1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Thanks, zo zat ik er zelf ook aan te denken. Ik heb nooit fatsoenlijke feiten gehoord waarom de knieën niet voorbij de tenen mogen. Bij een diepe squat is het zelfs vaak noodzakelijk om je balans te houden.

Ik werk sinds kort weer in een sportschool en ik verbaas mij er over dat de meeste instructeurs en PT´ers nog steeds zo denken over de techniek. Er zou veel meer aandacht besteed moeten worden aan de positie van het bekken dan de positie van je knieën.

Ik denk dat je de meeste fysio´s dan erg overschat, bij mij op de opleiding is er nooit zo specifiek gekeken naar de techniek van de squat en is deze discussie ook niet naar voren gekomen. Wellicht dat het bij de master Sport Fysiotherapie meer op in gegaan wordt, ook bij de opleiding Oefentherapie heb ik dit niet voorbij zien komen. Wel hebben we veel biomechanica van het lichaam gehad, waardoor je met een beetje common sense deze theorie mag betwijfelen.

2. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Toevallig zei een trainer laatst dat ik hier last van kreeg. Had er nog nooit van gehoord. Wat kan ik het beste daar tegen doen?

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    1. Werken aan de beweeglijkheid van je bekken en lumbale wervels
    2. Functioneel mobiliteit trainen waardoor de spierspanning omlaag gaat en dus geen negatieve invloed kan hebben op je gewrichten
    3. Techniek trainen, actief je buik en bilspieren gebruiken waardoor je bekken neutraal blijven en geen lordosering krijgt.
    4. Een bredere stand wilt vaak ook helpen.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hmm, dan is mijn trainingsmaatje toevallig erg enthousiast als fysio ;)

Je heupflexibiliteit verbeteren, hoe en waarmee is iets wat je zelf moet uitvinden (zo is gewoonweg squatten op laag gewicht met een strikte vorm een optie) en wat het beste werkt voor jouw.

Er zijn een aantal goede oefeningen voor (staan volgens mij ook op T-Nation). Ik rek bijvoorbeeld mijn Iliacus veel (is 1 van de factoren van je flexabiliteit), omdat ik daar een blessure op had. Dit gaat de laatste tijd (9 maanden na de blessure!) een stuk beter. Daarnaast is het rekken met behulp van de tafel fijn, zoek wat artikelen voor het verbeteren van je flexabiliteit en je komt er vanzelf.

Gisteren 2x 140 High Bar. Was een tijd terug en 20 Kg van mijn 1RM af. Belangrijkste dat het pijnvrij is.

Nu alleen een nieuwe voetbalbroekje kopen :+

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    ?.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zou mij geen zorgen maken, is dit een herhalend resultaat dan mag je gaan kijken naar je trainingsmethode. Spierpijn is vrij normaal na een lange tijd van inactiviteit.

7. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Sowieso genoeg rusten. Kan nooit kwaad :).

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Haha ja kan, het kan ook wel verschillen per faculteit en de stages die je loopt. Die bepalen toch altijd wel erg veel je praktijk kennis :)

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou ik heb elke week spierpijn na het squatten en lunges enz. Dacht dat dat normaal was, legday enz?

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dan zit je goed op niveau te trainen, verder zou je lichaam qua hersteltijd wel progressie moeten boeken waardoor je spierpijn wel beter te handelen is.

Ik maak mij nooit zo´n zorgen over spierpijn, of het moet acuut plaats vinden.

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Iemand nog tips?

Ik heb een hardloop boek, maar dat opbouw schema is me wat té intens met direct 45 tot 60 min lopen de eerste week. (30 min max het liefst)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Deze site was iig vroeger altijd erg goed:http://www.loopwereld.nl

Ik kan hem nu helaas niet checken, hij laadt niet op mijn tablet. Ze hebben ook een toffee hardloopapp.

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Probeer vooral niet teveel op je tempo te letten, kilometers maken is het belangrijkste. Als je te hard gaat forceren je tempo te vergroten liggen blessures op de loer, zeker bij beginnende hardlopers. Versterk overigens je core stability en enkel/knie/heup spieren als je in de sportschool bent, 5 min oefeningen doen per keer. Rekken doe je na het hardlopen, niet er na.

Als je wil kan ik een basic hardloop schema meegeven voor de 10km, dan moet je even je mail adres pm'en.

14. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Volgens mij deden mensen hier 5x5 programma toch. Ik wil dit misschien 8-12 weken gaan doen. Maar doen jullie ook echt 1.25kg steeds erbij?

15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Dat met die kilometers had ik ook al begrepen. Momenteel jog ik 10 min lang over ongeveer 2km, maar ik moet nog even een goed schema vinden.

Maar moet ik me nu na of voor het hardlopen rekken?

Ik stuur je wel even een bericht met m'n email ;)

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb 5x5 vroeger ook een tijd gedaan, het doel was wel om dit te proberen. Je eerste week begin je ook niet met maximaal als ik het mij goed herinner.

Er na, een hogere spierspanning is met hardlopen juist wel handig. Als ik de pro's mag geloven.

Laatst bewerkt: 24 jun 2014
  17. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Duidelijk, weer wat geleerd.

Ik zal morgen dan maar even aan de slag met wat meer kilometers, aangezien dat kennelijk wel belangrijker is.

18. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    2.5 erbij (totaalgewicht) en week 1 gewoon begonnen met alleen bar. Je bent dan wel snel klaar de eerste paar weken (goed!) en denkt tijdens het trainen 'wtf ben ik aan het doen', maar ik had toch erna altijd wat pump en lichte spierpijn. Vooral ook omdat je extra geconcentreerd met je proper form bezig bent.

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb van verschillende kanten gehoord dat chocomel een perfect is voor na je workout. Is dit broscience of zit er een kern van waarheid? Want chocomel is fucking lekker dus lijkt me wel chil :+

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zou zeggen pak er een pak chocomel bij en kijk op de ingrediëntenlijst. Kan je zo zien of het goed is als post-workout of niet. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina