1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik ben met DL en SQ ook later begonnen. En SQUAT ( helaas ) in een smith machine.

Wat voor sets en reps moet ik aan denken voor de DL? en zoals ik al zei heb ik nog niet gekeken naar hoevaak ik alles 1 keer kan. Ik probeer gewoon telkens omhoog te gaan in totaliteit. Dus met dezelfde aantal reps.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoe kun je nou weer 75kg bankdrukken en 50kg deadliften? 8)

EDIT: Ah, je bent nog aan het opbouwen dus. Ik zou bij de deadlift de reps niet te hoog maken. Sets ook niet. Vind die oefening te intensief om met veel volume te doen, maar dat is mijn mening. Ik doe hem meestal 3x5 en dan met opbouwend gewicht.

Laatst bewerkt: 16 jan 2013
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Amino's...iemand? :+

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb BCAA caps, maar dat was niet echt een goede beslissing. Na wat opmerkingen in dit topic heb ik wat research gedaan en kwam ik er achter dat je toch eigenlijk wel 15g BCAA's per dag nodig hebt. Zie:

http://www.bodyenfitshop.nl/aminozu...sportsnutrition/ultra-micronized-bcaa-poeder/

Met die caps moet je dus 30 caps per dag nemen. Maarja, totdat ze op zijn is dat dan maar zo (had een pot van 500 caps gekocht en 2 dagen daarna kwam ik hierachter :+). Al vind ik het wel achterlijk dat de ADH bij die caps dus anders is dan bij dat poeder, eigenlijk veel te laag (2 keer 4 caps a 0,5g = 4g). Gelukkig was de pot in de aanbieding.

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
  6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ah ok, ja ik doe eigenlijk voor alles 3x8 a 10. Ik ben met DL later begonnen omdat ik een hele slechte onderrug heb. Dit heb ik al vanaf 14 a 15 jaar. Ik heb hem dus eerst in een machine sterker gemaakt( laten wennen ) aan het trainen. En nu ben ik het rustig aan het opbouwen, maar wil niet te snel teveel doen anders zit ik dalijk weer een half jaar thuis dat ik mijn bed niet uit kan.

Maar het gaat de goeie kant op! zal volgende keer is 3x5 proberen!

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Nu zoek ik eig geen whey, ondanks dat de BCAA's daar ook inzitten.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik pak zelf ook de DL laag in reps, soms zelfs 8 setjes van 3 reps ofzo en dan lekker hoog in gewicht gaan zitten.
    Dag later overal kruipend naartoe gaan v/d spierpijn.
    Hmm, ik ben van mening dat je je whey zo puur mogelijk moet hebben zonder allerlei toegevoegde elementen als BCAA's.
    Zo zit deze op de 80% eiwitgehalte. Ik wil zelf niet onder de 90% gaan zitten. Voornamelijk omdat de waardes v/d amino's niet echt hoog zijn om effectief te zijn.
    Nou moet ik zeggen dat ik nu Fusion pro van Dedicated nutrition als eiwit neem en daar ook BCAA's toegevoegd bij zitten.

Wat Amino's betreft:
    Ik neem nu Assault van MusclePharm aan het begin van m'n training.
    Het is een PWO met BCAA's, dat gecombineerd met de Fusion Pro en ik merk dat ik meer energie heb gedurende m'n training waar ik voorheen halverwge of 3/4 van m'n training m'n energie weg voelde ebben waardoor ik begon te slacken.

Over MusclePharm gesproken, kan jullie aanraden deze pagina op FB te liken.
    https://www.facebook.com/MusclePharm?fref=ts
    Ze knallen er dagelijks een training op welke goed pittig zijn!
    Zo heb ik gister deze gevolgd:
    Is echt tijden geleden dat ik zo'n spierpijn heb gehad na een borsttraining zeg mijn hemel!

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Wat is 28 method? Zal t ook wel ff liken.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is serieus de eerste hit op google als je 't intypt...
    Dat je het durft te vragen...

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tnx voor de like, perfect voor als ik geen inspiratie heb.

waarom niet minder dan 90%? Ik heb mij ooit eens verdiept in de verschillen tussen isolaten, concentraten etc en tot de conclusie gekomen dat ik het verschil vaak het geld niet waard vind. Daarnaast zijn de meeste 90% eiwitten toch te goor voor woorden?

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja d'r zitten echt hele chille workout tussen en idd ideaal als je een keertje wat anders wilt doen!

Wat de 90% betreft, hier heb ik laatst met een maatje ook een hele discussie over gehad. Vervolgens ook zelf onderzoek gedaan naar de verschillen.
    Het klopt dat hoe hoger de zuiverheid, hoe hoger de prijs alleen je betaald wel naar wat je krijgt.
    Zo zijn de goedkope wheys zoals de huismerk van body&fitshop lekker goedkoop, €35,- maar die zitten zo op de 70/80% zuiverheid. Dus zit het opgevuld met andere stoffen om het gewicht op te krikken om gelijk met de concurrentie te komen. Die stoffen bevatten juist meer kcal en suikers.
    Spul waar je dus eigenlijk niet voor wilt betalen omdat je dat juist uit je voeding kan halen. En om dat een beetje te verbergen gooien ze het op een formule als extra BCAA's etc.
    Voor een whey met zelfde gewicht(~2200g) en hoge eiwit waarde betaal je zo'n €50.
    Om aan dezelfde eiwitwaardes te komen heb je van de duurdere dus minder van nodig dus zal je op den duur evenveel kwijt zijn.

Hebben er toen ook klein rapport over geschreven, kijken of ik t nog kan vinden.
    edit:// niet kunnen vinden.

Maar kijk bv maar naar de isolate en de whey van B&F zelf. 5 euro duurder maar je hebt wel 70% tegenover 91%.

En wat die smaak van een pure betreft, dat komt dus door die toegevoegde stoffen in de minder pure. Die moeten gewicht vullen dus is er meer ruimte over voor zoet/smaakstoffen.
    Zo smaakt de isolate van B&F behoorlijk chemisch(als je met melk drinkt proef je het niet meer)

Zo is de Synta-6 de lekkerste whey die ik ooit gehad heb, maar die hebben een scoop van 44 gram waar slechts 22gram(= dus 50%!!!) eiwit. Zonde geld dus.
    Vind ik overigens wel raar want ik heb dus hier en daar gehoord dat die als de beste whey gezien wordt die je kan krijgen...

Nou hebben wij ook rekening gehouden met dat sommige merken(en daar heb je het ook al) dus een stuk duurder zijn. Deze hebben we buiten ons research gehouden omdat wij hier nooit voor zullen kiezen. Spul bij elkaar is al duur genoeg.

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er mensen die hier StrongLifts 5x5 volgen/gevolgd hebben?
    Vraag me af of jullie de assistance excersises er ook bij hebben gedaan.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die heb ik er, naar eigen inzicht, bijna altijd wel bijgedaan

@Flix: ik heb het ook ooit eens uitgerekend. Kom ik nog op terug :)

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Hoe kom jij erop dat de whey isolaat van B&F aangevuld is met allerlei stoffen (die meer kcal en suikers bevatten)? Volgens B&F biedt de Isolaat Perfection (http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-isolaat/body-fit-sportsnutrition/isolaat-perfection/) een eiwitgehalte van maarliefst 91 procent en slechts 0.1 gram vet en koolhydraten.

Serieus had er op dat moment echt ff niet aan gedacht om het te googelen. :lol:

17. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Heb een beetje rondgegoogled maar kon het niet duidelijk vinden.

Nu twee keer/dagen inclines gedaan (toch wat op gevonden): DB press en DB flyes.

Maar ik voel er niks van. Ik voel niet dat het zwaar wordt in de bovenkant van mijn borst, en heb het op verschillende hoeken geprobeerd. Is het wel de bedoeling dat je dat hoog in je borst voelt?

En in de zijkant van m'n borst heb ik nu enorme spierpijn. Maar zou je dat niet tot een beetje tot een stukje onder je sleutelbeen moeten voelen?

Heb het even uitgetekend om het wat duidelijker te maken:

Klopt het dat ik daar eigenlijk niet veel voel of hoe zit dat? Thanks voor de hulp :)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Juist bij Deadlift en Squat is het makkelijk om met veel reps behoorlijk aan flexabiliteit te winnen. Squatten is puur bewegingsvrijheid van de heupen. Welke met laag gewicht en veel reps behoorlijk verbeterd kan worden.

Ik denk dat Dagger met wat hulp prima stappen vooruit kan maken. Te beginnen om eens te gaan proberen om vrij te squatten. Vrije squats zijn zo veel beter om je lichaam te preppen voor goede squats (onderrug niet bol, kont naar achteren en proberen beneden parallel te komen).

Smith gebruik ik alleen voor sumo squats en half squats, waarbij de voeten veel verder vooruit staan en je dus de smith echt nodig hebt.

Over volume....tja, ieder zijn ding. Ben nu aan het afwisselen met 10x10 squat sessies, welke varieert van 100 kg (eerste 4 setjes) tot aan 70 kg (laatste setje met assistentie). Dagen er na gegarandeerd kruipend de trap op. \o/

Smaak is alleen wat chemish als je 2 schepjes met alleen water mixt :+

Een tip van mijn kant, probeer achter elke training een kwartiertje core oefeningen te doen. Of koop een bal en doe ze elke dag thuis. Gewoon 3 a 4 simpele oefeningen op de bal en je zult zien dat je core vanzelf sterker wordt en je minder last van je rug krijgt.

Door mijn core te trainen (uberhaupt omdat ik de aflopen 6 maanden gebuffeld heb) ben ik van al mijn problemen in mijn SI gewricht verlost. \o/

Plat of schuin? Flyes zijn sowieso meer voor je zijkant.

Strotdrukken is ook een optie, maar kan eigenlijk alleen in de smith, met begeleiding en niet te zwaar wil je die echt goed doen de 1e keer.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Whey en Isolate zijn twee verschillende soorten eiwit om het maar simpel te beschrijven.
    Ik zeg nergens dat de Isolate extra toegevoegde stoffen heeft zoals een Whey dat heeft. Maar ook de Isolate heeft smaakmakers toegevoegd. Of dacht je dat ze die overige 9% met lucht in poeder vorm vullen?

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Tsja. Hoe puurder hoe beter natuurlijk maar ga je helaas ook gewoon weer ziek in prijs omhoog.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina