1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Jij bent pas een gevaar voor de samenleving. Ten eerste heeft de rechter al bepaald dat Wilders geen haat zaait, hoe graag mensen zoals jij dat ook zo willen zien. Daarnaast leven we in een vrij land, hier mag je alles zeggen, kritiek hebben op alles en iedereen en dit ook uiten. Zodra je gaat toestaan dat wanneer iemand zich beledigd voelt door een uitspraak, je maar meteen tot moorden mag overgaan gaan we heel wat eeuwen terug de tijd in. Alhoewel, je kunt ook naar landen waar de Islamitische wetgeving heerst natuurlijk.

Harde kritiek en parodie is juist goed om intergratie te bevorderen. Heilige huisjes moeten worden omgetrapt. De bijbel is al jaren lang het 'slachtoffer' van sarcasme en kritiek. Met de bijbel wordt openlijk gespot in Month Python en vele andere shows. Ligt er nog iemand wakker van? Hoor je ooit mensen daarover klagen behalve heeel soms een aantal SGP'ers die niet willen dat Madonna aan een kruis hangt? Dacht het niet.

Religies hebben altijd een drang hun wil aan anderen op te leggen (denk aan zondag geen winkels open..). Dit moet echter nooit gebeuren en we moten ons daar met hand en tand tegen verdedigen en niet wegkijken als er een groep beledigd is. In dit land moet ik zonder schroom een Bijbel or Koran kunnen verbranden of te kakken kunnen zetten.

Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  2. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik denk wel dat je gelijk hebt als je stelt dat we hier geen onderdrukking meer moeten dulden door middel van welke godsdienst dan ook… Ik ben echter wel van mening dat:

1. De kennis van de Koran en de moslims is hier in Nederland over het algemeen om te huilen zo slecht.
    2. Er wordt steeds een beroep gedaan op de vrijheid van meningsuiting, desnoods ten koste van alles en iedereen.

Ik denk wanneer meer door Westerlingen wordt begrepen van het Islamitische geloof – zonder dat je het hoeft aan te nemen als de waarheid – er ook meer begrip komt voor moslims. Nu wordt er maar wat geblaat over "de" Islam, en zaken worden klakkeloos over genomen uit de media, alsof die er wat van weten… Misschien zouden we het Islamitische geloof eens onder de loep kunnen nemen in de geloofstopic hier op XBW…

Het is niet prettig om beledigd te worden… En nu wordt veelal gezegd dat we niks met het Islamitische geloof van doen hebben en dat we het recht hebben om maar van alles en nog wat over de Islam te beweren, het in het belachelijke te trekken en desnoods te bespotten… Maar als bij ons de gevoelige snaar geraakt wordt, kunnen we ook boos worden… En zijn we beledigd… Natuurlijk is parodie hier in de Westerse wereld mogelijk en zelfs noodzakelijk… Verschil is echter dat wij hier de scheiding tussen kerk en staat reeds hebben bewerkstelligd en dat is in veel Islamitische landen niet zo… In het ernstigste geval zien ze onze spot als godslastering… Het is de vraag of je je hier wat van aan moet trekken, maar aan de andere kant is het de vraag of je niet enig begrip zou kunnen opbrengen voor de ander… Maar we gaan altijd van onszelf uit en de ander is natuurlijk degene die het fout doet… :D

Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  3. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nou nou, ik ben gewoon van mening dat je bent wat je uitstraald.
    Als ik vrolijk ben op mijn werk straal ik dat in positieve zin uit.

Verder ben ik ook van mening dat ELKE religie gevaarlijk is, vooral als hij doorslaat naar het extreme.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens (een zeldzaamheid volgens mij
    \o/)

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    hallo he , wat een gedoe om een filmpje waarvan 99% van de beelden MOSLIMS zijn die zelf aan het woord staan.!

T/m het filmpje vond ik wilders maar een raar en kinderachtig mannetje,maar wat blijkt........ ik geef hem op 1 punt gelijk.

Iets wat hij indirect zegt maar niet in zijn film.

Namelijk het feit dat MOSLIMS (niet alle- ik doe niet aan generalisering) zeer snel op te fokken zijn.

Ben geen racist of zo, HECK ben zelf een buitenlander, maar het is toch te gek voor woorden dat zelfs een buitenlandse minister de haat zelf steunt. (met boycots etc.) denk aan de egyptische minister.

Ik zeg weg met alle kortzichtigheid !

(We moeten het niet in ons hoofd halen om bijv. een rooms katholieke kerk te bouwen in het centrum van marrakech) ------ moskee Rotterdam

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat is inderdaad juist de rede dat er nog 500 films gemaakt moeten worden over de Islam. Tegen de tijd dat Fitna 455 de revenue gepasseerd heeft hebben ze het vast wel gehad met die protesten en dat gezeik, dan denken ze net als iedereen die wel eens kritiek krijgt, ach, laat maar waaien.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kijk ! Jij snapt hem :b: en je bent ook nog is afkomstig uit lelystad ......

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hier zie jongens een poging tot een tegenaanvalleke vanuit oosterse zijde....

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...christelijke-variant-op-Fitna.dhtml#reactions

:lol:

Edit: dan kan ik dit er nét zo goed bijplakken....

Vooral dat vetgedrukte is de max,daar waar men nog vrouwen stenigt tot der dood terwijl de overspelige mannen slechts zweepslagen krijgen en homo's ophangt omdat ze zijn wie ze zijn gaan de woorden rechtspraak,voeling en mensenrechten in de mond nemen....
    Stelletje randdebielen ginds.....

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Omg... Hoorde net op de radio dat Wilders volgende maand voor het eerst het debat over de film Fitna aangaat. En hij gaat dit doen in... Waddinxveen! 8)

Ben benieuwd.. Ik ga wel even kijken denk ik.. hehe:+

9. znx_janx

znx_janx Shave or not?

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee of hij hier tussen staat maar ik post hem maar gewoon :)
    Schism - reactie op fitna
    Klikkerdeklik

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mja dat is pas broddelwerk :)

11. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    negatieve aandacht is ook aandacht. geeft m alleen maar meer naamsbekendheid. hij probeert hier gewoon op een trieste manier een slaatje uit te slaan, terwijl hij in eerste instantie er nog probeerde op te lijken xD
    denk persoonlijk ook niet dat er meer dan 3 mensen in USA zijn die hem kennen met zulke muziek :emo:

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Klik weer even wat stof op doen waaien.

En geloven jullie dat de Taliban de Nederlandse soldaten dode alleen om Fitna of gewoon omdat ze een tering hekel aan het Westen hebben? Ik denk gewoon omdat ze een hekel hebben aan het Westen, of Fitna er nou was geweest of niet ze haten alles daarom is het woordje HAATbaarden ook in het leven geroepen...

Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  13. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    wat weet jij nou van salah edin...hij werkt samen met wu-tang clan...was zelf special guest op de tour van wu tang clan die als het beste hiphop concert aller tijden geldt. En tuurlijk kun je meer vragen ik weet nie of je verstand hebt van het recht maar ik studeer rechten ouwe

14. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Er komt een tweede deel:

Bron: Telegraaf.nl

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  15. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Goede zaak. Hopelijk wordt hij wat harder dan de vorige film. Die vond ik niet zo heel veel voorstellen namelijk. Al die ophef was voor niks.:lol:

Go Wilders! mijn stem heb je.:cool:

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh, right.
    Ik durf te beweren dat het eerder het tegenovergestelde is. Wilders kondigde het filmpje aan, gaf aan wat er in kon komen en vervolgens scheet het hele kabinet meteen 7 kleuren.
    Vervolgens gaan Balkenende en Verhagen overal aankondigen dat het filmpje eraan komt, dat het erg gaat worden (terwijl op dat moment nog niemand dat hele filmpje heeft gezien en dus niet weet wat er daadwerkelijk in zit), dat het de mening is van 1 man, etc etc.
    Als beide heren niet zo'n wereldwijde aandacht op dat filmpje hadden gevestigd dan was de ophef ook een stuk minder geweest.
    Want wat krijgen we uiteindelijk? een 15 min filmpje met beelden van moslim extremisten en wat quotes uit de Koran. Een filmpje dat, als dit door Al Quada gemaakt was net zo goed een propaganda filmpje had kunnen zijn.

En nu dus deel 2. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde, filmpje wat excessen van een religie laat zien. En een kabinet wat door angst geleid de hele boel opblaast.

17. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft die vent niks beters te doen? Er is een enorme crisis aan de gang en meneer gaat een filmpje maken. Nu hij niet meer genoeg aandacht krijgt met deel 1 komt er een deel 2. Hij reisde de wereld rond, met name Amerika, om zijn film te promoten. Die vent zit in de politiek niet in de film industrie...

Hij zorgt er maar voor dat hij deze keer met een echte oplossing komt. Hij schreeuwt al 2 jaar dat moslims het probleem zijn en de oplossing waarmee hij komt is ze allemaal het land uitzetten de islam verbieden etc. Wat zijn dat nou weer voor een kinderachtige opmerkingen. Hij heeft gelijk, er is een probleem, maar oplossen doet hij het ook niet.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Aandachts ziek ventje met de MovieMaker kwaliteiten van een 3 jarige, wat dan ook direct het niveau is waar op hij en zijn partij gemiddeld functioneert

Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. En deze man trekt 30 zetels op dit moment, dat is zowel beangstigend als anderszijds diep triest..

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik krijg steeds meer een mein kampf gevoel...

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    binnen welke context ?

Deel Deze Pagina