1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoezo is dat @ mij ?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je bedoelt Nerrion? Mbt voedingswaarde: je kan zelf ook voeding toevoegen. Wel zo gemakkelijk.

3. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb een senzu bean nodig voor mijn polsen. Vandaag met 10-30% maar gaan trainen en het doet al zeer.

Rows gedaan met 20kg. 3 sets van 50 reps 8)

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ben nu sinds maanden weer actief begonnen met fitness, 3x per week nu. Gisteren ben ik ook benen gaan trainen (dag 2 van de 3 dat ik ga), merk nu dat ik na gisteren wat last heb van m'n onderrug. Kan natuurlijk gewoon wat spierpijn zijn, maar zal wel door de squats komen. Techniek is volgens mij prima, alleen bij de laatste paar moest het echt uit m'n tenen komen, misschien dat ik daar wat fouten heb gemaakt qua techniek omdat ik zoveel moest geven. Volgende keer even iemand erbij halen die kan letten op m'n techniek. Lees/zie zelf ook al veel op internet over verkeerde houdingen, holle rug, borst teveel vooruit brengen etc.

Keek ook wat vids van Mark Rippetoe net, zal daar ook proberen op te letten met zijn techniek tips.

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Als het bijna niet meer lukt ga je compenseren, dus dat zou best wel eens kunnen. Ik zou zeggen maak een filmpje van je squat.

6. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Is dit een goede formule om mijn caloriebehoefte uit te rekenen?

Je BMR kun je met onderstaande formule berekenen.
    (Dit is de herziende Harris en Benedict- formule van Roza en Shizgal).

Voor vrouwen: 447,593 + (9,247 X G) + (3,098 X H) - (4,33 X L)
    Voor mannen: 88,362 + (13,397 X G) + (4,799 X H) - (5,677 X L)

G = lichaamsgewicht in kilo’s
    H = lengte in cm
    L = leeftijd in jaren

Nu heb je jouw rustmetabolisme: hoeveel calorieën je lichaam verbrand in 24 uur zonder activiteit. De volgende stap is het toevoegen van een PAL-waarde.

Geen tot weinig lichaamsbeweging (de hele dag op bed): 1.2
    Lichte lichaamsbeweging (als je werk niet actief is en je niet aan sport doet): 1.375
    Normale lichaamsbeweging: 1.55
    Zware lichaamsbeweging (lichaamsbelastend werk, of dagelijks sporten): 1.725
    Zeer zware lichaamsbeweging (professionele sporters): 1.9

7. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb hetzelfde probleem, ik heb vele tutorials bekeken en hou me precies aan de regeltjes maar krijg toch last van mijn onderrug.

8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Lijkt mij wel. Geloof dat ik het ook zo had gedaan. Anders komt er iig hetzelfde uit als mijn eigen berekening. 2598kcal per dag

GillesD12 vindt dit leuk.
  9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb denk ik gewoon te enthousiast gedaan, ik weet het niet. Rug doet nog steeds lastig, vooral met bukken en liggen. Even rust houden dan maar.

Misschien is onderrug goed trainen handig.

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hmm onderrug heb ik bij squatten nooit last van. Handigste is een filmpje te maken zodat iemand de houding kan checken inderdaad. Zo had ik vorige week 130kg attempt gedaan en ook laten filmen om de diepte te kijken. Zal hem later posten, maar zo heb ik gezien dat ik net niet parallel ging en ik iets naar voren leunde. Altijd handig om ook jezelf zo te bekritiseren.

Houden jullie je core wel tight? Echt diep ademhalen voor je rep?

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Hmmz daar heb ik nog niet heel erg op gelet. Zal daar de volgende keer wel op letten. Ik ben sowieso nog een beginner met krachttraining. Ik was altijd vrij hardcore met wielrennen bezig. Dus hoe minder je weegt hoe beter zeg maar. Ik ben eigenlijk net begonnen met spiermassa opbouwen dus, maar ik loop wel tegen een probleem aan. Ik kom maar niet aan, terwijl ik echt fucking veel eet. Ik ben altijd dun geweest dus zal wel een snel metabolisme hebben denk ik.

Tips?

12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176

Eten boven je onderhoud. Je benodigde kcal uitrekenen met de formule die hierboven is gegeven. En daar boven 200-500kcal eten.

Niet ontevreden met de snelheid. Diepte kan beter en stabiliteit ook denk ik. Wacht nu al een paar weken op mn adidas power perfects maar duurt lang. Iets misgegaan vrees ik.

13. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Heb al enige tijd dringend nieuwe fitnesshandschoenen nodig, dus nu kreeg ik voor Kerst die van Body&Fitshop. Deze zijn echter echt verschrikkelijk en doen serieus pijn aan mijn handen (gebruik dus weer de vorige). Ik heb een keer eerder Harbringers gehad, dus die wilde ik nu weer halen. Twijfel nu tussen de volgende twee:
    Wat raden jullie aan? Is een wristwrap beter? Of als jullie nog een betere optie hebben :)

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Ik vind met wristwrap wel chiller want heb je meer ondersteuning voor je pols + je kan hem strakker aantrekken mocht de handschoen wat grote ruitvallen.
    Waddup met die van BFS dan? Ik heb ze en ze zijn wel prima.

GillesD12 vindt dit leuk.
  15. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Hij trekt heel onprettig samen op die standaard eeltplek net onder de vingers zeg maar. Het snijdt tijdens het trainen (bij pullups bijvoorbeeld) heel erg en na de training zit er een dikke rode streep.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Netje man. Je haalt idd nog niet helemaal voldoende diepte. Je squat high bar?

@GillesD12 : gewoon geen handschoenen gebruiken is de beste tip die ik voor je heb. Zo heb je meer controle over de bar.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dit was ook 15kg boven mn laatste PR. 125 ging nog goed. Raakte aardig uitgeput. Daarom vroeg ik iemand om het te filmen kijken of ik diepte nog redde. Ben ook uitgegaan van 125 als mn 1rm voor wendler. Niet 130. En is idd high bar

18. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Even een vraagje. Zou je in een sportschool ook terecht kunnen wanneer je zoals ik een ongeval hebt gehad, waarbij de rug gebroken is geweest? Momenteel heb ik een metalen ladderconstructie in de bovenrug (T4 t/m T12 zitten vast). Mijn onderrug moet dus alles gaan opvangen voor de rest van mijn leven.

Ik wil dus graag mijn onderrug trainen. Dus de spieren in de onderrug versterken, wat gewicht verliezen, en op conditie blijven. Het is dus niet de bedoeling dat ik het materiaal in mijn rug ga testen op belasting met allemaal zware apparaten, om het maar even cru te zeggen.

Heb zelf 0 ervaring met een sportschool, vandaar, ik sportte het liefst altijd in de frisse buitenlucht. Dus wat ik hier in het topic allemaal lees zegt me voor 80% helemaal niks :p
    Ik ga sowieso nog in gesprek met iemand over de mogelijkheden in een sportschool, maar ik was benieuwd of jullie hier misschien al wat over kunnen zeggen.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zou eerder in gesprek gaan met een arts/fysio dan met iemand in de sportschool (die hoogstwaarschijnlijk 0 verstand heeft wat iemand met een gebroken rug wel en niet kan).

Alexknl, Kevf en Gdzr vinden dit leuk.
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb je geen info meegekregen van het ziekenhuis? Ik verwacht dat ze tijdens het revalideren toch ook oefeningen en adviezen meegeven voor daarna. Verder kan je tegenwoordig bij sommige sportartsen terecht alsof het een huisarts is. Tenminste hier in het ziekenhuis van Groningen kan dat wel. Wellicht zit er ook zoiets bij jou in de buurt.

Alexknl vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina