1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Alleen aan je ontbijt?! :+ Twee pizza's, chocoflakes, snicker, ontbijtkoek, tosti......dit is geen krachtsport dieet, not even close.

Die 4 scoops zijn een totaal. Ik neem op trainingsdagen vier shakes. Overigens heb ik wel iets meer dan een scoop. Ik neem 30gr whey per keer mijn scoop is 25 gram.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha was aan rommelig dagje. Druk met school niks in huis, geen zin om lang te koken. Normaal eet ik als lunch spagetthi met tomatensaus en kip. Savonds altijd rijst of pasta met veel groente.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Havermout, whey en water is all you need. Nog sneller dan een boterham smeren en ideaal als tussenmaaltijd en overal mee heen te slepen :cool:

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Klopt, maar kan op school niks opwarmen. Dus maak 1 keer in de week 1kg spaghetti, kip met saus klaar voor een paar dagen en wanneer dit op is weer opnieuw. Eet nog maar weinig brood, alleen als ik subway doe of tosti's maak.

Wil nu wel meer havermout gaan eten 's ochtends en tussendoor. Niet alleen omdat het makkelijk is maar ook voor de vezels. Ik eet die echt veel te weinig.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    QFT, prima ontbijtje ook. 100 gram Havermout, 40 gram Whey en schudden maar. \o/

@Gdzr: Doed, jij kan echt alles eten wat je wil, dat weet ik nog wel van de laatste meet 8)

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha true :p Ik eet gewoon veel, let niet echt op wat het is. Vet komt er niet bij, en de gains gaan goed.

Beter ontbijtje toch? ;)

Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heel veel beter :thumbs:

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vaak heb ik gewoon geen zin om vroeg op te staan om echt te ontbijten, maar merk dat ik gewoon moe ben de dag door. Wil dus wel echt beter gaan eten en kijken of dat dat helpt.

9. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Whey havermout en water schudden en koud weghakken? Klinkt niet heel tof!

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wel gemalen oats van B&F oid pakken

11. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Die krijg je volgens mij zelfs gratis nu

Edit: niet meer

Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je hoeft ook niet vroeg op te staan imo. Ik eet ook pas een 1 tot een paar uur nadat ik ben opgestaan. Eerst goed op gang komen en dan pas eten vind ik veel plezieriger (echt IF doe ik niet meer).

En toch is het lekker. Ik heb havermout van Lidl eigen merk en hiervoor altijd die van Euroshopper, wil prima. Met brinta is het niet te pruimen imo maar met havermout juist wel.

Zelf nu in week 4 van het 3x3 schema, echter door een slechte vorige doe ik week 3 over. Ik was van plan om eerst toch de nodige assists te gaan doen maar naar 5-8 sets squat, bench, deadlift ben je echt dood.

Ik merk wel dat de bewegingen er echt een stuk sneller inslijten op deze manier.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    CNS overload :+ :)

Wel opletten, aangezien dat er voor zorgt dat je techniek er aan gaat en je de klok er op gelijk kunt zetten dat je een blessure oploopt. Dat is voor iemand van 20 makkelijker te overkomen dan iemand van >30 jaar (no offence Kevf ;) )

Ik zie het bij mijn trainingsmaat, die is 10 jaar ouder maar heeft veel langer nodig om te herstellen van dezelfde training dan ik.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt ben ik mij bewust. Ik had ook gewoon baat bij die slechte week (even herstellen) en heb in die week een enkele training in tweeën opgeknipt. Verder train ik eigenlijk nooit meer door pijntjes heen. Tot en met mijn 26e was alles prima, maar daarna zorgde dat voor blessures. Ik heb dit met 5x5 de laatste keer ook ervaren, ik ging gewoon te kapot. Gewoon stapje terug en weer opbouwen.

Tnx voor de tip :b:

edit: interessant stuk over het gebruik van een fitnessriem bij squatten.

http://www.setantacollege.com/wp-co...muliple repetitions of the squat exercise.pdf

Helaas nog niet helemaal kunnen lezen maar er lijken vooral veel voordelen aan te zitten. Vanavond nog maar even voor gaan zitten.

Laatst bewerkt: 19 jun 2014
  15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wat is jullie ervaring met betrekking tot de squat en lunges, veel gehamer over de knieën die niet voorbij de tenen mogen komen. Naar mijn mening is dit een achterhaalde visie, toch worden mensen nog steeds opgeleid dat dit zo zou moeten zijn. Op internet staat veel bro science, hierdoor kan ik dus moeilijk filteren. Hebben jullie hier nog goede reads voor?

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    hmm, heb maandag voor het eerst sinds lange tijd weer gefitnessed en best hard gegaan. Mega veel spierpijn sinds gisteren en m'n tietspieren (especially m'n rechter) is gewoon pumped? Iemand die hier iets over weet, of dat wel eens voorkomt of iets dergelijks?

Ben wel iemand die best veel spierpijn heeft na een goede workout sowieso, dat verschilt volgens mij wel per persoon. En heb eerder ook wel redelijk veel getraind dus ben het zeker gewend hard te fitnessen.

Dit nog nooit meegemaakt though.

Laatst bewerkt: 20 jun 2014
  17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Je hebt gewoon keihard gepompt jonge.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is niks van waar, tof filmpje hierover van een kerel die er echt veel verstand van heeft:

[yt]iBHc323QwFE[/yt]

en anders nog een wetenschappelijk artikel:

http://www.luciano.si/images/blog015_raziskava.pdf

19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Je kan er heel wetenschappelijk over doen (nofi), maar the squatpose is gewoon een houding alsof je staat te schijten in het wild. :D Meer hoef je niet te weten. :)

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Elke fysio of bewegingswetenschapper zal bevestigen dat squatten met je knie voorbij de tenen achterhaald is mbt de kracht die op je knieen komt. Belangrijker is de mate waarin je heupflexabiliteit er voor zorgt dat je de butt wink krijgt, die zorgt namelijk voor de extra druk op je onderste wervels en dat is ongewenst.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina