1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Negerstammen verkochten elkaar net zo hard. En het is helemaal niet waar dat ieder Europees land de welvaart door middel van slavenhandel heeft verworven.

2. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Frankrijk
    Nederland
    Engeland
    Portugal

Sowieso wel

3. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Het klimaat zal er ongetwijfeld veel mee te maken hebben maar feit blijft wel dat Afrika grotendeels slachtoffer is geworden van de kolonialistische expansiedrift net als sommige Aziatische landen en Zuid Amerika. Bijna de halve wereld is gewoon doodleuk leeggeplukt door één continent. De Europese kolonialisme is dan ook de hoofdreden dat men in die landen niet zo rooskleurig kijkt naar het westen. Het is niet altijd makkelijk voor ons europeanen om dit toe te geven maar dat terzijde.

Je vergeet de belangerijkste, namelijk de VS. Nog altijd de reden waarom Afro-Amerikanen zich überhaupt in Noord-Amerikanen bevinden.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    close enough :+ ..

Die dus ja ;) thanks

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, de inheemse bevolking werkte zelf ook met ganzen harte hier aan mee door rivaliserende stammen en groepen gevangen te nemen en af te staan aan slavenhandelaren. Zelf ging men ook niet zo nauw om met mensenrechten - die overigens in de 20ste eeuw pas echt een universeel streven werden, men moet uitkijken moderne waarden niet toe te passen op oude tijden - en vonden er ook elders gigantische volkerenmoorden, exploitaties en bloedige veroveringsoorlogen plaats zonder dat de Europeanen ook maar één vingerkootje in de pap hadden. Zo waren de Mongolen, die nota bene op het punt stonden Europa te veroveren, extreem geweldadig en is de enige reden dat ze de gehele Chinese boerenstand niet uit hebben geroeid (toch vele miljoenen mensen) dat het technisch niet haalbaar was. Dan had je ook nog het Inca rijk dat op een haast imperialistische wijze bijeen was gebracht door oorlog en het simpele recht van de sterkste. De ironie wilde dat ca. 100 jaar later de Inca's zelf onder de voet werden gelopen door de Spanjaarden, op een soortgelijke manier.

Conclusie: dat Europa de rest van de wereld geëxploiteerd zou hebben moet je altijd in een kritisch daglicht zien. Ten eerste is veel hiervan onwaar (vaak wordt er bijvoorbeeld geïmpliceerd dat de VOC viking-achtige plunderaars waren, maar dat is niet waar), en ten tweede is er geen enkel volk op aarde dat braaf in vrede leefde totdat de Europeanen alles kwamen verzieken. Het is gewoon door een aantal factoren zo geweest dat de Europeanen als eerste ontdekkingsreizen ondernamen en overgingen tot expansie, meestal uit puur economische redenen - bedenk maar eens wat voor een rijkdom aan landbouwgrond men in het hedendaagse Amerika aantrof in vergelijking met de beschikbare gronden in Spanje en Groot-Britannië. En wat doe je dan in de 16e eeuw als er een primitief volk in de weg staat? Dat probeer je aanvankelijk uit je pad te verwijderen met enkele cadeautjes, maar al spoedig wordt er over gegaan op geweld. Niet chic, zeker niet, maar je moet goed bedenken dat je in die tijd nog geen Genève conventie had, noch de Universele Rechten van de Mens. Ook in Europa zelf werd het algemene welzijn van het gewone volk nauwelijks in acht genomen door de aristocratische elite. Dit was gewoon een totaal andere tijd.

Ook moet in acht worden genomen dat (delen van) Europa zelf ook een aantal keren opgeslokt dreigde te worden door Oosterse mogendheden. In feite was China van ongeveer het begin van de beschaving tot ca. 1500 het machtigste, of in ieder geval het meest ontwikkelde land op aarde. Het is enkel door stom toeval en een aantal ingewikkelde processen dat Europa de expansie als eerste heeft kunnen doen ontketenen, en dat we in de eerste plaats niet zelf werden geännexeerd door moordbendes als de Mongolen.

Deze wereld is nimmer eerlijk, maar het heeft weinig zin om daar nu nog over te klagen. Zeggen dat Europa rijk is, en Afrika arm door de slavenhandel is dom en onwaar.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Pat Condell laat weer van zich horen. :)

... nu komt vast het linkse geblaat weer van 'ja deze man weet er niet waar hij over praat...' bladieblaat.

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    hij brengt het leuk. Maar ook hij maakt de zelfde fout als Wilders, totaal gebrek aan nuance. Het is al zo vaak genoemd. Voor acties van een klein percentage kan je niet het totaal de schuld geven.

Als hij en wilders zich nou is zouden focussen op elke vorm van extremisme hoor je mij niet klagen.

8. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap nooit waar mensen dat "kleine percentage" vandaan halen. In Nederland zullen er waarschijnlijk minder radicalen rondlopen dat in een gemiddeld land in het Midden-Oosten, maar kan je me uitleggen wat jij een klein percentage vindt en waar je het vandaan haalt dat het een klein percentage is dat radicaal is?

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
  10. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    ok, jij vindt 7% dus een klein percentage als ik het goed begrijp?:) Dit is echter wel de uitkomst van een poll onder moslims en eerlijk gezegd denk ik niet dat de radicalen in opleidingskampen deze polls invullen. Hans Janssen sprak over percentages tussen de 7 en 20.
    Ik vind dat toch vrij veel en misschien is dat percentage onder christenen wel even hoog, maar dat denk ik niet.

11. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Uhrm, begrijp ik het volgende nu goed?:

"But only seven percent of the billion Muslims surveyed -- the radicals -- condoned the attacks on the United States in 2001, the poll showed."

"Only seven percent"? Like wtf? Zeven procent van een fuckin' miljard Moslims drukt de schrijver uit met "only"?! Dat zijn pak en beet 70,000,000 Moslims met radicale intensies.

Nog een voorbeeldje:

"About 93 percent of the world's 1.3 billion Muslims are moderates and only seven percent are politically radical, according to the poll, based on more than 50,000 interviews."

Zeven procent van 1,3 miljard valt zelfs nog hoger uit dan de genoemde 70 miljoen "actief" radicale Moslim. Wederom dus een belachelijk hoog aantal wordt uitgedrukt met "only." Ligt het nou aan mij of...is dat woord niet helemaal gepast? Weliswaar zijn dit politieke (passief) radicalen, dus geen zelfmoordterroristen of iets dergelijks, maar het idee...

Nu weet ik ook niet of deze poll betrouwbaar is, zal vast wel, maar dan zou ik ook graag de percentages van het Christendom en/of Jodendom willen zien.

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik vind 7% wereldwijd weinig, en ja het zijn als nog grote aantallen wat niet zo vreemd is aangezien geschat 20% van de wereldbevolking moslim is.

Het probleem van extremisme wordt niet ontkent, maar de focus ligt alleen maar op moslim extremisme. En de focus van Wilders al helemaal, daar ben ik op tegen. Verder doet zijn extreme focus op 1 groep en verdere uitspraken mij heel erg aan 1 persoon denken, wat ik erg beangstigend vind.

De polerarisatie drijft een wig in onze maatschappij en zet groepen lijnrecht tegen over elkaar, daar schiet niemand wat mee op. Het is zelfs een voedingsbodem voor extremistische gedachten aan alle kanten van het spectrum.

Het standpunt uitgedragen zoals dat wordt gedaan in Fitna is niet alleen dom en kortzichtig het is ook nog is haatzaaiend.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Die Wilders is echt een lachertje in het 2e kamer debat vandaag. Draait alleen maar om vragen heen, herhaalt zichzelf constant en komt nog steeds niet met concrete en realistische oplossingen.

14. Shizzel

Shizzel Guest

Waar is een goede link te vinden?

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Voor Fitna of dat debat? Ik heb het gevolgd op politiek 24, maar dat is een digitale zender volgens mij.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    heb stukken van het debat gezien/gehoord. Wat ik er van hoorde werd elk inhoudelijk argument tegen Wilders "afgewimpelt" *kuch door hem met een aanval op de persoon.

Ik vind het trouwens zeer beangstiggend dat mensen voor deze man stemmen. Iemand met 0 inhoud en veel geschreeuw en weinig wol zou potentieel aan de macht kunnen komen.
    Om het dan nog niet te hebben over zijn toch zeer enge ideeen. En ideeen die hij zelf in de film veroordeeld:

- de islam mag wel ondergeschikt zijn aan het joden en christendom. Maar hij schreeuwt moord en brand als een iman stelt dat de islam suprieur is aan die geloven.

Bah nederland is echt kortzichtig aan het worden..

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dan ben jij nu net zo kortzichtig als hem, aangezien je de gehele mensheid van Nederland als kortzichtig beschouwd. Ik denk dan bij mezelf ga dan ergens anders je geluk zoeken als het je hier zo tegenvalt. ;)

Ow nee vast je bedoelt een bepaald deel van de Nederlanders... bah dat gezeik de heletijd over hoe slecht we hier allemaal bezig zijn. En hoppa nog wat vlaggen van ons in de fik in een door ons gesubsideert land...bah misselijkmakkend... ow wacht nee dat was ook maar een groep die dat doet... maargoed die groep is dan net zo kortzichtig, sterker nog die zijn erger/enger die gaan mensen/landen met de dood bedreigen (lees: LiveLeak. lees: Holland). Ow en wacht nee dat komt omdat hun nog leven in het jaar kruik... *zucht* _0/

Laatst bewerkt: 1 apr 2008
  18. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
  19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    idd die uitspraak is net zo polariserend als die hij doet. Punt hiervan is zeg dit tegen een wilders stemmer en de wereld is te klein. Wilders doet het zelfde maar tegen moslims en dat is oppeens wel geoorloofd ?

Ja ik vind Wilders stemmers idd kortzichtig. Wilders heeft 0 politieke inhoud en dat blijkt keer op keer weer als hij in een debat komt. En schijnbaar vertegenwoordigd dat een deel van de samenleving, welke ik dus in effect kortzichtig vind.

En als je nou even een vorige post van mij, over de organisatie die dit soort verbrandingen organiseert, en die vlaggen ed levert
    Had je gezien dat die vrij kort en bondig is : het land uit trappen en zo snel mogelijk

Maar waarom in hemelsnaam de acties van 1 splinter groep projecteren op de van 20% van de wereld bevolking ?

20. Shizzel

Shizzel Guest

Ging me om Fitna zelf, klasgenoot kon geen goede link vinden met al die reactievideo's, en kon hem zelf ook niet meer vinden. Hij heeft uiteindelijk de goede, maar dan met Duitse ondertiteling, gekeken 8).

Deel Deze Pagina