1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Jup! Elke dag voor elke maaltijd, voor dat ik ga slapen en wanneer ik me niet goed voel. Minimaal vier keer dus. :p

Maar dat kun je denk ik wel bij je huisarts of apotheek krijgen! ;)

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Pff heavy man, maar voor jou de normaalste zaak van de wereld denk ik.

3. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Klinkt heel bekend, ik heb zelf ook diabetes type 1 sinds 1996. Ik heb zelf toevallig laatst voor het eerst in tijden tijdens het sporten ook weer een hypo gekregen. Ik ken mijn lichaam en ben een tijdje door gegaan, maar daarna werd ik duizelig, zweette mij kapot en mijn hele lichaam was slap. Snel werkende dextro werkt voor mij altijd.

Maar inderdaad, Reckuuza ik zou gewoon een curve bij houden. Dus dat je een week ongeveer je suiker bij blijft houden. Het kan ook best zijn dat je niets met diabetes hebt maar gewoon 'aanvallen' krijgt. Mijn vader heeft af en toe ook een aanval die hij omschrijft als geeuwhonger, maar altijd dezelfde symptomen heeft als bij een hypo. Dus dat hij slap wordt, geen energie heeft, bleek wordt. Dan neemt hij ook dextro en wat langwerkends, brood of iets dergelijks en zo lost hij het op.

Victor vind je een insuline pomp niets? Voor mij echt het beste wat mij is overkomen in mijn lange diabetes periode.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Alleen loop je dan heel de dag met een kastje op je broek, lijkt me ook niet echt iets.

5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Kan gewoon in je broekzak, is kleiner dan je mobiel. Ik heb er geen last van, tenminste meestal niet. 's Nachts is het soms wel een bitch, maar het kan niet op tegen de voordelen.

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Ik associeer het meteen al met leukemie ofzo, flip ik hem nog harder.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Niet zo raar praten jongen. Iedereen heeft wel eens last van een lage bloedsuiker spiegel. In de sportschool val ik ook af en toe bijna neer en dat ik op m'n benen sta te trillen.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Moet je meer carbs nemen, simple as is. Een lage bloedsuiker spiegel tijdens je training is echt niet bevordelijk voor je herstel. Je glycogeen voorraad is aan het einde van je training verdwenen, door carbs te nemen tijdens je training vul je deze weer aan en trigger je de anabole staat. Je lichaam gaat insuline aanmaken om de glycogeen voorraaden weer aan te vullen, het moment om optimaal gebruik te maken van de insuline piek in je lichaam (zie hier de reden Viktor waarom je minder insuline hoeft te spuiten bij een activiteit) door carbs tijdens je training te combineren met whey voor de training of BCAA tijdens je training. Je vult je glycogeen voorraden aan en zorgt voor een juiste aanvoer van aminozuren in je anabole staat.

Gisteren een loodzware beentraining gehad, samen met iemand die aan het preppen is voor het NK BB over 2,5 maand. Om meteen op het carbs verhaal in te haken, mijn inname gisteren:

Ontbijt: 50 gram rijstebloem + 40 gram whey
    10.00: 200 gram kip + 200 gram snijbonen
    lunch: 75 gram rijst + 200 gram kip
    Tussendoor: 50 gram walnoten
    1600: 75 gram rijst + 200 gram kip + 200 gram snijbonen

Training: 40 gram WMS + 10 gram BCAA
    Na training: 25 gram WMS + 10 gram BCAA
    Bij thuiskomst: 75 gram rijstebloem + 20 gram whey
    Voor nachtrust: 40 gram caseine

En dan ben ik aan het cutten (ja nog steeds).
    Zelfs met deze inname 2 keer moet stoppen met de leg presses omdat ik bijna van mijn stokkie ging.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Sinds ik een keer sterretjes zag na het deadliften ben ik dat ook gaan doen. Ik neem voortaan 40 a 50g dextrose tijdens de training (en 5g BCAA's voor en na de training).

Enne... Rijstebloem? Bloem als in gewoon dat witte poeder?

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dextrose ben ik zelf geen fan van. WMS werkt voor mij prima.
    Jep, 85 gram complexe carbs per 100 gram. In combinatie met whey prima weg te tikken.

Goed alternatief voor wanneer je havermout koud niet te pruimen vindt

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wow, dat lijkt me echt super smerig. :p Maar goed, alles went. Maar ik vind havermout prima, ik hoef het ook niet koud te eten. Misschien kun je eens wat filmpjes van Matt Ogus (flexforall2 op YouTube) of LeanBodyLifestyle/MichaelKoryFitness kijken. Die hebben best goede ideeën voor lekkere shakes.

Waarom ben je trouwens geen fan van dextrose? Ik vind het wel lekker eigenlijk, smaakt gewoon naar zoete ranja. Ik heb WMS 1 keer geprobeerd en ik vond het maar een raar gevoel in mijn mond eigenlijk. Alsof je een soort hele dunne modder drinkt, het laat echt een raar gevoel achter in je mond.

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Slim hoor, dat ze samen naar de BBC kijken. Daar leer je nog eens wat! *)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ondanks de vele discussies op het i-net over WMS vs Dextrose, ben ik van mening dat Dextrose voor mij minder snel werkt. Zeker als je glycogeen voorraden uitgeput zijn (wat bij een 4-day split sneller gebeurd dan een full body of push pull schema) vind ik WMS icm BCAA beter werken dan dextrose icm BCAA.

Het rare bij mij is dat ik bij nagenoeg zelfde eetschema op een dag sneller van mijn stokkie ga met dextrose dan met WMS in dezelfde hoeveelheden (40 gram tijdens de WO).
    Helaas is WMS nog niet in een casus opgenomen waarin het werd vergeleken werd met dextrose.

Dat gevoel in je mond is makkelijk te verhelpen met kauwgom :)

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Goddámn dit smaakt goed!

1 scoop whey (iets van chocola of vanille, fruit lijkt me niet lekker, ik heb chocolate caramel whey perfection gebruikt, casein lijkt me ook wel kunnen)
    2 eetlepels volkoren bloem
    1 ei
    1 eetlepel appelmoes (ja appelmoes, je proeft het niet uiteindelijk)
    1 eetlepel cacao poeder (ik gebruikte 1 theelepel)
    1 theelepel bakpoeder (zorgt dat het reist)
    zoetstof naar smaak (ik heb er gewoon wat nutricia door gespoten)

Goed mengen, 1 minuut in de magnatron en klaar is kees! 50 of 55 seconden was nog beter geweest, dan was ie nog net iets beter qua vochtigheid. De buitenkant is nu al iets droog.

260kcal
    33g eiwit
    18g koolhydraten
    6g vet

Zie ook:

[yt]tn6Qxfz2HtA[/yt]

Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik moet nieuwe sportkleding hebben. Iemand nog een adresje (webwinkel of winkel in omgeving Utrecht) waar ik goedkoop schoenen, trainingsshorts en -shirts kan kopen?

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    In the Wall, daar zit zo'n outlet. Toevallig laatst wat spullen (voetbalsokken + shirt + broek) gehaald omdat ik met een collega mee moest zaalvoetballen. :+

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    voor fitness? Ik train nu al zo'n 10 jaar maar heb nog nooit nieuwe sportkleding gekocht :+

19. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Maand vakantie. Heel m'n eetritme naar de klote haha.

Hoef zelfs nog maar 1 keer per dag te poepen 8)

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Thanks voor de tip!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina