn religies die te extreem doorgaan en alles.. maar dan ook alles er aan doen om hun geloof als enige ware geloof te blijken en iedereen te bekeren. Dit betekend echter niet dat elk je elke religie meteen de schuld hiervan moet geven..

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dan vraag ik me toch af of je bij een bepaalde gemeenschap hoort of dat je geloof echt iets puur voor jezelf is. In het eerste geval zou ik me niet kunnen voorstellen hoe je in een zelfde god kunt geloven als je medegelovigen terwijl je weet wat voor ellende die religie veroorzaakt en die god van je het blijkbaar dus wel goed vind aangezien hij verder niets van zich laat horen.

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit in een gemeente ja, maar ik heb niet het gevoel dat onze religie ellende veroorzaakt in de wereld. Als God overal wat aan zou doen.. dan kunnen wij net zo goed helemaal niks meer doen en robots worden ofzo..

19. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    zou je ook in God geloven als er niemand anders op de aarde was die dat deed, en zo ja, hoe zou je er dan bij gekomen zijn??

of vertrouw je volledig op de anderen(kudde-dieren)?

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk het niet, want dan zou ik er niks van gehoort hebben. Simpel als dat. En mijn geloof is niet gebaseert op anderen, maar op de Bijbel, op God.

Deel Deze Pagina