1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hoho niet generalisreren he, ik ben ook christen, maar dat van de hel geloof ik sowieso al niet. Dat is meer iets voor de zwarte rokken kerk. :)

@de bengel, en er zijn helemaal niet veel mensen die de koran zo letterlijk volgen dat ze vrouwen in burka's executeren, aanslagen plegen of zichzelf opblazen. Dit zijn mensen die de koran als excuus gebruiken om hun daden goed te praten.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  2. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
  3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem het niet op als belediging. Maar ik ben zelf begonnen met het praktiseren van mijn religie toen ik wat ouder was en mijn ouders waren er zelfs nogal tegen toen ik het serieus begon te nemen. Dus ik ben wel degelijk tot mijn eigen conclusies gekomen.

Mijn ouders zijn allebei helemaal niet religeus, mijn moder is christelijk en mn vader is moslim.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
  5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Precies de uiting van het extremisme is anders, en mischien zelfs nog wel gevaarlijker.

Wilders heeft gelijk op de extremistische uitwassen, maar zijn probleem (en mijn probleem met hem) is de focus die gelegd word op alleen de islam. Dat doet het ruiken naar bewust beledigen (andere termen laat ik maar even) van 1 specifieke groep.

Verder is ie bijzonder hypocriet. want om het nog een keer aan te halen :
    er staat een plaatje waarbij hij het schijnbaar vreselijk vind dat een iman stelt dat de islam suprieur is aan het jodendom en christendom. Terwijl hij precies het zelfde als wets voorstel heeft ingediend.

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Oke, prima en good for you then. :) Mijn opmerking slaat echter wel op vele mensen die wél op een dergelijke manier worden opgevoed.

//edit; binnen verschillende religies dus.

7. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso is het voor een groot deel bullshit. Ik kan nu wel alles opnoemen wat allemaal zo fout is, maar het komt er op neer dat die kinders gewoon gehersenspoeld worden.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind hem wel tegen vallen, maar ik schrok wel even toen hij die koran vast had en toen dat scheurende geluid horen.

9. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    en die andere die wel zijn opgegroeid zijn met een religie hebben het recht serieus genomen te worden. het feit dat je opgevoed bent als moslim maakt je geen onwetend schaap.

Als iemand niet weet waarom hij moslim is kan ik m zelf ook niet echt serieus nemen.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    idd! Er zijn ook wel christenen of joden die aanslagen plegen of whatever maar dit doen ze dan niet in de naam van hun geloof. Vindt het gewoon zonde voor de Islam dat mensen aanslagen plegen uit de naam van Allah.

Zelf ben ik niet gelovig maar toch vind ik geloof wel iets hebben, ik geloof niet dat er echt iets is maar toch is het wel een steunpaal voor velen en vind dat je dat moet respecteren. Als mensen hun geloof in de verkeerde context plaatsen dan is het niet het geloof zelf en diens aanhangers waar naar gekeken moet worden maar juist de persoon zelf los van het geloof. Door mensen als Geert Wilders die dus juist wel het geloof er bij betrekken ontstaat er onder de mensen een bepaalde stemming waardoor hier in nederland ook vijandig wordt en voornamelijk van nederlandse kant. Ik ben zelf al me hele leven met moslims bevriend geweest (en nee ik ben gewoon puur hollands) en vind het toch zonde dat die jongens op een bepaalde manier aangekeken worden omdat ze moslim zijn.

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over het 'kijk eens in het oude testament', ik kan het niet beter uitleggen dan arabist Henk Jansen, zie dit fragment uit P&W.

Dus als ik het goed begrijp sta jij achter alles wat in de Koran staat?

12. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    na alle onzin die van arabisten heb gehoord akn ik ze moeilijk serieus nemen. Ik heb dus ook geen zin in dat fragment.
    alles, 100%, de Islam is geen Jamin; dit dropje is lekker, dit dropje laat ik liggen.

Iemand die de waarheid ontkend van ook maar een woord uit de Qur'an is geen moslim.

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb de film net gekeken ( via deze link by the way http://www.fok.nl/mirror/fitna.html hier zijn geen lange buffertijden of weet ik wat ) en ik moet zeggen het filmpje heeft me toch wel geschokt.

Wat ik me nu afvraag die citaten die je steeds ziet staan die zinnen letterlijk zo in de koran?

Het verhaal heeft natuurlijk 2 kanten. Wilders scheert alle moslims over een kam, volgens hem zijn het allemaal terroristen en willen ze allemaal ons westerse mensen dood zien. Maar natuurlijk is dit maar een bepaalde groep binnen de Islam.

Aan de andere kant heeft hij ook weer gelijk dat de Islam toch meer vijanderlijker is ingesteld dan bijvoorbeeld het christendom en de hoeveelheid extremistische moslims blijven groeien ( kijk naar de aanslagen en botsingen tussen extremisten en joden/christenen )

Ik moet zeggen dat ik het goed vind dat de film is uitgebracht en dat het toch seireus stof is om over na te denken.

Zoals Wilders op moslims reageert is veruit overdreven, maar als ik dan kijk hoe mensen in Iran, Irak en Pakistan reageren op de film Fitna dan krijg ik echt het idee waar moet het heen met de wereld. Allemaal volwassen mensen die roepen dood aan Europa, dood aan Nederland, dood aan Wilders. Ze steken vlaggen in brand van ons land en poppen die Wilders moeten voorstellen.
    En als je ziet hoeveel mensen dit doen vind ik gewoon schokkend. Wilders is niet juist bezig maar deze mensen zijn geen haar beter. Waarom zou heel Europa of heel Nederland moeten boeten omdat 1 iemand een film uitbrengt die hun niet bevalt. In ons land kennen we vrijheid van meningsuiting en als hun land wordt beheerst wordt de Islam hoeft dit nog niet overal zo te zijn.

Vraag me af wat er komende jaren allemaal gaat gebeuren:{

14. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat je argument maar varen als het te moeilijk wordt...

En dát is nou precies het probleem: je moet als moslim alles geloven wat er in dit boek staat. Als jij gelijk hebt, zijn alle moslims dus extremisten. In de Koran staat dat ongelovigen verbrand moeten worden, een nieuwe huid moeten krijgen, om die er vervolgens weer af te branden.

Thanks man, wij van XBW zijn er blij mee dat je ons dit toewenst \o/

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Haha foutje bedankt om die rapper ipv mohammed b. in het filmpje te laten zien :p
    Verder wel ernstig wat er allemaal in die koran staat.. maargoed.. dat was al bekend..

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben het nu een beetje aan het volgen op TV nu (NOVA, Journaal). Een paar punten van missers:

• De citaten uit de Koran zijn veel uit hun context gehaald. Misleidend. Ook niet zo juist vertaald.
    • Beelden van kinderen in bloed, blijken religieuze herdenkingen te zijn.
    • Beelden van een man die 'doodgeslagen' word met een stok, blijken religieuze herdenkingen te zijn.
    • Afbeelding van Mohammed B. blijkt een rapper te zijn.
    • Cartoon is zonder toestemming gebruikt. Copyright schending. De man had waarschijnlijk ook geen toestemming gegeven als hij gevraagd was door Wilders, zegt hij.

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Toch knap dat je het voor elkaar krijgt zoveel missers in je film te proppen, gezien de duur ervan en de tijd die hij ervoor heeft genomen om hem te maken.. 8)

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Het zijn sowieso grotendeels slechte vertalingen en ze staan in een bepaalde context die je niet verteld wordt.

Ze worden zo achter elkaar gezet om je een beeld te laten vormen. Een beeld wat in 99% van de gevallen niet zal kloppen met dat van een echte moslim.

Clown Wilders is dus puur aan het stoken en propaganda aan het vertolken.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Leuke religieuze herdenkingen in de Islam :lol:

Deel Deze Pagina