1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Mooi dat het niks voorstelt, balkenende en de rest van het zooitje in den haag zich nergens druk om gemaakt. Stel dat er echt iets gebeurd in Nederland dan staan ze allemaal te trillen op hun beentjes.

Ik ben ongelovig en kan ook niet begrijpen dat er mensen geloven, heb er altijd vele discussies over en het komt altijd tot ruzie (van beide kanten). Conclusie voor mij is dat elk geloof haat zaait (met mij dan ;) ) . Wil verder dan ook niks zeggen in dit topic anders kom ik er toch weer niet uit met de mensen die geloven. Fijne avond allemaal!

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ach, dat soort spelen kent elke cultuur. Historische veldslagen worden ook om de zoveel tijd nagespeeld.

Die man word natuurlijk niet echt doodgeslagen. ;)

3. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben het wel met je eens:thumbs:

4. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    lol te moeilijk.

ik was lange tijd actief of verscheidene moslim fora waar elke zoveel tijd iemand kwam die met veel inteligentere argumenten kwam dan die van wilders of de gemiddelde arabist.
    Verdiep je in andere religies en kijk wat andere religies zeggen over het lot van ongelovigen in het leven hierna.

Is het ook extremistisch als ik luister naar wat God zegt in de Qur'an en niet moslims normaal en aardig en rechtvaardig behandel? Geloof je me niet ga dan een paar paginas terug en daar heb ik de verzen gepost die dit zeggen.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    In mijn geval is geloof gewoon een soort steun/hulp/ iets waar je je prettig bij voelt. Terwijl ik bijna nooit meer naar de kerk ga (moet altijd werken op zondag:+).

Biba je praat te veel de media na... Vorm eens een eigen gegronde mening door zelf onderzoek te doen, niet door populaire leuzen neer te kwakken die in de meeste gevallen zwaar overdreven of zelfs onjuist zijn. (3/4 van de berichtgeving in de media over de Islam is immer onjuist of onvolledig)

6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    dat van die kinderen is wat een bepaalde rare sekte doet om een belangrijk figuur binnen onze religie te herdenken. Het is verkeerd en zou niet mogen gebeuren.

En iemand doodslaan is al helemaal verkeerd, schande.

in het algemeen, als het slecht voor je lichaam is, is het verboden. klaar.

7. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0

wehehhehehehe dat zijn geen bepaald kleine missers

8. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ahaha, die verzen heb ik zo vaak moeten verdedigen. Ik heb ergens nog een post staan waarbij ik alles uitleg. Ik ga hem even zoeken. Trouwens ik weet niet welke tolk wilders heeft gebruikt voor de quran teksten te vertellen maar het barst van de spelfouten (arabish nederlands) om maar te spreken van de stijlfouten die het lezen onzijdig maken.

En om even te reageren op die beelden van die imaams. Neem meteen een paar gekken uit het midden en bind de hele islam eraan. Ik kan genoeg normale imams opnoemen die vrede predikken, zakir naik, khalied yasien & yusuf astates als voorbeelden. En dan komt hij ook met sjieten en palastijnen die in onderdrukking leven van de zionistische staat die hun al jaren onderdrukt, wat een windows movie maker crap ahah

9. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    volgens wilders ga ik(moslim)dat dus allemaal doen bij mijn geen-islamitische buren
    :lol::lol:

10. Towel

Towel Guest

Van de koran weet ik niet veel, dus voor mij kan wilders een hoop verdraaien, een mening heb ik daar dus niet over. De schokkende beelden die je ziet zijn allemaal van radicale moslims, en daarvan is er niks nieuws onder de zon. Weet ook niet zo goed waarop Wilders doelt in deze film. Wat denken jullie? Is nederland nu fataal van mening dat alle moslims het land uit moeten ofzo?

Evengoed blijf ik geloof kut vinden, je krijgt er alleen maar oorlog en terreur door. Beetje kort door de bocht, maar al die radicale moslims mogen van mij allemaal dood.

Vraagje, staan er echt slechte dingen in de koran over de joden? Ik wil me graag verdiepen wat er zoal instaat, maar het lijkt erop dat er veel informatie wat getoond wordt niet waar is.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2008
  11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geeft dus al aan dat het fout is om dat dus voor de gehele islam te benoemen in de film.

Nja, volgens mij was het als spel. Niet dat die man echt doodgeslagen werd. Gewoon net alsof, om een of andere gebeurtenis te herdenken, weet even niet meer welke.

12. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee.

De joden die de profeten van hun tijd volgde en oprecht waren worden gewoon gelovigen genoemd en de Hemel is hun bestemming.

Maar hun wordt ook verwijt dat ze de Torah (het boek gegeven aan Moses alayhis salam) hebben vervalst en dat zij bepaalde profeten hebben vermoord. Ook in de tijd van Mohammed sallallahu alayhi wa sallam was er een oorlog tussen de Mekkanen en de Moslims. De Moslims woonden in dezelfde nederzetting als de Joden en hadden een vredespact. Een bepaalde joodse stam heeft toen een deal met de Mekkanen gesloten en verraad gepleegd.

Dus sommige slechte verzen zijn algemeen, sommige zijn gebonden aan een context. Maar geen van de verzen betekenen dat moslims willekeurige joden mogen lastigvallen.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ach, in wezen reageer je al nét even erg en kortzichtig zoals die extremisten ook plachten te doen...
    Hoeveel van die radicale moslims zijn écht radicaal,en hoeveel anderen die jij als radicaal omschrijft doen zich zo voor aangezien ze géén andere keuze hebben gezien de gemeenschap waarin zij vertoeven het geloofsbeeld bepaald, en aangezien ze een erg controlerende houding tegenover de rest van hun gemeenschap er op nahouden moeten zelfs de minder radicalen wel mee in de hetze,alleen al uit schrik om door de rest van hun direkte omgeving als niet gelovig genoeg beschouwd te worden....

14. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt eerst dat je alles wat in de Koran staat als waarheid beschouwt, je volgt alles wat de Koran zegt. Maar toch kan je goed leven met ongelovigen, hoezo dat dan wel? In de Koran staat, op welke manier dan ook, dat ongelovigen gedood moeten worden. Je bent een extremist als je ieder punt van de Koran volgt en dus ook alle ongelovigen zou willen doden. Om jou maar even te quoten: Iemand die de waarheid ontkend van ook maar een woord uit de Qur'an is geen moslim.: Jij ontkent dat ongelovigen gedood moeten worden, dus jij bent geen echte moslim.

Je kan dus kiezen, óf je bent geen echte moslim, óf je bent een extremist. En dat is maar bij weinig andere religies het geval.

Beetje makkelijk om te zeggen dat ik populaire leuzen uit de media overneem, ik heb gewoon een bepaalde mening en die onderbouw ik in al mijn posts met argumenten. Alleen dat stuk over verbranding van ongelovigen is lekker aandachttrekkend, maar volgens Wilders staat dat toch echt in de Koran. Ben benieuwd of er nog een scherpe analyse van de film komt die alle quotes is goed naloopt.

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zeg je dan van dit:

"...if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people...(Noble Quran 5:32)"

En lees mijn stukje van boven nog maar eens. Het is trouwens pas echt een recentelijke ontwikkeling, dat van de jodenhaat. Als je naar de geheelheid kijkt van Islamitische geschiedenis waren er talrijke joodse stammen in irak, syrie, marokko en al andaloes (spanje). En in tijden van het abbasidische kalifaat (en de alawitische dynastie van marrokko) waren en joden (en in zekere mate christen) op hoge functies. In de woordne van de sultan van marokko tijdens WOII: "Oh mensen van het boek, kom naar marokko waar jullie cultuur en geschiedenis al 1000 jaar geleden diep geworteld raakte"

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nee dat staat er niet. :) ik heb je ookal verwezen naar een paar paginas terug maar daar was je dus te lui voor dus quote ik ze nog maar een keertje.

60:8; Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

In andere woorden, als je ons geen kwaad doet is alles cool. Het volgende vers maakt duidelijk met wie we wel een probleem hebben.

60: 9; Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

En lees ook eens de post van rikkel die naast vergelijkbare verzen ook laat zien hoe niet moslims behandeld zouden moeten worden als zij een minderheid zijn in een Islamitische staat.
    Het 'verbranden' waar je het over hebt gaat over de Hel. Christenen en Joden geloven ook in de hel, val je hun daar ook mee lastig? Het verbranden van iemand is niet toegestaan voor een moslim, zelfs niet voor iemand die technisch de doodstraf verdient.

17. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.bijbelenkoran.nl/search.php

Zoek daar maar eens op 'ongelovigen' , er staan toch echt een aantal Koranfragmenten waaruit blijkt dat ongelovigen minderwaardig zijn en gestraft moeten worden.

Grappig dat je je 'lastig gevallen' voelt. Christelijke en Joodse extremisten geloven inderdaad in de hel. Snap je mijn punt nou niet? Bij de Islam ben je óf extremist, óf je bent geen moslim. Er zijn miljoenen mensen die christelijk zijn, maar niet per se in zaken als hemel en hel geloven.

18. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij verbiedt je niet om goed te doen, maar er staat niet dat je ze geen kwaad mag doen.

Dus als je wil mag je ze kwaad doen; maar het hoeft niet!

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    als jij vind dat als je in de hel geloofd een extremist ben. dat mag je mij een extremist noemen.

en ja er staan inderdaad een heleboel fragmenten in over het vechten tegen ongelovigen. Maarja, er speelde nou eenmaal een oorlog, in die situaties vecht je meestal. We zijn inderdaad geen pacifisten.

Maar als ongelovigen ons niet bevechten voor ons geloof of uit onze huizen verdrijven dan moeten we jullie gewoon goed behandelen.
    leuke onzinnige interpolatie. Nee, dat betekend het niet.

*edit*

Ik ga off :)

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  20. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt zeker interpretatie, maar los daarvan:

Zo staat het er: Het wordt je niet verboden om goed te doen, wat betekent dat het geen verplichting is om goed te doen, maar als je wil mag het.

Deel Deze Pagina