1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Sorry maar zorgen maken over de Nederlandse cultuur is wel het laatste wat de mensen doen in de achterstandswijken. In achterstandswijken kunnen culturen veel beter met elkaar opschieten. Daar kunnen we nog veel van leren. :)

2. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 miljoen? Dat mocht je willen er zijn veel meer allochtonen in Nederland, maar omdat die geen andere huidskleur hebben beschouw jij ze niet als allochtoon?

ff van wikipedia aangezien ik het cbs website niet op kan:

Op 27 februari 2008 telde Nederland 16.404.282 inwoners. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek telt Nederland 3.216.255 personen met een niet-Nederlandse achtergrond. 1.450.101 hiervan zijn afkomstig uit westerse landen (Europa of Amerika), 1.766.154 zijn afkomstig uit niet-westerse landen.

De grootste groep niet-westerse allochtonen zijn altijd nog de Indo's. De grootste groep westerse allochtonen zijn denk ik Duitsers...

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratiebeleid_(Nederland)

Goed om even te lezen. Vaak hebben we er zelf voor gezorgd dat deze groepen naar Nederland kwamen d.m.v. landen koloniseren en gast arbeiders uit te nodigen.

Verder bestaat er ook nog een groep mensen in Nederland die politiek asiel hebben gekregen. Die mensen kunnen niet terug zonder consequenties. Uiteraard zijn er mensen die hier misbruik van maken en die moeten wel aangepakt worden.

Ook vertrekken er sinds 2001 meer Nederlanders uit Nederland dan buitenlanders in Nederland komen (emigratie overschot). 2008 had echter wel weer een immigratie overschot.

Laatst bewerkt: 18 apr 2009
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    De islam was hier eerder dan jij, dus ik vind dit nogal arrogant.
    En wat is 'de Nederlandse cultuur'? Maxima zei al (deels terecht IMO), dat wij niet echt een vaste cultuur hebben. Op dit moment is onze cultuur gewoon multicultureel. Jullie klinken allemaal zo conservatief, alsof jullie bang zijn voor veranderingen?
    Ik verwacht dat men Nederlands leert praten en wat normen en waarden leert. Verder kan ik geen enkel voorbeeld verzinnen waarin ik me moet aanpassen aan de islam, en ik zou graag een voorbeeld van jou willen horen dan.

4. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg niet om een leeftijdsgroep beschrijving maar om punten waarop jij je moet aanpassen aan de Islam van de Islam. Je ontwijkt de vraag. :)

Ja precies, dat vroeg ik dus ook. :)

5. GomoRra

GomoRra Guest

Dus? Ze mogen van mij er best zijn, maar teveel vind ik gewoon niet kunnen. Ik wil graag van jou weten waarom ze hier heen komen?
    Wat Maxima zegt heb ik weinig mee te maken. Er bestaat wel degelijk een 'Nederlandse identiteit' Maar dat is weer een heel ander onderwerp. Ik heb me zelf in dat onderwerp moeten verdiepen voor een schoolexamen.

Ik moet mij aanpassen aan de islam. Dan heb ik het niet alleen over een moskee de straks 5x op een dag ofzo lawaai gaat maken.
    Je mag vrouwen geen hand of zoen geven. Ook vind ik dat ze weinig respect hebben voor onze cultuur, dus het niet aanpassen in een ander land. Je bent al snel een racist als je een allochtoon niet aanneemt voor een baan.
    Ik weet niet waar het aan ligt bij die probleem jongeren, maar de basics van een goede opvoeding beginnen toch echt thuis. Als je die niet meekrijgt dan zou het best wel is kunnen dat je op het verkeerde pad terecht komt. Sorry maar aan zulk gedrag kan ik niet wennen.

Het geloof loopt gewoon jaren achter, maar je zult misschien in de toekomst zien dat vrouwen niet meer verplicht zijn op het dragen van een hoofddoek of zelfs burka. Dat vrouwen niet meer worden geslagen en dat ze dezelfde rechten hebben.
    En hopelijk dat vrijheid van meningsuiting hetzelfde betekend als voor ons deze dag.
    En ik hoop dat ze de Koran gewoon iets meer loslaten, er staan gewoon fouten teksten in. Ja in de bijbel ook, maar ik zie geen christenen enz zich opofferen voor Jesus door een aanslag te plegen op onschuldige mensen of om mensen van een anders geloof 'ongelovige varkens' te noemen. Je mag het van mij denken, maar om het te zeggen, dat hoeft van mij niet.

Ciao

6. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De reden dat ze hierheen komen is omdat wij het merendeel hebben uitgenodigd als gastarbeiders

Er zijn genoeg extreme voorbeelden van christenen te noemen. Alsof dat hele kruistochten gebeuren zo lief was: bekeren of gedood worden. In alle koloniën werd het christendom opgedrongen. Verder zijn christelijke voorbeelden extreme sekten te noemen en zo ver ik weet is de KKK ook overtuigend christelijk...

7. GomoRra

GomoRra Guest

bekeren of gedood worden. We leven in 2009...

+1 ze komen niet meer als gastarbeiders als het merendeel niet gaat werken..

8. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja onder het mom van dat was in het verleden is het in een keer allemaal goed gepraat.

En dat overige, heb je er een bron van dat het merendeel werkloos is? Weet je ook dat asielzoekers niet mogen werken? En de condities waarin ze leven is ook niet ideaal. Zo wonen ze bijvoorbeeld met 2 gezinnen in 1 huis wat al de nodige confrontaties op kan leveren. Ze moeten met het hele gezin zien rond te komen van iets van 150 euro in de maand wat al knap lastig is met de huidige prijzen. Ze willen wel werken, maar mogen niet.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    De islam loopt jaren achter ? , nee wij slaan een mooi figuur met bijv de aanrecht subsidie..

10. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    En toch blijf ik er van opkijken als ik een islamitische jongen rond de 20 jaar in een splinternieuwe BMW, Mercedes of Audi zie rijden. Zie ze zelden in een Fiat Panda zitten.

Maar dit is simpelweg het beeld wat ik voor ogen heb. Trek het je maar niet aan.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Jooo Nederlands praat jongûh juh wont in Nedreland pass je dan aaan ofzo! :mad::mad::mad::mad:_0/_0/_0/_0/_0/_0/:D:D:D

Ok ff serieus

Wow, jij schuift echt alles in de schoenen van de islam. Dat jij een gelovige vrouw niet mag kussen ligt aan die vrouw zelf, zij heeft haar principes. Dat die principes uit haar geloof komen, heeft niks te maken met dat jij je moet aanpassen aan de Koran. Het is niet de Koran die voorkomt dat jij vrouwen mag zoenen, maar principekwesties.
    Ook stom dat je Afghaanse praktijken herleidt op de Nederlandse situaties. Volgens jou moeten dus alle moslims weg omdat er een of andere baardige malloot uit het Midden Oosten roept dat alle niet gelovigen doodmoeten? En er zijn ZAT situaties waarin christenen handelen uit hun geloof, en waar het niet echt netjes gaat (Sudan en Oost-Timor bijvoorbeeld). Dus dit vind ik niet geldig.

Maar, wat vind jij de Nederlandse identiteit dan? Allemaal je eigen biertje betalen op zaterdagavond? Allemaal kaas eten en op klompen lopen? Kom op zeg.

Voor de goede orde, ik ben wel een beetje rechts georienteerd, maar niet zo extreem als Wilders/PVV.

Laatst bewerkt: 19 apr 2009
  12. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Nederlandse identiteit stond altijd bekend als tolerant en open ten aanzien van sex, drugs, geloof, seksuele geaardheid, afkomst etc. Als er iets is dat deze identiteit aantast is het Wilders zelf.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Lees dit dan... Meerderheid Wilders aanhang wil eigenlijk Peter R de Vries. Daarom zijn ze in mijn ogen alle geloofwaardigheid verloren. Ze geven niks om standpunten.

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Curchils standpunt word even kracht bij gezet

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Precies, ik heb al eerder gepleit dat democratie en vrijheid van meningsuiting echt niet het meeste fantastische is in een moderne samenleving. Democratie is overrated.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Er zit een dun verschil tussen aanpassen en over je heen laten lopen. We zijn TE tolerant geworden de afgelopen jaren. Mooi voorbeeld :

Jaren geleden ( toen ik nog een klein Rampage'je was ) wou mijn vader samen met de buurt een speeltuin neer laten zetten in het park. De gemeente was hier wel over te spreken. Toen het eenmaal BIJNA zover was kwam er iets tussenbeide. Jammer genoeg was dit 1 buitenlander die het erg nodig vond om een Moskee neer te droppen op het punt waar de speeltuin ZOU komen. Goed, kan gebeuren natuurlijk. De speeltuin is er toen gedeeltelijk gekomen en de moskee ook. Toen na een jaar of 2 de beste man naar de gemeente stapte omdat hij geen ruimte meer had in zijn moskee. Wat denk je? Gemeente sloopt de speeltuin en zet er een complex neer waar ze zelfs in Mekka jaloers op zijn. Echt.

Als Nederlander schaam ik me eigen kapot voor de huidige samenleving. Wat is het verschil tussen Wilders en Fortuyn? Niks, de één wist het wat beter te brengen en te formuleren als de ander. Zo simpel is het. Wilders / Fortuyn zeiden wat veel mensen hier in Nederland denken.

Tolerant, prima maar maak het niet te gek.

17. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hangt ook een beetje van de situatie af. Als er al 10 speeltuinen zijn en nog geen moskee is het alweer anders. Maar dat zal jij weten.

En Wilders zegt inderdaad wat veel Nederlanders denken, maar dat maakt hem nog geen goede politicus. Hij komt niet met degelijke plannen. De koran verbieden is geen plan, dat is een aanval. Hij heeft het lef wel wat veel andere politica niet hebben, maar heeft geen daadkracht.

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nee, klopt. Je kan de cultuur niet uit iemand halen ;) Zo moet het ook niet. Maar het moet niet zo zijn dat het Nederlandse volk ( zoals nu al op scholen gebeurd ) straks omgeschoold gaat worden naar de Islam.

Basisscholen zijn bezig met Turks / Marokkaans? Dat is toch te GEK voor woorden.

19. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar weet ik niks over. Zolang het vrijwillig is (keuze van ouders), lijkt het mij niet zo'n probleem. Als het verplicht is, is het wel een beetje raar. Kunnen ze beter Engels/Chinees/Spaans leren want dat zijn de 3 meest gesproken talen in de wereld.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maar is dat wel wat we willen? Als onze minister president alles gaat roepen wat het volk denkt, is het einde zoek. Buitenlandse contacten zullen verminderen, binnen no-time ruzie met de complete islamitische wereld (benzine is nu al te duur :emo:).
    Leuke vent die Wilders, maar wordt dan lekker motivational speaker en geef lezingen door het hele land, maar start aub geen 'politieke' partij, want van politiek zelf heeft ie weinig op.

Deel Deze Pagina