Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik kwam tot dezelfde conclusie. Na 3 maanden oefeningen en rekken was ik eindelijk mobiel genoeg om ze te doen enkel met stang. M'n rug haakte af toen ik er 10kg bij wilde doen :+

Ben na een jaar 3x per week training inmiddels gestopt en ben gaan boulderen/klimmen. Blij dat ik er een jaar goed voor gegaan ben, anders had ik dat nu niet zo makkelijk op kunnen pakken. Begin vast over een paar jaar wel weer, als ik weer iets nieuws zoek ;)

2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Hoe nuttig is het om buikspier oefeningen te doen wanneer je BF te hoog is om zichtbare abs te hebben?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het sowieso maar beperkt nuttig als je al veel compounds doet :)

Vandaag was PR dag. Zoals beloofd ook filmpjes gemaakt. Voordat ik ze post: is het een idee om een xbw powerlift competitie in een ander topic op te zetten? Het idee is simpel: In 1 training zet je een max neer met squat, bench en deadlift. Samen met je lichaamsgewicht kan je gebruik maken van de wilksformule om tot het aantal punten te komen. Zo houden we iedereen zijn/haar progressie bij. Het idee is met name om jezelf te blijven verbeteren uiteraard.

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Lijkt me leuk! :)

Kevf vindt dit leuk.
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tof! Even wachten of er meer gegadigden zijn :)

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Lijkt me leuk. Kom ik met mn 66.5kg xd. Welke volgorde. Sq DL BP?

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Des te lichter je bent, des te hoger je wilks

http://wilkscalculator.com

Ik maak vanavond even een thread met uitleg en iig mijn vids :)

Marty NL vindt dit leuk.
  8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Sure, al heb ik echt hele slechte stats momenteel. Zit nu in week 5 van 5x5, dus even wachten nog op mijn 1RM :+

@Nerrion

Nul.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  10. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Thanks, ga ik er geen tijd aan verspillen.

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Het gaat er niet alleen om of je je abs kunt zien, maar ook om je core strenght. Ik weet je schema niet, maar als jij bijvoorbeeld voor al je spiergroepen alleen machines of alleen de wat meer isolatie variant van pakt en geen compounds zou ik je willen aanraden om (ten eerste compounds te doen :+, maar daarnaast om) bijvoorbeeld een ab roll ofzo in je schema op te nemen.

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dat is dan ook weer de verkeerde insteek, sterke buikspieren zijn van belang bij krachttraining, al is het maar ter blessure preventie. Train je meer met compound oefeningen zoals Azumi zegt, neem je ze al goed mee. Veel mensen hebben meestal te zwakke buikspieren, hence al die lage rugklachten, daarom is het niet verkeerd om daar (extra) aandacht aan te besteden.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Jongens. Hoe beneficial is het als een spotter je bij elke rep helpt bij het benchen. Ik zie veel mensen dan 80kg benchen. Doen 3 helemaal zelf en dan 5 met hulp. En dan 90kg erop en dan alles met hulp.

Ik probeer 4x5 met een gewicht dat ik geen spotter nodig heb. Is die eerste manier ook gewoon prima?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    een spotter is er (grofweg gezegd) alleen maar om je te helpen wanneer het gewicht de 'verkeerde' kant op gaat. Iaw wanneer je met squatten en benchen bij het opwaartse gedeelte weer naar beneden zakt. Je kan er evt voor kiezen om voor je schema samen met de spotter wel je 5 reps af te maken maar voor je schema is het dan een mislukte poging. De week er na weer proberen en als het weer niet zonder spotter lukt dan is het tijd voor wat stapjes terug en weer langzaamaan opbouwen.

Uitzondering hierop is het trainen met negatieven. Daarbij laadt je meer gewicht op de stang dan dat je aan kan en helpt de spotter je met het gewicht omhoog krijgen. Het laten zakken doe je dan zelf. Op deze manier wen je aan de zware gewichten. Overigens is dit een techniek die je alleen wilt toepassen als je de nodige trainingservaring hebt.

De jongens die 5 reps met hulp doen en slechts 3 alleen doen dat alleen om daarna nog even te bevestigen of de spotter veel hielp 'neuh nauwelijks' om daarna in de kroeg te vertellen dat ze 8x90kg kunnen benchen.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Eens met Kevf, mensen staren tijdens de training zich dood op de kilo's die op de stang hangt. Je kan je training beter afstemmen op de juiste intensiteit, als die correct is zal je veel meer vooruitgang boeken imho.

Reckuuza vindt dit leuk.
  16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja duidelijk. Ik "trainde" eerst ook zo, wist ik veel, ik zag de meeste mensen zo benchen. Net ging wel lekker, deed 4x5x67.5 zonder hulp.. Nog 1 of 2 weken dit en dan naar de 3tjes met 70

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Moet je eens kijken wanneer je tegen mensen zegt dat ze de spanning er op moeten houden (dus ellebogen niet locken bij de Bench, knieen niet volledig strekken bij de squat en DL niet droppen maar licht aantikken), dan snappen ze er sowieso nog maar weinig van.

18. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Als iemand tegen mij zegt dat ik DL niet moet droppen maar licht aantikken snap ik er ook maar weinig van ;) Klinkt als aanbeveling om touch en go toe te passen. Maar neem aan dat je gewoon bedoeld om de spanning er gewoon op te houden tijdens het neerleggen dus begrijp je punt.

Als ik iemand vraag om te spotten zeg ik er expliciet bij dat ze niks moeten doen totdat het gewicht de 'verkeerde' kant in gaat. Vooral bij de bench kan ik soms halverwege even stallen, om 'm vervolgens wel zelf uit te drukken. Heb meerdere malen gehad dat de spotter op dat moment gewoon een ruk aan de stang geeft... Doei rep. Heb er wel van geleerd. Ik geef even een instructie voor het spotten :D

19. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Vandaag sinds best lange tijd weer eens goed gewogen, zit nu echt eindelijk weer op een solide 90-91KG, ben er wel blij mee, want was sinds de zomer ong. 3-4 KG afgevallen. Nu nog even verder knallen. :D

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina