1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het grotendeels wel met jou eens:) en waar zijn we zonder humor :9

Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  2. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, wij moeten daar gewoon helemaal niet zitten. Bovendien laat je je toch niet de les lezen door een stel gelovige debielen daar, kom op zeg.

3. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En heb je ook gekeken in wat voor contex het woord "slaan" gebruikt wordt?
    Mede daarom dus ook een belachelijk argument... Ik meen ook dat de bijbel meer woorden bevat dan de Koran? Zoek voor de grap eens op vrede of liefde...
    *edit* na wat googlen: http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/06/which-is-more-violent-bible-or-quran.html

Maar goed, ik maak op uit je eerdere reacties dat je je oordeel (samen met vele anderen mensen) al klaar hebt staan alvorens je de film gezien hebt.

Dat "grote groepen moslims" nu al lopen te rellen en dreigen zegt overigens genoeg over die "achterlijke" cultuur.

Ik lach me dood als de film uitkomt en de inhoud puur om de commotie om de film heen gaat. Dan heeft Wilders toch echt zijn punt gescoort.

Ik geef mijn mening niet voordat ik de film zelf gezien heb. punt.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Het blaat gehalte is lekker hoog hier. Topic starten, reacties uitlokken en overkomen alsof je lange tenen hebt...zou haast denken dat je zelf marrokaan bent ;)

ik zeg bewust geen moslim omdat ik dan ook iets tegen turken e.d. moet hebben wat ik niet heb

Vind iemand het erg dat ik het niet erg vind als de topicstarter wordt vermoord naar aanleiding van zijn domme uitspraken? - Ter vergelijking van zijn idioot gedoe en aan te tonen hoe hypocriet hij is. Ik zelf zit al heel lang te wachten op een burgeroorlog om dat soort gekken hun plaats te wijzen. Niet als racist, maar puur omdat ik dat lange tenen gedoe en a-sociaal gedrag zat bent en de overheid er geen fuck aan doet.

Voordat iemand mijn politieke voorkeur er bij gaat betrekken... Ben een rechts-liberaal en heb niet op Wilders gestemd.

Verder ben ik het eens met het volgende - Bron

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2008
  5. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Het word tijd voor iets wilders

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Waarom zou je dan heel hard moeten lachen?
    Het is een uiterst kwalijke zaak als hij vermoord zou worden vanwege zijn mening. Niet alleen is dat wederom een klap in het gezicht van de nederlandse opvatting over vrijheid van meningsuiting het is ook nog een keer rol bevestigend wat betreft de opvattingen van Wilders. Wilders roept, de Islam is een religie van haat en onderdrukking, hij roept dat hij een film gaat maken die het ware gezicht van de Islam toont. Als hij dan daarom vermoord wordt, bevestigt dat dan niet ietwat wat hij roept?

In mijn ogen heeft hij gedeeltelijk een punt, hij heeft een beetje de neiging om alle moslims hierop aan te spreken waar ik mij dan weer niet in kan vinden, maar als je kijkt hoe sommigen de Islam uitvoeren dan zet ik daar ook flinke vraagtekens bij. Onderdrukking, haat naar anders gelovigen, homo's die het liefst hoofd eerst van een flat gegooid zouden moeten worden, etc. dingen/opvattingen waaraan sommige moslims zich schuldig aan maken. Opvattingen die niet in ons land passen als het gaat om vrijheid en gelijkheid, en zeker niet wanneer iemand dergelijke opvattingen aan de kaak stelt om vervolgens met de dood bedreigt te worden of in het geval van Theo ook daadwerkelijk wordt vermoord.

Die film moet dus gewoon getoond worden, daarna zien we wel of Wilders de wet heeft overtreden, als dat zo is dan kan ie wat mij betreft ook aangepakt worden, maar dan wel volgens de wet. En vermoord worden valt daar niet onder.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Dat is erg open voor interpretatie. Zeker als er helemaal geen film komt. Alle ophef en dreigingen vanuit islamitische landen heeft in feite al hun aard laten zien. Als Wilders vermoord wordt of iets in die trant... Tja zal hij net zoals Fortuyn als een martelaar neer gaan.

8. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Hij brengt Nederland in gevaar. Hij heeft dat blijkbaar over voor zijn recht op meningsuiting. Een grote arrogante zak wat mij betreft, dorpsgek.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hij brengt NL niet in gevaar, degene die dreigen doen dat.

Hij geeft zijn mening, het is jouw en mijn en ieders recht om het daar wel of niet mee eens te zijn. Het houdt op wanneer jij of ik of wie dan ook zijn mening aangrijpen om te gaan dreigen. Het probleem ligt dan niet bij degene die zijn mening geeft maar bij degene die dreigt

10. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

11. Ashavan

Ashavan Guest

:thumbs:

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    oordeel dan ook niet_0/

13. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar komen die film. Wilders is de enige in Den Haag met ballen. De rest schijt nu al in zijn broek zonder 1 seconde van de film gezien te hebben.
    Moet niet veel gekker worden. Onze premier heeft al vaak het woord crisis in zijn mond genomen.
    Sorry hoor maar een crisis door een film? Iedereen mag zeggen wat hij vindt. Als daardoor al aanslagen, moorden, rellen worden veroorzaakt heeft Wilders precies wat hij wil. Mensen worden bang gemaakt door de media. Laten zich allemaal opstoken.
    Ik oordeel wel als ik de film heb gezien en geen seconde eerder.

14. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Peter OtH, met jou ben ik het helemaal eens..echt.
    Vind ook dat Wilders zeker punten heeft, alleen vind ik het jammer dat hij alles moslims op 1 hoop gooit.
    Het probleem is gewoon dat de Koran op verschillende manieren wordt gelezen en opgevat (net als de bijbel trouwens). Alleen is het probleem dat vele moslims zichzelf gewoon echt opblazen en veel agressiever zijn.

Vind ook dat we verdorie zelf wel even bepalen welke film we in Nederland laten zien. Ertegen protesteren mag natuurlijk en is hun goed recht, maar om dan gelijk te schreeuwen dat Nederland dood moet en gaat dreigen dat Nederlandse militairen nu extra worden aangevallen zegt al genoeg en geeft Wilders zeker gelijk.
    We mogen blijkbaar niks negatiefs over de Islam zeggen of we moeten allemaal dood.
    Volgens mij is de paus en het christendom al zo vaak kritisch aangevallen, maar zie je dan christenen zichzelf opblazen, of duizenden en duizenden mensen roepen dat een heel land dood moet???

Kortom, vind dat Wilders in veel dingen gelijk heeft, maar in veel dingen ook niet.

:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::)_O_

/Mod Post samengevoegd. Gebruik de editknop in het vervolg aub.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Geert is één van de best beveiligde mannen van Nederland, haal die beveiliging weg, kijken of ie dan ook nog man genoeg is om z'n mening te verkondigen.

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    O jij voegt echt wat toe aan deze discussie :lol:

Film moet komen. Waarom? Vrijheid van meningsuiting.

17. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor de uitzending van de film ,maar niet voor wat er in staat. Dit omdat ik nog helemaal niet weet wat er in die film staat. Zover ik weet is het een film om een mening weer te geven en daarbij te overtuigen, zoals dat in de politiek ook hoort. En in een land met vrijheid van meningsuiting moet dat gewoon kunnen. Nogmaals ik ben totaal niet voor wat er waarschijnelijk in staat, en als het te extreem is vindt ik wel dat er rechtelijk over uitgesroken moet worden.
    Aan de andere kant vind ik ook niet dat we ons moeten laten afschrikken door een stel baarden 5000km van ons vandaan, die onze vlag met verkeerde kleuren verbranden (check dumpert voor dat filmpje geniaal :p )

18. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk hier sla je de spijker op zn kop, het is toch te gek voor woorden dat je beveildigd dient te worden omdat je je mening geeft.

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik vind 't vrij makkelijk om een schokkende mening te verkondigen en dat alleen anderen (lees Nederland die dan bedreigd zou worden met aanslagen) gevaar lopen, terwijl onze verwilderde vriend extreem goed beveiligd is.

20. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0

Helaas lopen er teveel van die mensen als jij in ons landje rond.
    Dus jij vind het wel ok, dat mensen bang moeten zijn om hun mening te verkondigen..ook al is het een mening die sommigen niet aanstaat??
    Ga gauw in Iran of Noord Korea wonen ofzo zou ik zeggen..wordt er wel voor je gedacht en mag je niet zo snel je eigen mening hebben..daar ben jij dus blijkbaar voor.

Deel Deze Pagina