Ja het klopt in de Koran staat: 'Vermoord de ongelovige". En nog meer verzen die aanzetten tot oorlog. Alleen weet niemand de context eromheen. Ik qoute de stukjes waar Geert van wakker ligt.
Dit zijn twee citaten die men maar op een manier kan beredeneren en dat is: dood de ongelovige. Alleen weet bijna niemand wanneer deze verzen zijn neergedaalt, volgens de islam.
Allebei de verzen zijn mekkaans wat betekent dat deze verzen naar de Profeet zijn gegaan wanneer de stad waarin de moslims zaten in oorlog was met de Arabische en Joodse stammen. Aangezien ze niet wisten wat ze moesten doen, zichzelf verdedigen of dood laten gaan. Een metgezel vroeg aan de Profeet hoe ze moesten strijden in de Heilige maand, ramadan, en vervolgens gaf Allah die openbaring. Dus de eerste qoute is situationeel en kan eventueel door worden getrokken tot het huidige Irak waar moslims vechten voor de vrijheid van hun land, in mijn optiek een goede daad zoalang het maar tegen Amerikaanse soldaten is.
Nu de tweede qoute. Toen de moslims grote delen van Arabië hadden veroverd was mekka hun hoofdstad. Maar ze waren nog steeds in oorlog met andere stammen, en als je oorlog voert dan gaan er mensen dood. Dus moesten er wederom regeltjes komen hoe men moest oorlog voeren. Deze verzen zijn dus neer gezonden met een reden, en niet vanwege de geweldadige aard van de islam. Wat belangrijk is in deze vers is de context en die geef ik even:
Het gaat dus om die periode van strijd en tijdens deze openbaring worden dus meteen regels gelegd voor de moslims hoe te gedragen in oorlog. Zoals deze:
De Koran is het woord van Allah, dus er staat ook alleen zijn woorden in en niet de situatie waarin de woorden zijn neergedaalt. Dus daarom zeggen wij moslims: 'Je weet niet waar over je praat'. Om de context te begrijpen moet je diepe kennis hebben van de Koran en de Hadieth. En ik vrees dat Geertje die niet heeft. En om nog even een aanal qoute's te geven om aan te tonen dat de Quran wel vredelievend is:
De just causes worden door alle geleerden als deze beschouwt: Corruptie, en oorlog tegen jouw land
Klik om te vergroten...