1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik squatte na 3 maanden ook 130kg.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Na drie maanden? Ik vind dat erg zwaar. Mbt squatten: losse barbell, heupgewricht onder de knie (dus iets voorbij parallel) etc?

Hoeveel squat je nu dan? Filmpje?

Edit: even op zoek gegaan naar wat standaarden die wel eens gehanteerd worden. Ik weet niet wat je lichaamsgewicht was maar een startende squatter van rond de 80 kg squat ergens tussen de 50 en 90 kg. Komt op mij niet vreemd over. Na drie maanden ben je echt nog wel een tijd novice en dan al 130..... Op naar het NK powerliften dus!

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg.html

Laatst bewerkt: 22 okt 2014
  3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Pfff zit na een jaar pas op 4x3x100 met 66.5kg bw. (Train al langer maar eerste jaar niks gedaan aan squatten. Wist ik veel, deed maar wat. Hadden eerst geeneens een squatrack)

Benchen doe ik 4x5x67.5 en deadlifts even gestopt. Kreeg last van mn onderrug. Maar deed 4x3x130

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Losse barbell, tot de grond. Laatste tijd niet gesquat, tijdje niet gesport omdat ik het te druk had met andere dingen. Ook laatste tijd wat last van mn knie, moet een keer zooltjes halen want heb blijkbaar naar binnengezakte voeten. Daardoor nu ook wat last van mn knie als ik diep ga. Laatst weer keer gesquat en eindigde met 5x90kg ofzo.

Tijdens het werk eb ik altijd een slechte houding. Overstrekte knieen, daardoor al vrij snel last van knie. Nu heb ik laatst een hamstring blessure gehad door een honkbalwedstrijd. Dus nu weer rustig aan beginnen.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    5x90 zijn hele andere getallen, dan heb je een 1rm van rond de 100-105 kg. Dat is wel heel wat anders dan 130. Het is niet zo dat ik je niet geloof, maar vind het wel erg bijzonder. Ook omdat je aangeeft zelfs tot de grond te squatten (ATG), wat nog weer een stuk zwaarder is.

Ik vind deze site best geinig trouwens.
    http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html

Voor mezelf geldt dat Press, Bench en Deadlift op Advanced zitten, Squat loop ik nog 27kg achter, maar zondag weer voor de 1rm's en hoop toch wel op 150 uit te komen.

6. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik gok mezelf op intermediate. Dan loop ik klein beetje voor op squatten en deadlift. En beetje achter op bench

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Op basis van de gewichten zou je idd aan kunnen geven wat de fase is waar je je in begeeft. Veel mensen hechten teveel waarde aan het niet meer zijn van een 'novice'. In de krachtsport is dat juist iets heel erg goeds. Dat zegt namelijk wat over de hoeveelheid progressie die je nog kan maken. Een novice kan nog veel harder vooruit en haalt het meeste uit lineaire schema's.

Ik lees me de laatste tijd weer helemaal suf. Te gekke sport blijft het ook.

@Siemenn : Front Squat kan voor jou een uitkomst zijn. Check hier een interessant pubmed artikel waar wordt uitgelegd dat er geen verschil is tussen front en back squat qua 'muscle recruitment' maar dat de FS een stuk minder belastend is voor je knieën.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19002072

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mja, vindt het altijd mooie verhalen als er geen filmpje van beschikbaar is.

Kevf vindt dit leuk.
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Komend weekend of maandag aan de slag met mijn 1 rm. Hoopt op: Bench - 132 Squat - 144 Deadlift - 205

zal ook zeker even filmpjes posten als ik met gewichten ga pochen :+

Reckuuza en killaz vinden dit leuk.
  10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Zal daar zeker eens naar gaan kijken. Ik weet nog wel dat ik de allereerste keer (maandje voor zomervakantie) beiden eens geprobeerd had, maar merkte dat mijn zwakke polsen niet handig waren bij front squat aangezien de houding van je polsen waarmee je de barbell vasthoudt nogal pijnlijk was. Verder zijn de BS <> FS discussies nog nooit echt hard bewezen, want heb ook eerder artikelen gelezen die melden dat de Front Squats juist meer stress op je knieën hebben. :+

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nooo :+

Zelfde Bench, iets hogere squat en lagere Deadlift. Nu moet ik ook weer aan de 1 RM's Kevf :+

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    @Kevf Die 130 is denk ik 1,5 jaar geleden. Heb bijna een jaar eruit gelegen dus dan is het niet zo goed als t nu weer laag is.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    beetje een challenge, leuk. Ik werk nu elke 9e week naar nieuwe 1rm's toe. Dit wordt de eerste keer.

Hoe hard wil je een bewijs hebben? Dit is een pubmed publicatie. Het bro-science gehalte is dus 0.

Matrix vindt dit leuk.
  14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Front squat je toch met crossgrip of straps? @Siemenn

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Rare vraag, maar hoe kan je het beste je benen houden bij dips/pullups enz. ? Ik heb namelijk best vaak dat ik op een vage manier een spier verrek oid in m'n bovenbeen (buitenkant) en daar hou ik dan best een tijdje last van. Ik heb geprobeerd m'n benen achter me te houden (zoals je meestal in de filmpjes ziet) en gewoon te laten hangen, maar blijf er last van houden. Is het misschien omdat m'n benen dan niet goed opgewarmd zijn?

16. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Maar je kan wel zwaarder op de BS, wat dus uiteindelijk een beter resultaat geeft?

17. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Mijn 1Rm overhead squat is 55 kg :+, maar die vind ik dan ook een stuk uitdagender dan de back of front squat. :)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    True. Ik heb Martijn gisteren (is een Nederlander) ook een mail gestuurd met precies die vraag.

Gisteren een mooie training gehad voor mijn 1rm sessie van komende zondag (of maandag). flat dumbell press, 2 sets van 10 met 46kg :D

@FunkXual : serieus? Ik probeer deze oefening zo nu en dan maar vind het met alleen stang al lastig zat. Overigens is het (voor zover ik weet) vooral een oefeninf voor mobiliteit.

Laatst bewerkt: 25 okt 2014
    Pine NL vindt dit leuk.
  19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.944
    Je benen gekruist achter je houden? En tijdens de oefening (meer) focussen op je spiergroepen die je aan het trainen bent kan wellicht ook helpen.

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, no joke. :)

Schoudermobiliteit is key bij Overhead Squat voor mijn gevoel. I.c.m. balans in je houding en techniek. Oefening gaat mij goed af in ieder geval. :)

Gisteren pistol squats gedaan. Doel was ook om mijn 1RM te verbeteren. Zat op 12 kg. Gisteren 20 kg gehaald (uiteraard zowel links als rechts). :) Mijn balans en lenigheid i.c.m. met explosiviteit en het aansturen van mijn spieren door mijn hersenen, is sinds ik Crossfitness doe echt enorm omhoog gegaan. :)

Mijn techniek is over het algemeen heel goed. Ik faal liever met een mooie techniek, dan om niet te falen met een kuttechniek of balans. :+

Bij dips kun je overwegen om te starten met ring dips, maar dan moet je wel een gym met ringen hebben. ;)

Kevf vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina