1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Simple Science Fitness legt heel goed de basis uit van zowel fitness als voeding (misschien iets voor de OP?).
     
  2. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    De link werkt niet bij mij? of ligt dat aan mn laptop:+
     
  3. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    link
     
  4. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Als eerste gooi naar een vast voedingsschema heb ik dit geproduceerd:

    http://www.myfitnesspal.com/food/diary/RichardRMFC

    Met als doel : Buikje proberen kwijt te raken, eventueel wat spieren op te bouwen waar mogelijk. Hoogste prioriteit is dus het afvallen.

    Met de volgende gegevens over mijzelf:

    Ik ben 20 jaar oud. Op het moment 194cm groot, en weeg 84.6 kg. Mijn vetpercentage heb ik nog niet op laten meten.

    Op school zit ik vooral achter de pc, en ik ga 4 dagen in de week te sporten! Zou iemand me kunnen vertellen of ik op de goede weg ben met dit schema?

    Bedankt alvast!
     
  5. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Aangezien je 84,6 kilo weegt is 1693kc veel te weinig in mijn ogen. Ik raad je aan je vet percentage te meten zodat je vervolgens je onderhoud aan calorieën kan meten. Aangezien je 4 keer in de week sport zal dit tussen de 2600 en 3000 zitten gok ik. Dit getal doe je vervolgens -500kc waardoor je op een getal uitkomt die jou op een gezonde manier laat afvallen.

    Wat betreft je voeding zou ik (in verhouding) meer gezonde vetten eten. Dit kan bijvoorbeeld door te koken in olijfolie of kokosolie. Daarnaast kun je ook noten door je kwark doen :).
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2014
  6. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    194cm en dan 84kg, dan is het toch niet heel nodig om af te vallen? Maar je moet idd meer eten, dit is veel te weinig.
     
  7. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zeggen meer inderdaad als ze mijn gewicht horen. Echter als ze zien dat ik inderdaad wel een buikje heb en de beginselen van borsten begin aan te nemen (vind het altijd zo raar klinken) dan denken ze er meestal wel hetzelfde over als ikzelf!

    Ik heb jammer genoeg geen invloed op wat we krijgen als avond eten, en ook niet hoe mijn moeder het eten bereid jammer genoeg! Een vriend van me zat ik exact hetzelfde schuitje maar is nu al een tijdje bezig en je ziet het wel! hij zei me inderdaad op ongeveer 2400 Kcal te gaan zitten.

    Hij zei me dat ik puur moest gaan letten op eiwitten en Kcal. Dat is daarvan tenminste mijn dagelijkse behoeften moet gaan halen. Klopt dat?

    Noten lijkt me prima! heb je ook nog tips welke noten ik kan gaan toevoegen? en hoe ik op de 2400 Kcal kom.

    Bedankt!
     
  8. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Die 2400kc is inclusief vetten. Ikzelf eet volgens de verhouding van het "zone-diet". Klinkt heel spannend maar komt er gewoon op neer dat het totaal aantal calorieën dat ik eet voor 40% uit koolhydraten, 30% uit eiwitten en 30% uit vetten komt. Daarbij dien je rekening te houden met het feit dat 1 gram koolydraat 4kc is, 1 gram eiwit ook 4kc is en een gram vet 9kc is.

    En wat betreft noten, ik zelf eet alleen walnoten omdat ik allergisch ben voor vrijwel elke andere nootsoort :9. Check deze pagina voor meer noten.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2014
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ben sinds vandaag via Myfitnesspall aan het bijhouden wat ik zoal allemaal vreet en shit. Is vergelijkbaar met andere dagen. Ben 23, gemiddeld 81/82kg, 189cm, vetpercentage rond de 15. Doel is om te bulken, en volgens MFP moet ik dan 3200kcal per dag vreten. Kom ik vandaag net niet aan blijkbaar. Vandaag train ik niet, gisteren wel getrained en morgen weer. 3x in de week trainen. Een uur. Dan moeten die trainingen op de trainingsdagen van de kcal weer af toch? Hoeveel kcal is een gemiddelde training ongv? + hoe zorg ik er voor om niet te veel in vet aan te komen? Koolhydraten verminderen op rustdagen oid? Nog op en of aanmerkingen op dit eetschema? Tips om het eventueel goedkoper te maken want het kost me maandelijks klappen met geld? :+

    http://www.myfitnesspal.com/nl/food/diary/jimboswaggerman
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2014
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Welkom bij Reckuuza's duizend-en-één vragen in 1 post-post.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Die fitnesspal zegt dat ik 2200kcal per dag moet eten om aan te komen. Is dat niet mega weinig? 20jr, 180cm, 67kg.

    Volgens mij is die hele app gewoon kut hoor. Alleen handig om je eten mee bij te houden..
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Waarom ik dan 3200? :+
     
  14. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Hij zegt dat ik maintain op 1978kcal. Over mijn smalle lichaamsbouw heb ik niks ingevoerd :9

    Heb trouwens moderate exercise aangeklikt.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2014
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    2200 lijkt me wel erg weinig. Heb het gevoel dat Myfitnesspal wel redelijk accuraat is verder. Gewoon beetje basisdingen geeft het weer.

    Die site van die noten is trouwens wel wat duurder dan andere sites volgens mij.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zou mfp niet gebruiken om je onderhoud en je macros zelf uit te rekenen.

    Voor macros: Neem 20-30% van je kcal voor vet, 2-2.5gr per lichaamsgewicht voor proteine en rest vul je aan met carbs.
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    :lol:
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is wel weinig ja. Niet vergeten dat het netto is. Je kan via de app ook trainingen toevoegen en zelfs huishoudklusjes enzo :p
     
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik eet meestal gewoon rond 2300 en zorg dat ik genoeg eiwitten binnen krijg. Misschien na de zomervakantie maar even een goed schema maken dat m'n macro's op orde zitten.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik had ook niet echt invloed op wat ik savonds at, wel vroeg ik altijd wat we aten, want als het iets met wat meer vet was, wist ik dat ik lunch wat minder vettig moest eten.

    [yt]tpiEghARaKs[/yt]

    In dit filmpje en in de description staan tips hoe je je dieet kan invullen. Moet je wel je eigen lichaamsgewicht naar pounds converteren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina