1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    niemand reageert op het punt wat ik maakt met me vorige posts, wat mischien een duidelijke afwijkende blik is na hoe dingen werkelijk in de islam in elkaar zitten. In plaats van in rondjes te lopen kan menig zich denk ik niet neerleggen bij het antwoord dat geweld verboden is

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ rikkel in dat opzicht is het gewoon een herhaling van zetten uit vorige discussies :) doe je niet zo heel veel aan. als mensen het niet willen lezen is dat hun probleem

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet, ik heb toch wel zoiets van "ongeacht in welke context het staat, er kunnen dus situaties onstaan waarbij een heilige oorlog gerechtvaardigd is".
    En of dat nu in kwade of goede bedoeling is, mja... Dat is me een beetje om het even, het is gewoon niet goed...

4. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Fitna was gewoon een grote indoctrinatie van alles dat misdadigers het westen hebben aangericht. Die acties hebben niets met de Islam hedendaags te maken.
    Die teksten die geciteerd werden zijn 1700 jaar oud, het is onzinnig om deze nog letterlijk te nemen. In de bijbel staat ook dat homoseksualiteit niet mag, en je in de hel zal branden als je niet gelooft. Het merendeel van de christenen gelooft hier toch ook niet meer in?

Wilders probeert de misdaden als 9/11 en de aanslagen in Madrid te verhalen op de Islam, met de veronderstelling dat elke moslim erop uit is om disaster aan te richten.
    Het is gewoon een erg oneerlijke film, en ik ben blij dat het merendeel van de politici er hetzelfde over denken

5. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch van mening dat Wilders met het verbieden (of uitroeien) van de islam de plank een beetje misslaat.
    Ik denk dat hij een stuk meer aanhang zou krijgen als hij zei dat extrimisme moet worden uitgeroeit, en dan niet alleen de islamitische maar in het algemeen.
    Verder ben ik het er wel mee eens dat als allochtonen in Nederland een misdaad begaan ze het land uit moeten worden gezet.

6. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik wordt zo moe van gelovige mensen die het geloof allemaal zo draaien dat het weer netjes in hun eigen straatje ligt. En let op, dit geldt niet alleen voor de Islam maar ook voor bijvoorbeeld het Christendom.

Die film van Wilders valt reuze mee naar mijn mening en ik vind het ook eigenlijk wel hilarisch dat zoveel Islamieten er zo een ophef over hebben gemaakt voordat de film daadwerkelijk uitkwam.

Wat ik nog altijd een mooie stukje vind is het fragment van Hans Teeuwen bij de meiden van Halal. Hans Teeuwen laat wederom zien dat er toch nog steeds mensen zijn die weten hoe de wereld echt in elkaar zit en wat er nog steeds gewoon fout gaat.

7. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    I wouldn't bet my life savings on it.

8. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we het er met z'n allen wel eens kunnen worden dat deze film werkelijk nergens over gaat. Ik kan zelf net zo goed een soortgelijke film maken over de bijbel of over het jodendom, daar is niks aan. Ik als moslim ben absoluut niet opgevoed zoals de film je wil doen denken. |:-

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Grappig dat alle moslims zeggen dat de film "nergens" over gaat. Moet je hem nog maar is goed kijken...
    En dat jodendom/christendom soortgelijke films hadden kunnen hebben (al betwijfel ik over er een jood/christen wel eens met een vliegtuig in een gebouw gevlogen is) doet niet af aan de wreedheid van de islam.

10. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    nee idd vooral in de landen waar echt de islam overheerst en de kleine kinderen zich al met messen lopen te slaan(foto's ook in de film). Ik heb nog nooit een christen dat zien of en ik zie mijzelf het ook niet zo snel doen.

11. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahah wat heeft iedereen zich toch lekker op laten naaien door de media. Echt niet meer normaal.
    Heel Nederland staat in zijn hemd omdat Bakellende het vooraf al een crisis noemde.
    Verloven van Agenten, overheidsdiensten etc ingetrokken.
    Hele dure veiligheidsplannen allemaal voor niks!!
    Wat is het toch klote als Nederlander dat wij toch zo'n Frikandellen regering hebben.
    Iedereen schijt 7 kleuren stront als iemand alleen al zegt dat hij een anti-koran film gaat maken.
    IEDEREEN IS BANG! Met de premier vooraan. Zucht......

12. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde er eigenlijk meer op dat de film winig tot niets zegt over de ware identiteit van de Islam. Iniedergeval de Islam die ik ken en waar ik in onderwezen ben.

Maak je nou een grapje? Er zijn echt minstens zoveel Moslims gedood door Christenen in naam van het geloof.

Ik ontken niet dat er teksten staan in de Koran die allemaal even prettig zijn. Het is echter ontzettend belangerijk om in het achterhoofd te houden dat veel van deze teksten geschreven zijn in een tijd dat Moslims en Christenen elkaar contstant uitmoorden en oorlog voerden. Veel opdrachten zijn dus bedoeld voor in oorlogstijd. Meneer wilders vergeet dit kennelijk en bind alle geweldadige teksten doodleuk aan elkaar zonder enige respect te tonen aan de omringende context.

Mijn punt was eigenlijk dat deze vijandigheid/oorlog niet alleen geld voor de Islam maar voor alle religies. Dan bedoelde ik met 'je zou zo'n film ook over de bijbel kunnen maken'.. :)

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Misschien kan je beter naar de vs verhuizen? Daar nemen ze nooit maatregelen!

14. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HAH! wie waren die helden die mij sukkel noemden omdat ik "overhit reageerde op een film die niet eens uitkomt" ? de film is zojuist uitgekomen :)

15. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Hij gaat nergens over omdat het allemaal oud, bekend materiaal was en de boodschap die ermee wordt geimpliceerd eveneens al bekend was. Voor de rest een suggestieve, amateuristische knip en plakfilm die weinig tot niets bijdraagt aan het vraagstuk als geheel.

Dus nee, hij gaat nergens over.

Zoals ik al zei, christenen en joden, die over het algemeen in een veel betere sociale positie verkeren, zullen niet snel overgaan op dat soort daden omdat ze iets te verliezen hebben. Moslimterroristen hebben in vrijwel alle gevallen toch niets meer te verliezen, uitzonderingen daargelaten. Christendom en wereldse politiek in Europa hebben ook eeuwenlang met elkaar in de clinch gelegen, en in de naam van het christelijke- en joodse gedachtegoed zijn wel degelijk minder geslaagde dingen gebeurd.

Als je naar Afrika kijkt, waar arme christenen wonen, zie je wel degelijk met een zekere regelmaat christelijke moordmilities opduiken die net zo weinig schuwen voor het inzetten van kinderen voor hun zieke idealen als moslimterroristen. Zij kunnen hun misdaden net zo makkelijk uit de bijbel onttrekken als figuren als die van Al Qaeda dat met de Koran kunnen. Heilige geschriften zijn namelijk vaak zo suggestief, multi-interpretabel en vaag dat je er alles uit kunt halen wat je wilt. Daarom heb je christenen die zich eerbiedig en respectvol gedragen naar hun medemensen, en tegelijkertijd gekken als de Westboro Baptist Church die homohaat, en eigenlijk haat tegen alles en iedereen prediken. Beide voorgenoemde groepen halen hun ideeën uit hetzelfde schrift, de bijbel.

Dit is waarom je niet kunt spreken van dé islam. Binnen de islam heb je ook nog allerlei stromingen die je absoluut niet over één kam kunt scheren. De islam in Iran is niet de islam in Nederland. Daarom is de eindconclusie van de film zo ongelooflijk krom. Tenzij Iran een miraculeuze militaire revolutie doormaakt en de wereld verovert zullen dat soort taferelen nooit maar dan ook nooit in Nederland plaatsvinden. Schrikbeelden van terroristische aanslagen georganiseerd door Afghaanse en Saoedische terroristen alsmede de shariah-praktijk in landen als Iran kun je simpelweg niet als rede aanvoeren om in Nederland alle moslims in het verdomhokje te zetten. De uitwassen moeten altijd worden aangepakt, zoveel is duidelijk, maar dat Wilders deze pure bangmakerij gebruikt om zijn eigen politieke agenda te promoten vind ik eerlijk gezegd een beetje zum kotzen.

Nog enkele leuke details:

De integratie van Turken en Marokkanen staat er nu beter voor dan enkele jaren terug.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/l...anks_betere_integratie_groeit_culturele_kloof

De 'islamisering' is helemaal niet zo ingrijpend als gesuggereerd. Het aantal moskeeën en islamitische scholen in Nederland is stabiel gebleven of zelfs gedaald. Mensen die zeggen dat moskeeën als paddestoelen uit de grond schieten hebben het klaarblijkelijk dus bij het verkeerde eind.

http://www.refdag.nl/artikel/1335436/Groei islam getalsmatig vrij beperkt.html

Conclusie: weer een ouderwetse vorm van stemmingmakerij.

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Zojuist? Gast hij staat al sinds gisteren 7u online.

Daarnaast is het echt geworden wat je verwachte? Nee dus... vond het meer een moviemakert slide show dan een film. Next!

17. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    juist en daar hoor je niks over

18. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gisteren 7 uur is toch zojuist? maar 1 dagje geleden

19. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je haast wel aan gaan denken om te emigreren.
    Je gaat je toch gewoon schamen als nederlander zijnde?
    Wederom heeft dat hele media circus + regering weer iedereen maanden voor de gek gehouden.

Amerika is niet het juiste land, Nieuw-Zeeland, Australie daaraantegen?
    Liever vandaag dan morgen. Daar betaal ik geen 140 Euro per maand zorgverzekering. 140 voor auto. 1.46 per liter benzine en 20 euro voor een fles fatsoenlijke drank.
    Wordt tijd voor grote verandering in Nederland. Misschien is die film een kleine stap.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nou dan heb jij een rare beredenering van 'zojuist' zit meer dan 20u tussen. Ik vind 'zojuist', meer iets van een uurtje geleden hoogstens. Anyway ik denk dat hier niemand je sukkel heeft genoemd, ik in iedergeval niet. Vond wel persoonlijk dat je te snel van stapel liep, om iets waar je niks nog van wist wat in de film kwam te zitten. Daarnaast is het toch allemaal erg meegevallen, en hebben we niks nieuws gezien dan we al hadden gezien. Daarom NEXT (lees: de film van Ehsan Jami).

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008

Deel Deze Pagina