1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Post je dieet eens.

2. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Momenteel geen omdat het nu niet gaat met werken. Maar heb laatste jaar dit gegeten:

Ochtend:
    Glas melk
    Hard gekookt ei ( eigeel eet ik niet )
    Boterham met kipfilet

Tussendoor: Pinda's
    Tussendoor: Banaan

Middag: 6 boterhammen ( meestal 4 met kipfilet en 2 wat ik steeds anders doe )
    1 hard gekookt ei, ook zonder eigeel

Tussendoor: Pinda's
    Tussendoor: Appel/mandarijn

Avond: 2 keer per week pasta's ( rijst, bami, nasi )
    Rest van de week aardappelen, vlees, groenten.

Voor ik naar bed ga halve bak magere kwark met 0% vet en 0% calorien ranja. ( 250g aangezien een bak 500g is )

Ook gewoon 1 ker per week friet, weekend ook af en toe wat lekkers etc want ik houd wel van af en toe wat lekkers :+

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik eet soms havervlokken en soms havermout, is nu mijn standaard ontbijt geworden. Dat mix ik met lijnzaad, chiazaad en cocos. Ik gebruik geen normale melk maar amandel en sojamelk. Elke maand loop ik hier in Utrecht wel eens over de markt, wordt allemaal biologische eten en drinken verkocht en haal daar dan een lading gedroogd fruit (stand van http://mijngedroogdfruit.nl/) en chia zaad enzo.

Havervlokken heeft idd meer bite maar havermout vind ik zelf wat lekkerder.

4. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26

Weet je ook hoeveel eitwit/khd/vet en calorien dit is? Volgens mij zit je te laag in je koolhydraten. Die 6 boterhammen en avondeten doet geen wonderen.

Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  5. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Nee dit weet ik zo niet. Momenteel probeer ik gewoon zo goed mogelijk te eten maar eet ook vaak bij mijn baas of op het werk dus heb niet gek veel keuze nu. Maar dit word wel weer opgepakt als het hier klaar is.

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Plak al die dingen eens in myfitnesspal. Volgens mij zit je laag qua carbs. Misschien net aan 200. Ik moet 240 hebben in mn cut..

Kreeg ik in Lazar Angelov zn newsletter trouwens:

Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En de inhoud van je nieuwsbrief is nieuw omdat? ;)

Alle carbs complexe carbs, behalve wanneer je glycoceen voorraden uitgeput zijn. Wat dus bij het langere tijd vasten en na de training is

8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dacht misschien gewoon handig om te posten. Ik wist het niet

Ik eet meestal bruine rijst na trainen. Wit dus beter als middag eten na training en dus savonds weer bruin?

9. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Plateau time :+

Ik doe al een tijdje rippetoe, maar door drukte met werk kan ik de laatste maanden maar 2x per week. Eerst boekte ik nog vooruitgang, nu niet meer. En de routine gaat een beetje vervelen.

Wil graag supersets doen om m'n spieren meer te prikkelen. Over 6 weken heb ik weer meer tijd om te sporten en ga ik weer 3x per week. Als ik de komende 6 weken supersets doe hoop ik de motivatie en het plezier weer terug te krijgen.

DAG 1
    Squat <> Hanging leg raise 4x10
    Bench press <> Cable row 3x8
    Dips <> Dumbell curl 3x10
    Hyperextensions <> crunches 3x15

DAG 2
    Deadlift 3x8
    Incline bench press <> Barbell row 3x8
    Overhead press <> Pull ups 3x10
    Triceps extensions <> Barbell curl 3x10

Mis ik nog iets? Deadlift doe ik niet als superset, dat is volgens mij niet heel gezond 8)

10. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Heb een vraagje m.b.t. voeding. Mijn dagelijkse onderhoud is 2200kc. Wanneer ik 5 dagen 1900kc eet, kan ik dan twee dagen 2950kc eten?

Heel zwart wit natuurlijk, maar zit het lichaam zo in elkaar?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij schelen wit en bruin nauwelijks van elkaar op de GI. Dit is de beste manier van combineren van eiwitten en snelle suikers pwo:

http://www.bodybuilding.com/fun/ask-the-macro-manager.html

(laatste stuk van het artikel). Werkt echt prima.

Best een heel net schema imo. Wellicht dat je aan dag twee nog een tweetal sets leg presses kan toevoegen. Het schema mist nog wat focus op de benen.

Dat wordt soms wel gesuggereerd. Zo werkt het echter niet. Als je je kcal varieert met de carb-inname dan ben je in principe aan het carb cyclen. Je zult zien dat je zo wel afvalt terwijl, als je alle dagen 2200kcal zou eten je niet afvalt. Burn the fat, feed the muscle legt dit perfect uit (E-book).

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Serieus? Ik lees steeds op BB/DBB dat je bij cutten gewoon op iedere dag 300 onder je kcal moet zitten. Maar dat is dus helemaal niet optimaal? Ik zal dat boek eens downloaden (als 't mogelijk is) ;).

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hij eet niet alle dagen 1900 toch? Ik zit sinds begin maart echt stipt op 2200 elke dagen ik cut best lekker en heb genoeg kracht voor trainen.

Merkte soms in het begin wel echt als ik niet genoeg carbs binnenkreeg dat ik kracht miste. Maar als ik genoeg heb lukt het prima

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    300 is ook maar heel grof natuurlijk. 300 voor iemand met een bmr van 3000 is relatief natuurlijk heel anders dan iemand met een brm van 2000.

Dat boek is als je een wat meer wetenschappelijke benadering wilt echt leuk om te lezen. Dingen die bijv belicht worden is dat veel carbs eten een positieve invloed hebben op de insuline-afgifte en insuline is weer een hormoon waarop je gemakkelijk groot en sterk wordt. Echter van veel carbs eten wordt je ook groot en DIK :+ door een bepaalde cycle te doen behoud je je insuline gevoeligheid maar blijf je wel onder je behoefte.

Dat is ook de hoofdreden om tijdens het cutten zo nu en dan een refeed te houden wat late is verbasterd tot een smokkeldag. Sure het is ook gewoon lekker om goed te eten na zoveel dagen laag in je kcal zitten maar het is ook van belang om je carbs weer op te laden.

Er staat echter nog veel meer in. Ik moet hem ook nodig zelf weer lezen.

Ik heb het boek wel voor je. Moet je mij even een pm sturen met met je emailadres :)

15. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    @Kevf, thanks voor de tip, ik zal eens naar het boek kijken :).

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hier een stukje van een interessant stuk over insuline. Wellicht interessant om te posten omdat mensen vaak niet weten dat Insuline net als IGF en testosteron een hormoon is:

en de rest is te lezen op:

http://wiki.dutchbodybuilding.com/Insuline

17. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    @Kevf

Thanks, zag het zelf ook naderhand. :thumbs:

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En toen voelde ik mij klein en heel slap. Check dit filmpje vanaf 58 seconden

[yt]IfXeFxjSYcg[/yt]

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Op zijn 68 570 lbs deadliften..... well done sir....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina